Nya svarta MOP-tavlan. Riktigt ball!Vad fan äre där för tavla? Asballt!
Du borde peta in en recension i recensionsdelen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nya svarta MOP-tavlan. Riktigt ball!Vad fan äre där för tavla? Asballt!
Du borde peta in en recension i recensionsdelen!
Vilka fina chronos! Berätta reffarna för oss dödliga!
Brukar inte gilla svarta klockor men den var riktigt vacker. Gillar kontrasten som visarna gör!Tack! Överst 103B, den helsvarta 141, och så 144st längst till höger.
Nästa blir nog en 104 eller en vanlig 103.Vilken är allas nästa Sinn? Det skulle vara kul att höra både det realistiska alternativet och drömalternativet.
Det troliga alternativet.. 556 I:
Här är min drömtrio:
1. Sinn 101
2. Sinn 103 Tachy "Red"
3. Ezm4
Härlig trio! Mycket färg också!Vilken är allas nästa Sinn? Det skulle vara kul att höra både det realistiska alternativet och drömalternativet.
Här är min drömtrio:
1. Sinn 101
2. Sinn 103 Tachy "Red"
3. Ezm4
Intressant att du lockas av 356 MoP! Någon särskild anledning?Dom här hoppas jag tomten har i sin säck, kanske skulle man då få frid i Sinnet!?
Det är faktiskt sunburstsilver på den 356:an. Inte MOPIntressant att du lockas av 356 MoP! Någon särskild anledning?
Tycker att koppar är fin också om man söker något annorlunda.
Du har väl lika stora handleder som jag? UX passar!Härlig trio! Mycket färg också!
Det troligaste är nog en 103. Även om jag också skulle vilja ha blå eller MoP 556 så känns det inte troligt som ett nästa köp.
Dröm får nog bli en vintage men är dåligt insatt i äldre modeller, säg någon variant av 103 då för att säga något
Skulle kunna drömma om någon av dykarna också, typ UX men då behöver jag större handleder. Istället för att lägga extra pengar på någon knasig plastikkirurgi så lägger jag de hellre på att serva en vintage eller två
Haha, ja, det kanske det är, sorryDet är faktiskt sunburstsilver på den 356:an. Inte MOP
Sorry för å va en sån, men nomenklatur är viktigt i mitt jobb
Har iofs inte provat UX på handleden men har inbillat mig att 17 inte funkar så bra? Får väl prova när jag har vägarna förbi Eriksons nästa gångDu har väl lika stora handleder som jag? UX passar!
Det kommer garanterat att funkaHar iofs inte provat UX på handleden men har inbillat mig att 17 inte funkar så bra? Får väl prova när jag har vägarna förbi Eriksons nästa gång
Vilken är allas nästa Sinn? Det skulle vara kul att höra både det realistiska alternativet och drömalternativet.
Här är min drömtrio:
1. Sinn 101
2. Sinn 103 Tachy "Red"
3. Ezm4
Bra val av utförande på 104:anTroligast är nog 104
Drömmen är ju en EZM 9 Testaf i mindre storlek. har tom framfört till Sinn att de borde göra en i mindre storlek
Gillar att den får militärstuk. Provade den samtidigt som jag köpte 556. Då tänkte jag enbart att jag ville ha I. Men undrar om inte A är roligare.Bra val av utförande på 104:an
En 104 med stavindex förutom kl 6, 9 och 12 hade varit perfekt! (kanske skippa 9 också?)Gillar att den får militärstuk. Provade den samtidigt som jag köpte 556. Då tänkte jag enbart att jag ville ha I. Men undrar om inte A är roligare.
Samtidigt hade I behövt dubbla stavindex vid klockan 12.
Hur ska jag annars veta vad klockan är när jag vaknar mitt i natten,
Gillar att den får militärstuk. Provade den samtidigt som jag köpte 556. Då tänkte jag enbart att jag ville ha I. Men undrar om inte A är roligare.
Samtidigt hade I behövt dubbla stavindex vid klockan 12.
Hur ska jag annars veta vad klockan är när jag vaknar mitt i natten,
Tycker också att A blir roligare och mer stilren. I blir för plottrig med alla olika streck.En 104 med stavindex förutom kl 6, 9 och 12 hade varit perfekt! (kanske skippa 9 också?)
Det är faktiskt de enda jag tycker 104 med stavindex saknar. Något som tydligt visar kl 12.
556 blir ju också snygg i liknande utförande. Hade dödat för att få tag i denna.Tycker också att A blir roligare och mer stilren. I blir för plottrig med alla olika streck.
Vad annorlunda den blev i det utförandet! Vet inte riktigt vad jag tycker om den, måste nog smälta det lite556 blir ju också snygg i liknande utförande. Hade dödat för att få tag i denna.
Kolla några avsnitt av Band of Brothers. Där haglar klockor med det utförandet. Sen blir du sugenVad annorlunda den blev i det utförandet! Vet inte riktigt vad jag tycker om den, måste nog smälta det lite
Kanske får damma av den boxen igenKolla några avsnitt av Band of Brothers. Där haglar klockor med det utförandet. Sen blir du sugen
Klart du ska testa! Kort lug to lug och fördelaktig design på boetten. Visst, de e en större klocka, men ibland kan det vara alldeles utmärkt. Särskilt om man ska vara lite mer aktiv och badass.Har iofs inte provat UX på handleden men har inbillat mig att 17 inte funkar så bra? Får väl prova när jag har vägarna förbi Eriksons nästa gång
Lite mer badass skulle inte skadaKlart du ska testa! Kort lug to lug och fördelaktig design på boetten. Visst, de e en större klocka, men ibland kan det vara alldeles utmärkt. Särskilt om man ska vara lite mer aktiv och badass.
Du ser!Lite mer badass skulle inte skada
Du har rätt, den är bara 48 lug to lug!
Min Stowa som är 40 mm är 48,6 lug to lug och om den funkar så måste UX också funka
Då är den kanske ett alternativ ändå!
Gåsamiddag på Häckeberga slott.
46mm på skxDu ser!
Som extra referens så är en submariner ca 48 mm också. Tror även att skx007/9 mäter liknande.
Trevligt med Mårtensafton! Jag ska själv fira i helgen. Hålla skånska arvet vid liv
Gåsamiddag på Häckeberga slott.