• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Moorflax

Patek
2-Faktor
Denna kanske kan platsa här i tråden?
En VDST diver, samma som Sinn 805, fast med lite coolare tavla ;)
IMG_1791.JPG

IMG_1792.JPG
Den där gillade jag mycket! Svår att få tag i?
 

leiden

Rolex
Har varit sugen på att prova grönt läder då jag tror att jag i princip har provat de flesta andra material i grönt. Så jag slog till på ett billigt i utvärderingssyfte.
Köpte det med 356 i åtanke egentligen men eftersom jag inte har den hemma så fick 556 låna det.
(Ursäkta det dåliga ljuset, men november och regn är en utmaning när det ska tas bilder)
DSC_3319.JPG
DSC_3324.JPG
DSC_3325.JPG

Det här gav mersmak faktiskt och jag kommer nog att köpa ett till i lite annat utförande och av lite bättre kvalitet så småningom :)
 

Wydestream

Panerai
2-Faktor
Var förbi Erikson idag och kollade in de nya 556:eek:rna. Omöjliga att fota för rättvist inttryck. Men tänkte dela med mig av mitt intryck på plats.

MOP svarta: Dagens behållning! Riiiiktigt ball tavla som levde ett eget liv i alla ljus och alla vinklar. Den var så jäkla snygg live. Jag måste nog ha en sån! Med H-länk.

Blå sunburst: Dagens besvikelse. Och märklig skiftning i ljuset. Den var mestadels lila!? Och jag gillar inte lila överlag. Mitt sällskap hävdade dock att den var blå hela tiden varpå jag kom att tänka på den där bilden med klänningen som skapade sån diskussion kring folks färgseende. Hade det varit en mattare blå (och blå på riktigt, inte lila) med originalets index och visare så hade jag köpt direkt. Datumets vara eller icke vara lämnar mig mest tudelad. Jag uppskattar datumet. Även om tavlan bli mer harmonisk utan.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Var förbi Erikson idag och kollade in de nya 556:eek:rna. Omöjliga att fota för rättvist inttryck. Men tänkte dela med mig av mitt intryck på plats.

MOP svarta: Dagens behållning! Riiiiktigt ball tavla som levde ett eget liv i alla ljus och alla vinklar. Den var så jäkla snygg live. Jag måste nog ha en sån! Med H-länk.

Blå sunburst: Dagens besvikelse. Och märklig skiftning i ljuset. Den var mestadels lila!? Och jag gillar inte lila överlag. Mitt sällskap hävdade dock att den var blå hela tiden varpå jag kom att tänka på den där bilden med klänningen som skapade sån diskussion kring folks färgseende. Hade det varit en mattare blå (och blå på riktigt, inte lila) med originalets index och visare så hade jag köpt direkt. Datumets vara eller icke vara lämnar mig mest tudelad. Jag uppskattar datumet. Även om tavlan bli mer harmonisk utan.

Håller med om att den ibland upplevs lila, och precis som du är jag inget större fan av det. Hade de fått in den gröna nya, Jagduhr?

Såg på hemsidan precis att det har kommit ytterligare två nya. 36mm limiterad till 50ex och 42mm limiterad till 100ex.

1736-Edition-FAZ_V.jpg
1746-Edition-FAZ_V.jpg
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Topp