• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Lyckad LE av 356!
Screenshot_20171113-110745.png

Den heter 356 ISETAN LE och är gjord för en handlare i Japan. 50 ex tror jag att det var.
Tycker att de kommer undan med "vintagefärgen" på index. Gillar den lite renare och mer symmetriska looken när subsekunden och dag/datum försvann.

Lyckad LE av 356!
Screenshot_20171113-110745.png

Den heter 356 ISETAN LE och är gjord för en handlare i Japan. 50 ex tror jag att det var.
Tycker att de kommer undan med "vintagefärgen" på index. Gillar den lite renare och mer symmetriska looken när subsekunden och dag/datum försvann.
Ja den där var riktigt lyckad tycker jag också. Känns dessutom väldigt allround och mycket möjligt att den går att köra på de flesta typer av band. LIKE!

Kul! Synd att den är så stor bara, annars hade jag inte kunnat hålla mig borta från den. Tycker den är riktigt häftig.

Jo, några millimeter mindre hade ju varit att föredra. Svårt att veta hur den upplevs på armen. Smal glasring som ju ofta gör att tavlan känns större, men å andra sidan händer det ju extremt mycket på tavlan vilket jag brukar tycka gör att den "krymper".

Är det den tänkta målgruppen för modellen som kommer utgöra den största kundbasen eller vilka tror vi kommer lockas av denna? :)
Känns som en modell för den "pryl- och teknikintresserade" men frågan är om dessa personer kommer hitta till Eriksons.

@Hoffa något för dig? Du har ju en arm som klarar av att bära upp rejäla pjäser och den är ju liksom Fulda-klockan du hade späckad med komplikationer

Bara så ni vet, jag kommer inte vinna den blå 556, det är redan jinxat. Jag följer inte lottodragningarna men både inför passaround av 240 och 556 så har jag av någon anledning lyckats titta på den första lördagsdragningen efter att lottnumren blivit fastställda. Gissa vems boll som dragits först vid båda tillfällena? Just det...:D

Tillbaka
Topp