• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Laddar även jag för högt kaloriintag men med burgare på BmB innan det är dags att kolla basket...

IMG_20171112_113748.jpg

Märkte under en kontroll av skruvarna i UX länken att en var paj..så får bli gummi tills det är löst. Har en fråga om gummit; spelar det någon roll om den här pinnen sitter i?
FAE21306-2672-4FCE-ABD5-0318935EC33E.jpeg

T2 är ju en rätt så cool katt. Har inte lagt så mycket märke till den tidigare, och när den har dykt upp i blickfånget har jag avfärdat den som klumpig och en smula grotesk i utformningen. Men jag får nog erkänna att jag börjar gilla den, och framförallt på gummi. :)

SINN-T1B-T2B.jpg

• Coolt med tvåfärgad lume som på bilden i min post innan.
  • Den extra stora minutvisaren är där då T2 räknas som till Sinn´s Mission Timers, så läsbarhet är a och o.
  • Den är perfekta 41mm och har också en lägre profil så den lär ju ligga fint mot armen.
  • Tavlorna finns i antingen svart eller blått. Tyvärr finns det inget alternativ med svart bezelring.
  • Bezelringen har en typ av säkerhetsspärr, så man måste trycka ner samtidigt som man vrider.
  • Titan-case, så den väger väsentligt mindre mot U1/U2. 59gr mot 113gr för U1, head only.
  • Något kupat safirglas som också är tjockare än mot de andra dykarklockorna.
  • Vattentät så det räcker...2000m!
  • AR-fyllt case
Samtliga bilder är lånade från internet, och översta bilden är en jämförelsebild med T1 på 45mm:

313ssy0.jpg
p1010011.jpg
p1020512.jpg
VW2M4i4.jpg

Senast ändrad:
T2 är ju en rätt så cool katt. Har inte lagt så mycket märke till den tidigare, och när den har dykt upp i blickfånget har jag avfärdat den som klumpig och en smula grotesk i utformningen. Men jag får nog erkänna att jag börjar gilla den, och framförallt på gummi. :)

SINN-T1B-T2B.jpg

• Den extra stora minutvisaren är där då T2 räknas som till Sinn´s Mission Timers, så läsbarhet är a och o.
  • Finns i 45mm, (som då heter T1 och skiljer sig något i layout), och 41mm där jag definitivt valt 41:n. Den har också en lägre profil så den lär ju ligga fint mot armen.
  • Tavlorna finns i antingen svart eller blått. Tyvärr finns det inget alternativ med svart bezelring.
  • Bezelringen har en typ av säkerhetsspärr, så man måste trycka ner samtidigt som man vrider.
  • Titan-case, så den väger väsentligt mindre mot U1/U2. 59gr mot 113gr för U1, head only.
  • AR-fyllt case
Samtliga bilder är lånade från internet, och överta bilden är en jämförelsebild med T1 på 45mm:

313ssy0.jpg
p1010011.jpg
p1020512.jpg
VW2M4i4.jpg
Den är fett cool. Särskilt lumen

Den är fett cool. Särskilt lumen

Gjorde vissa ändringar i första inlägget, så nu stämmer det faktamässigt. Men håller med om att den är riktigt cool. Synd bara att tavelbyte i praktiken är en omöjlighet då den måste ner till Sinn varje gång, i annat fall hade jag gärna haft en T2 och varvat mellan blå och svart tavla.

Gjorde vissa ändringar i första inlägget, så nu stämmer det faktamässigt. Men håller med om att den är riktigt cool. Synd bara att tavelbyte i praktiken är en omöjlighet då den måste ner till Sinn varje gång, i annat fall hade jag gärna haft en T2 och varvat mellan blå och svart tavla.
Gillar den blå färgen. Skulle gärna ha det blåa gummit på min U1:a.
Men boettformen förstör allt för mig tyvärr. :(

Gillar den blå färgen. Skulle gärna ha det blåa gummit på min U1:a.
Men boettformen förstör allt för mig tyvärr. :(

Håller med om att boettformen är något av en acquired taste, men jag tycker att den ser bra ut om man inte har den på länk. Det är som en modern take på en klassisk c-shape.

Senast ändrad:

SINN-T1B-T2B.jpg

• Den är perfekta 41mm och har också en lägre profil så den lär ju ligga fint mot armen.
  • AR-fyllt case
Samtliga bilder är lånade från internet, och översta bilden är en jämförelsebild med T1 på 45mm:

313ssy0.jpg
p1010011.jpg
p1020512.jpg
VW2M4i4.jpg
Gillar denna

SINN-T1B-T2B.jpg

• AR-fyllt case

313ssy0.jpg
p1010011.jpg
p1020512.jpg
VW2M4i4.jpg

Badsäsongen är väl en dag här så det är väl inget problem egentligen :)

Sitter och försöker bestämma mig för vilket band jag ska beställa till 103B. Tycker att det är svårt att visualisera innan man har det framför sig, men det lutar åt något liknande det som du har till 556 fastän svart med vit söm. Är fortfarande sugen på bund, men tänker att då lutar det åt vintage bund.

Sitter och försöker bestämma mig för vilket band jag ska beställa till 103B. Tycker att det är svårt att visualisera innan man har det framför sig, men det lutar åt något liknande det som du har till 556 fastän svart med vit söm. Är fortfarande sugen på bund, men tänker att då lutar det åt vintage bund.
Det är det svåra när man inte kan klämma och känna först. Tycker att det Horween derby som jag har känns väldigt bra, stabilt men ändå följsamt. Tror också att svart skulle bli bra till din, med söm i off white för vintagekänslans skull :)

Det är det svåra när man inte kan klämma och känna först. Tycker att det Horween derby som jag har känns väldigt bra, stabilt men ändå följsamt. Tror också att svart skulle bli bra till din, med söm i off white för vintagekänslans skull :)

Ja, exakt det jag är minne på. Vitvit kommer se konstigt ut även om lumen på mitt ex inte har börjat gulna....än.
Såg nu att @MickeJ även gör deb typ av bund som @sinner tipsade om tidigare i tråden, dvs att det är utskuret vid boetten så att man får looken av bund, men att det inte bygger så mycket på höjden.

Ja, exakt det jag är minne på. Vitvit kommer se konstigt ut även om lumen på mitt ex inte har börjat gulna....än.
Såg nu att @MickeJ även gör deb typ av bund som @sinner tipsade om tidigare i tråden, dvs att det är utskuret vid boetten så att man får looken av bund, men att det inte bygger så mycket på höjden.
Varför våndas? Låt Micke göra både ett bund och lite mer klassiskt men ändå vintageinspirerat band så kan du sova gott sen :)

Tillbaka
Topp