• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Ja jag tänkte jag skulle köra hårt med den! Har alltid gillat 556 och det ska bli skoj att få känna på den blå :)

Låter lovande :) Du kanske får lite Sinn-nytändning, men jag förstår dig. Din Panerai är riktigt bra och på ett sätt så är det väl ett sorts delmål att känna lugn över att mestadels ha en och samma klocka på armen och inte den där stressen att leta nytt hela tiden.
 
Yes!!!!! Glad nu efter vunnen auktion med eBay så nu är en Sinn 256 snart på väg från Australien.
Fullset DeLuxe med en specialbox som inkluderar länk, bund, bandverktyg och..........zippotändare :)

Skärmavbild 2017-11-18 kl. 22.46.45.png
Skärmavbild 2017-11-18 kl. 22.47.11.png
Skärmavbild 2017-11-18 kl. 22.47.31.png
 
Tror jag gillar den.. Kan beställas utan logo.

Edit. Är nog loggan FAZ på rotorn man väljer att ha eller ej.

Ja den är klart bäst utan loggan. Jag tycker att innerringen med 3, 6, 9, 12 är synnerligen lyckad och jag gillar verkligen färgen.
Det enda som jag inte riktigt gillar med den är visarna. Tycker iofs att det är bra att den andra visartypen som finns i samma serie, men nog hade de kunnat ta fram en helt ny och bättre passade visare.
 
Jag behöver tyvärr sälja min Sinn 143 för att få loss pengar. Lägger ut den på köp och sälj om en liten stund. Tråkigt, men kul att någon annan får chansen på den, det är så jag får se på det. :)
 
Fasen, Mr Kent, du är i toppform! Den där plånboken har verkligen superkrafter ;)
Ser jättefin ut och kul box!

Ja, den är grym...går att ladda upp för tillfälliga tokigheter här :)

pantbanken_historia.jpg


Stort grattis! :)
Vad vet du om denna klocka?

Tack snälla :) Så som jag har förstått är 156 och sedermera 256 en fortsättning på militärlinjen och 1550 Bund. 156 är ju även märkt med Military ovanför dag/datum och både 156/256 har en tjockare bezelring precis som på 1550 och är vridbar i båda riktningarna . 156 är mastiga 43mm medan 256 mäter in på för mig mer lagom 38,5mm. Jag tror dock att den kommer upplevas större de bezelringen breder ut sig en bit över caset.

Jag skulle gissa, och hoppas på, att mitt ex kan vara första årgången av 256 och att det är anledningen till den speciella boxen som jag aldrig har sett tidigare. Priset tycker jag blev oväntat bra, då de jag har set tidigare legat på samma nivå eller till och med några tusenlappar till men då bara för klockan.


Man tackar :)
 
Tror jag gillar den.. Kan beställas utan logo.

Edit. Är nog loggan FAZ på rotorn man väljer att ha eller ej.

Förresten, det är lite kul att Sinn verkar smyga med klockan för köpare utanför Tyskland. Om man går in på hemsidan och väljer Engelska som språk dyker inte klockan upp varken på nyheter eller bland de övriga modellerna i "Classic Timepieces", sneaky sneaky :)
 
Förresten, det är lite kul att Sinn verkar smyga med klockan för köpare utanför Tyskland. Om man går in på hemsidan och väljer Engelska som språk dyker inte klockan upp varken på nyheter eller bland de övriga modellerna i "Classic Timepieces", sneaky sneaky :)
Jamen det är ju lite skumt. De kanske inte hunnit med översättningen? Tunn med sina 9mm. Gissar att 36an är bäst med tanke på den tunna glasringen. Fast skulle sakna sekundvisare.
 
@Moorflax Här ser man släktskapet mellan 1550, 156 och 256. Jag tycker att visarna på subdialsen på 156 är fantastiska med sina tre olika utformningar. 1550 är nog svår att hitta under 40´och 156 ligger runt 25´så de är väsentligt dyrare är 256.

1550:
Skärmavbild 2017-11-19 kl. 09.28.15.png


156:
Skärmavbild 2017-11-19 kl. 09.27.52.png


256:
Skärmavbild 2017-11-19 kl. 09.30.52.png
 
Jamen det är ju lite skumt. De kanske inte hunnit med översättningen? Tunn med sina 9mm. Gissar att 36an är bäst med tanke på den tunna glasringen. Fast skulle sakna sekundvisare.

