• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Gillar linjerna på den. Det är sällan tavlan som fångar min uppmärksamhet på den utan det är alla vinklar och former jag ser när jag har den på mig.
IMG_20171116_234848241.jpg

Hallå alla! Jag jag köpte en orginalbox till min Sinn från @Lumbeno , men efter att han fick pengarna så har han inte hört av sig något mer (5 dagar sedan). Jag fick sedan höra från @Clark Kent att han har försökt sälja samma box till honom och @demondave . Han försöker förmodligen alltså blåsa mig på 1300 kr! Ifall han hör av sig och vill sälja något så swisha inga pengar i förväg! Riktigt tråkigt med sådant här. :(

Hallå alla! Jag jag köpte en orginalbox till min Sinn från @Lumbeno , men efter att han fick pengarna så har han inte hört av sig något mer (5 dagar sedan). Jag fick sedan höra från @Clark Kent att han har försökt sälja samma box till honom och @demondave . Han försöker förmodligen alltså blåsa mig på 1300 kr! Ifall han hör av sig och vill sälja något så swisha inga pengar i förväg! Riktigt tråkigt med sådant här. :(
Han har inte varit inne sedan i lördags. Tidigare har han skrivit ut sitt telefonnummer i tråden.
Vore ju dumt att skriva ut det om han försöker blåsa folk? (om han inte skrivit någon annans nummer, men varför då liksom?)
Tror det är lugnt. :)

Han har inte varit inne sedan i lördags. Tidigare har han skrivit ut sitt telefonnummer i tråden.
Vore ju dumt att skriva ut det om han försöker blåsa folk? (om han inte skrivit någon annans nummer, men varför då liksom?)
Jag har hans adress och fullständiga namn så det vore ju väldigt dumt. Men han har ju ingen box kvar att ge mig.. Fanns tydligen tre boxar, @Clark Kent har en och @demondave har två.

Jag har hans adress och fullständiga namn så det vore ju väldigt dumt. Men han har ju ingen box kvar att ge mig.. Fanns tydligen tre boxar, @Clark Kent har en och @demondave har två.

Tittade precis på mina bilder när jag var hos Erikson första gången, och det finns fyra boxar.

@demondave

Sålde han boxen separat? Var väl den som hörde till klockan från början?:)

Skönt att det löste sig i alla fall!

Ja, den hörde till min 103 ursprungligen men säljaren undrade om han fick sälja boxen separat vilket jag gav ok till. Så @Bergaren har agerat 100% korrekt och det är 100% hans box :)

EDIT: Jag går in och editerar mitt inlägg då det kan tolkas som ett riktigt sur-inlägg annars. Så var det inte menat och jag har kursiverat det som är tillagt.

Senast ändrad:
Så nu sitter alltså @Bergaren med boxen till din 103B?

Så här är det. Jag blev lovad en box till 103:n men glömde att ta med den från Erikson då jag var en smula exalterad över klockan. Sen hämtade säljaren det som fanns kvar hos Erikson inklusive boxen. Jag försökte få till ett möte i över en vecka men fick inga svar eller att det sköts på. Till sist fick jag ett mess att han fått bud på boxen med en ledsen smiley varpå jag tröttnade rejält och sa åt honom sälj boxen.

EDIT: Länk till inlägg: https://klocksnack.se/threads/den-stora-tråden-om-sinn.45897/page-230#post-2085937

Senast ändrad:
Jag kan sälja den till dig för samma pris som jag gav. Ifall du vill.. Jag visste ju inte att den hörde till din klockan när jag först betalade

Tack för erbjudandet men jag menade det inte så, boxen är din :)

Jag gav ok att han kunde sälja boxen med motivering till mig själv att jag hade fått köpa två fantastiska klockor. Så jag är fortfarande vansinnigt glad att möjligheten gavs och i sammanhanget är boxen oviktig.

Dessutom så har jag ju ändå en box och roligare om de sprids lite :)

Tillbaka
Topp