Bra idé! Varför har jag inte tänkt på nåt såntHar börjat med övertalning av frugan att vi behöver varsin 556 till vårt tio åriga bröllopsdag; jag svart mop och hon vit!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra idé! Varför har jag inte tänkt på nåt såntHar börjat med övertalning av frugan att vi behöver varsin 556 till vårt tio åriga bröllopsdag; jag svart mop och hon vit!
Bra idé! Varför har jag inte tänkt på nåt sånt
Du får gulla in dig hos Awesome Sinngirl så kanske hon kan hjälpa dig att hitta en annanF*ck i kvadrat....missade en auktion på eBay när jag var uppe och postade 556:n nu.Har haft örnkoll på klockslaget i flera dagar men ville gärna hinna posta idag, för imorgon skulle det bli tight. Missade en stenhård väska från Sinn med förvaring för 5st klockor. Aaaarrrrrggggg Fan...det där kommer att gräma mig länge!
Du får gulla in dig hos Awesome Sinngirl så kanske hon kan hjälpa dig att hitta en annan
Surt att missa på det sättet! Gick den för vettigt pris också?
Perfekt på nattduksbordet!
Det är riktigt nice deras gummiband, stabilt och styvt som fan samtidigt som det är följsamt och det gillar jag. Lite synd att det är lite klibbigt och gärna fastnar under jackärmen (och drar åt sig damm som fan). Men man kan inte få allt
Alright gött!Jag tycker att det ger sig efter ett tag med att dra åt sig damm. Kommer nog bli perfekt till i sommar
Värdelöst när man torskar på det sättetSitter och försöker göra en beställning till @MickeJ Vill verkligen gilla brunt läder till 103B, men det blir hela tiden så att jag väljer svart före när jag tänker på hur det kommer att se ut. Det finns för många band att välja på Är förtjust i de bruna racingbanden annars som det här:
https://www.instagram.com/p/Bayiyd5nk1M/?taken-by=mjleather
Jag hade lagt in 75€ som något sorts bevakningspris men var beredd att gå rätt mycket högre. Såldes för 76€ så det var alltså bara jag och en till kvar vid 75., suuuuurt!
Värdelöst när man torskar på det sättet
Racing på en kronograf kan inte bli fel och vore det inte väldigt mycket vintagekänsla med den där färgen? Ammolädret är verkligen bra, har två och kunde inte vara nöjdare
Micke är bra på att komma med bra tips på spec också så ställ frågan.
Han kokar säkert ner det till något braHan sitter nog just nu och läser min uppsats till mail och ångrar att han tog sig an det här
EDIT: Jag gillar när det är behandlat i kanterna på lädret också.
Har du kommit på den gula visarens funktion?En av få bilder där de rätta färgerna på det gula och oreanga kommer fram...
Lider med dig.F*ck i kvadrat....missade en auktion på eBay när jag var uppe och postade 556:n nu.Har haft örnkoll på klockslaget i flera dagar men ville gärna hinna posta idag, för imorgon skulle det bli tight. Missade en stenhård väska från Sinn med förvaring för 5st klockor. Aaaarrrrrggggg Fan...det där kommer att gräma mig länge!
Har du kommit på den gula visarens funktion?
Lider med dig.
Den där var som gjord för dig. Men nu när du har ett par fina vintageklockor så kanske det skulle vara smutt med en låda i lite vintagestil?
Köper hypotesen men lite halvt onödig funktion om den stämmerArbetshypotesen är att det är en GMT visare som visar just Greenwich Meen Time om man befinner sig i Tysklands tidszon. Det fanns ingen sommartid när klockan gjordes så den stämde året om. Sen återstår ju frågan vad sjutton det ska vara bra för
Ja, det är ingen dum idé. Krigar på eBay nu om en vintage i 250-serien som än så länge ligger bra i pris, men troligtvis drar den snart iväg för långt.