Jag tycker att datumet är mer harmoniskt placerat på 36m också. Blir lite trist med 42 då det blir tydligt att den egentligen är byggt runt 36mm-caset och sen har man bara blåst upp den men med samma urverk så att datumet hamnar där det hamnar.
 
Tack! Ja, den tillverkas inte längre, men som vanligt med Sinn är det inte helt enkelt att hitta mellan vilka år den var i produktion. Snygg på nato också...lånad bild:

Skärmavbild 2017-11-19 kl. 09.49.23.png
Finns jättemycket kul på eBay, blir sjukt sugen :)
Har för mig att jag har läst i den här tråden att begpriserna är högre här i Sverige än internationellt men när jag tittar på eBay så tycker jag inte att det stämmer?
 
Finns jättemycket kul på eBay, blir sjukt sugen :)
Har för mig att jag har läst i den här tråden att begpriserna är högre här i Sverige än internationellt men när jag tittar på eBay så tycker jag inte att det stämmer?

Det finns definitivt massor av grymma Sinn på eBay, men jag håller inte med om att vi har höga begpriser. Tycker ofta att det som kommer ut på köp&sälj här ligger bra i pris vid en jämförelse, och tittar man tex på begagnat från japan är det ofta helt galna priser. Sen så måste man ju räkna med att det kan tillkomma tull och moms om man köper utanför EU.
 
Det finns definitivt massor av grymma Sinn på eBay, men jag håller inte med om att vi har höga begpriser. Tycker ofta att det som kommer ut på köp&sälj här ligger bra i pris vid en jämförelse, och tittar man tex på begagnat från japan är det ofta helt galna priser. Sen så måste man ju räkna med att det kan tillkomma tull och moms om man köper utanför EU.
Det var min bild också.
Har inte kollat speciellt på Japan men på vilket sätt är priserna galna, höga eller låga?
Mina erfarenheter av japanpriser på andra märken är att de brukar vara ganska lika EU-priser efter påslag för moms och ibland lite över.
 
Det var min bild också.
Har inte kollat speciellt på Japan men på vilket sätt är priserna galna, höga eller låga?
Mina erfarenheter av japanpriser på andra märken är att de brukar vara ganska lika EU-priser efter påslag för moms och ibland lite över.

Höga. Finns säkert undantag men det mesta är kalasdyrt. Har inte satt mig in i varför men kanske är det mest handlare som annonserar på .com medan privatpersoner som säljer begagnat annonserar på .jp och det är där som fynden är. Det finns ju onekligen en uppsjö med obskyra limiterade japan-modeller.
 
Förresten, det är lite kul att Sinn verkar smyga med klockan för köpare utanför Tyskland. Om man går in på hemsidan och väljer Engelska som språk dyker inte klockan upp varken på nyheter eller bland de övriga modellerna i "Classic Timepieces", sneaky sneaky :)
Har sett det också :). Men sidan finns ju iallafall på engelska these days så lite tyska hemlisar måste de väl spara på.

Grattis till 256:an och till Zippotändaren!?!
 
Höga. Finns säkert undantag men det mesta är kalasdyrt. Har inte satt mig in i varför men kanske är det mest handlare som annonserar på .com medan privatpersoner som säljer begagnat annonserar på .jp och det är där som fynden är. Det finns ju onekligen en uppsjö med obskyra limiterade japan-modeller.
Okej. Det verkar ha gått inflation i LE där i öst och alla är inte jätteroliga. Såg en 356 med grön tavla igår tex och det var nog den sämsta hittills.
Tack för tipset också, ska gå in och kika även där :)
 
Okej. Det verkar ha gått inflation i LE där i öst och alla är inte jätteroliga. Såg en 356 med grön tavla igår tex och det var nog den sämsta hittills.
Tack för tipset också, ska gå in och kika även där :)

Alltså, det var spekulationer med bred pensel...vet inte ens ifall det finns en japansk eBay :)

Sen håller jag med om att majoriteten av de limiterade är rätt trista.
 
Tillbaka
Topp