• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

frest73

Cartier
2-Faktor
Finns ju även den här den dagen man har blivit en Crazy Sinn Collector :)

Skärmavbild 2017-11-17 kl. 14.54.50.png
var på hemsidan hittar du dom där? Jag hittar dom ingenstans, inte under Weitere Artikel-fliken, och inte om jag söker (etui, box, Schachtel)
 

leiden

Rolex
Blir intressant att se om det blir lika go stämning här den här gången som det blev sist :D
Är det förresten ingen på forumet som har en Sinn-byggd Bell&Ross? Det finns ju en hel del riktigt fina.
Jag gillar verkligen hur varje register har olika visare på den här 156:n.

BampR-Sinn156-3_edited-1_zpsd8d22d27.jpg
Såg en på c24 nyss när jag kollade på lite olika Sinn. Hade de någon form av samarbete tidigare?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Såg en på c24 nyss när jag kollade på lite olika Sinn. Hade de någon form av samarbete tidigare?

De samarbetade mellan 1993 och 2002. Det är en del av modellerna som delar case men det kom också helt egna B&R-modeller under de år samarbetet varade. Tycker att det är en kul variant att ha med i Sinn-samlingen :)
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Men det är olja, det vi ser. Eller? Funkar den?
Rätt fräck hur som helst.

Den behöver nytt batteri samt ny olja. Sen så är nog lumen förstörd för alltid.
Det står inte riktigt bra beskrivet vad som har hänt, men luftbubblor i oljan brukar det bli vid tryckförändring som tex när man flyger eller vid riktigt låg temperatur. Däremot brukar det gå tillbaka till "normalläge" när man återvänder till normala förhållanden.
 

leiden

Rolex
Skjuter med lång slutartid helt enkelt. Den där ser man är tagen med ca 15sek slutartid på "spåret" från sekundvisaren.

Riktigt snyggt! Har du plockat fram systemkamera eller ställt slutartid i mobilen?
Undrar jag med, har försökt hitta den inställningen i mobilen men man kanske behöver en kameraapp från tredje part?
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Grym bild :) Har alltid undrat hur sjutton man får till såna lume-bilder. Lite av @Chrisse ´s signum :)

Skjuter med lång slutartid helt enkelt. Den där ser man är tagen med ca 15sek slutartid på "spåret" från sekundvisaren.

Riktigt snyggt! Har du plockat fram systemkamera eller ställt slutartid i mobilen?
Dennta slår huvudet på spiken :)

Fotar med min huawei P10. Använde en klädrullare som "stativ" och mkt riktigt 15sek slutartid. Sen lite lek med färgerna så de inte blir så gult som de ibland blir på mörka bilder
 
Topp