Köper hypotesen men lite halvt onödig funktion om den stämmer
Hej, vi har inte beställt hem Heimat. Men man vet ju aldrig.Sinn släpper nytt...igen!
I samband med flytten till nya lokaler så kommer den en ny klocka bland deras Classic Timepieces...1746 Heimat.
Klockan är en hyllning till Frankfurt am Main och Sinn förklarar den speciella mönstringen på tavlan så här:
"We see the 1746 Heimat as an homage to this city. The extremely fine rhodiumcoated relief dial is inspired by the traditional diamond pattern of Frankfurt’s popular cider glasses, also known as Gerippte. The three-dimensional diamond pattern creates an incredibly vibrant interplay of light and shade on the cider glasses."
Jag måste säga att tavlan har alla förutsättningar att se fantastisk ut live. Den finns inte i lager för tillfället och det är beställingstid på 6 veckor.
@ERIKSON URHANDEL kommer ni att beställa hem klockan till butiken? Dressarna säljer väl inte så mycket som det övriga sortimentet, men den här ser ju onekligen rätt spännande ut. Jag tycker att mönstringen ger en tydlig vintagekänsla och jag kommer att tänka på fodret i Omegas box till deras släpp av 1957-trilogy.
42mm
9,2mm tjock
22mm mellan luggarna
Vattentäthet 10bar
Hade man fått önska hade exempelvis 39mm, med 20mm mellan luggarna gjort klockan strået vassare.
Här två exempel på "Gerippte". Dels diamantmönstringen på ciderglasen, och dels Westhafen Tower som också kallas Das Gerippte och som stod klar 2004 i Frankfurt.
Okej då Borde väl inte vara jättesvårt att ta reda på om du är rätt ute?Nä...helonödig
Okej då Borde väl inte vara jättesvårt att ta reda på om du är rätt ute?
Världsklass på bilderna!Det är myggfritt idag!
Jäkla fin skärpa måste fråga vad du använder att fota med. Snälla säg inte Iphone redigerar du bilderna något? Har märkt att de alldeles för stora bilder jag lägger upp komprimeras och blir grynigare än jag själv ser dom på lurenDet är myggfritt idag!
Tack, alltid kul när det uppskattasVärldsklass på bilderna!
Du kan andas ut, jag använder en tre år gammal Sony Xperia Z3 Ingen redigering eller filter på de bilderna.Jäkla fin skärpa måste fråga vad du använder att fota med. Snälla säg inte Iphone redigerar du bilderna något? Har märkt att de alldeles för stora bilder jag lägger upp komprimeras och blir grynigare än jag själv ser dom på luren
Tråkigt att han inte svarar för han har garanterat svaretHar mailat Vintage Sinn Collector några frågor men han verkar bojkotta mig Jag är inte så säker på att de har koll hos Sinn själva. Tveksamt om det är dokumenterat och om det är någon kvar från den gamla tiden. Men ska sätta mig och försöka leta info. Det blir oavsett en fantastiskt fin tavla med perfekta kontraster mellan gult och orange.
Tråkigt att han inte svarar för han har garanterat svaret
Är det lika dålig dokumentation över vilka komplikationer de har använt som av äldre modeller? Känns som att de borde ha åtminstone lite koll. Allt kan väl inte ha gått förlorat i ägarbytet
Alright. Jag får fortsätta slipa på mina skills. Har en 4månader gammal huawei P10 så där har jag inga ursäkter. Kanske ska vara just att bilderna blir så stora att KS krymper dom som spökar till det.Tack, alltid kul när det uppskattas
Du kan andas ut, jag använder en tre år gammal Sony Xperia Z3 Ingen redigering eller filter på de bilderna.
Gör allting i mobilen så har faktiskt inte tänkt på hur det ser ut på tex en dator.
Det enda jag är noga med är att lägga fokus på texten på tavlan då brukar skärpan oftast bli ganska bra.