• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Bra tells att hålla koll på! Men hur är det med skillnaden mellan 5100 och 5012? Jag hade till exempel läst att min 141 skulle ha 5012 på grund av avsaknad av register vid 12, men när jag öppnade den var det 5100. Jag har läst samma spekulationer angående 156.
Inte helt lätt att skilja på 5100 och 5012 utan att öppna locket eftersom det finns 5100 utan 24h-visare och ett fåtal 5012 med 24h-visare (bl.a. hos Tag Heuer). 5012 har dock lägre frekvens - 21600 istället för 28800. Här finns lite basic info: http://chuckmaddoxwatch.blogspot.se/2005/12/lemania-5100-movement-family_13.html
 
Men om de skulle börja med mer reklam så måste de mest troligtvis att höja priserna på sina produkter? Hur skulle det påverka deras image, just nu levereras en kvalitativ produkt till ett resonligt pris. Just nu verkar de ha en bra mariginal som kan räknas hem hos vissa urhandlare, men inte många.

Om de istället fortsätter leva på WOM och hur entusiaster pratar om dem så kan de dock lägga mer pengar på produktutveckling och komma med fortsatt spännande klockor. Eller tänker jag helt fel? Däremot har jag ännu ingen egen erfarenhet av clapsen, så det är kanske något de kommer se över.

Jag har varken erfarenhet av Sinn eller deras spännen, jag gillar bara märket men tycker spännena ser fel ut :) Jag kommer att köpa en förr eller senare, det är ingen brådska :p

Visst kan de leva på WOM etc och så har de ju uppenbarligen klarat sig på hittills. Som @Clark Kent säger så är de ju inte riktigt så små som man tror, jag känner bara att de "rätt enkelt" skulle kunna öka med en relativt simpel och snygg reklamkampanj.
 
Försökte få en bra bild på det lätt kupade glaset men det blev inge bra. Fick bli en hängande på en bajonett istället ;)
IMG_20171114_090549-01.jpeg

Riktigt het dinka alltså. Har kollat på den ett tag, och begav mig in här just för att få lite svar om det kupade glaset.

Vet du om det alltid kupat, eller skiljer det mellan olika referenser på 103?

Tycker på vissa bilder att glaset ser helt flackt ut, men vill ju gärna ha det kupat. Så jag undrar helt sonika fall man ska undvika någon variant.

/D
 
  • Like
Reactions: PIC
Nytt gummi kostar ca 900sek. Är det mycket löst för tillfället? Tänk på att handleden ju ofta är något större på sommaren när det är varmt ute.
Ok, tack!
Näe, det är inte jättelöst. Tillräckligt tight för att jag ska tveka på att sätta kniven i det. Just nu skulle det nog funka med ett hål mindre, och det jag främst skulle gilla är att det ser aningen mindre ut runt handleden då. Gummit är precis på gränsen att vara för bulkigt för min smak. Ska prova något annat band och gummi och låta det bero så länge.
 
Ok, tack!
Näe, det är inte jättelöst. Tillräckligt tight för att jag ska tveka på att sätta kniven i det. Just nu skulle det nog funka med ett hål mindre, och det jag främst skulle gilla är att det ser aningen mindre ut runt handleden då. Gummit är precis på gränsen att vara för bulkigt för min smak. Ska prova något annat band och gummi och låta det bero så länge.

Vet att @Moorflax har kört sin U1 på gummiNato, han kanske kan ge input.
 
Kör både rött och svart gummi och gillar det mycket. Jag gillar när det sitter lite hårdare. En så stor och tung klocka blir inte rolig om den hasar omkring på handleden.
 
Skulle köpa nytt gummi till min SS på Eriksons. Slutade med att jag kom hem med en sådan här:) Perfekt komplement till min lite mer taktiska klocka :)
726B84B9-5743-4E9E-AA15-AF062D0CA654.jpeg

:sinn:

Haha....brukar nog oftare vara att man kommer hem med ett tillbehör när man ska köpa en klocka och inte tvärtom! Ser riktigt bra ut, och håller med att den kompletterar PRO:n utmärkt. Stort grattis :)
 
Om det är någon som är intresserad av en 156 till bra pris så dra ett PM. Lite speciellt, men förklarar mer om det blir aktuellt.
 
Haha....brukar nog oftare vara att man kommer hem med ett tillbehör när man ska köpa en klocka och inte tvärtom! Ser riktigt bra ut, och håller med att den kompletterar PRO:n utmärkt. Stort grattis :)
Hehe ja, blev stormförtjust i den här. Lagom size på boetten tyckte jag och en ordentlig WR. Hade en Speedmaster innan och hade lite problem med att det inte var någon ordentlig WR på den. Riktigt nöjd i alla fall med detta köpet :)
 
Tillbaka
Topp