• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Då är 103B på service. Däremot så såg 141 ut att vara i toppskick. Helt ren och med olja precis där det skulle vara och i rätt mängd.

Färgen på ändlänken har börjat spricka upp, men det är inte behandlat som boetter och länken så där krakulerar det bara man tittar på den.

Det var ett Lemania 5100 inuti och inte 5012. Får läsa på mer när jag är hemma ikväll.

IMG_20171114_124924.jpg
IMG_20171114_111426.jpg
IMG_20171114_111503.jpg

Då är 103B på service. Däremot så såg 141 ut att vara i toppskick. Helt ren och med olja precis där det skulle vara och i rätt mängd.

Färgen på ändlänken har börjat spricka upp, men det är inte behandlat som boetter och länken så där krakulerar det bara man tittar på den.

Det var ett Lemania 5100 inuti och inte 5012. Får läsa på mer när jag är hemma ikväll.

IMG_20171114_124924.jpg
IMG_20171114_111426.jpg
IMG_20171114_111503.jpg

Snacka om dekorerat urverk alltså! :D

Fan så snyggt! Hur är första intrycket?

Tack! Första intrycket var att jag trodde att jag fått en 556i med svart tavla. :) Detta var dock innan plasten runt boetten åkte av och sedan även skyddsplasten på glaset. I dunkel belysning är tavlan svart men i ljuset kommer effekten fram. Hade väl kanske hoppats på lite mer "effekt" men den kommer väl till sin rätt när solen tittar fram. :cool:

Alright. Jag får fortsätta slipa på mina skills. Har en 4månader gammal huawei P10 så där har jag inga ursäkter. Kanske ska vara just att bilderna blir så stora att KS krymper dom som spökar till det.

Skönt att höra att du inte kör fruktmobil ;)

Bjussar på en dålig bild för att kunna bättra mig sen :p
IMG_20171114_125511.jpg

104 i profil. Kupat glas e mumma de!
Hur stora blir dina bilder? Mina blir ca 3MB. Trodde att det var betydligt större.

Har aldrig blivit kompis med den där fruktmobilen, har den i jobbet och blir irriterad varje gång jag behöver använda den :rage:

Edit och Off topic: Min son på snart 3 år har lyckats ta sig förbi knapplåset som består av 6 siffror och lyckats ändra om inställningar. Säkra grejer det där...:banghead:

2 månader senare anlände min UX till Eriksons från Frankfurt.

Några av er vet sen tidigare att jag hade en liten spricka i lysmassan på minutvisaren. De skulle åtgärda detta på garantin så allt gott.

Idag när jag var och hämtade upp klockan visade det sig att de hade gjort lite mer...
09FDE964-BEE2-4CE8-8086-9D7AF3EAF917.jpeg

Övergripande översikt är gjord inkl byte av diverse packningar och delar, kontroll av elsystemet inkl justering, batteriet bytt (!) och trycktestad.

Väldigt glad över detta! :) Men är inte det här en fullskalig service OCH batteribyte (dvs god för ytterligare 7 år) rätt fantastiskt för ett garantijobb av en liten spricka i lysmassan på minutvisaren?

Har jag precis sparat några tusen kronor!?
D0D0D679-25FF-4DDD-B72B-FD56E6410A2C.jpeg

D7BBB8BB-67D2-446E-AB24-74CE3FB7470C.jpeg

Några av er vet sen tidigare att jag hade en liten spricka i lysmassan på minutvisaren. De skulle åtgärda detta på garantin så allt gott.

Idag när jag var och hämtade upp klockan visade det sig att de hade gjort lite mer...

Övergripande översikt är gjord inkl byte av diverse packningar och delar, kontroll av elsystemet inkl justering, batteriet bytt (!) och trycktestad.

Väldigt glad över detta! :) Men är inte det här en fullskalig service OCH batteribyte (dvs god för ytterligare 7 år) rätt fantastiskt för ett garantijobb av en liten spricka i lysmassan på minutvisaren?

Om du inte behöver betala något för det där så är det en fin gest av good will från Sinn :) Kul att du fått tillbaka den!

Är det bilderna på sargen du menar? På min dator är dom inte alls suddiga. Kanske mobilen som inte visar bilderna i korrekt format när du laddat upp dem? Vilket format fotar du i? 4:3 eller 16:9?
4:3, 20M.

Om vi säger så, när jag kollar på bilderna i min telefon jag jag lätt läsa modellbeteckningen med knivskarp skärpa men när jag laddar upp dom så suddas det till rejält.

Jag får kanske starta en bildtipstråd?

4:3, 20M.

Om vi säger så, när jag kollar på bilderna i min telefon jag jag lätt läsa modellbeteckningen med knivskarp skärpa men när jag laddar upp dom så suddas det till rejält.

Jag får kanske starta en bildtipstråd?
Mja, nog tycker jag det är bra skärpa på dom bilderna, men dom komprimeras säker lite. Dom bilderna tyckte jag var kanon dock! Lite för mycket reflektioner i glaset på ena kanske ;) men den med dropparna på glaset var väldigt snygg!

Går de in i den måste klockan göras ren invändigt mm i o m att den är oljefylld. Utan att veta skulle jag tro att de vill kvalitetssäkra den genom att göra allt du fått gjort. Dvs det samma som jag betalade dryga två lax för när de servade min.

Ni som har UX, märker ni att sekundvisaren bouncar tillbaka varje sekund under en hel minut, eller kan det variera? Min bouncar tillbaka kanske 15-20 gånger per minut, annars hoppar visaren bara fram som på vilken kvartsare som helst.
Min UX agerar pluggkamrat
BA5412D0-F300-41D5-B851-818A887B7461.jpeg
Min nyservade beter sig likadant. Studsar mer på uppvägen än nervägen. Och mer närmre den övre delen än nedre av tavlan. Det är nog att betrakta som en feature.

Tillbaka
Topp