• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Riktigt het dinka alltså. Har kollat på den ett tag, och begav mig in här just för att få lite svar om det kupade glaset.

Vet du om det alltid kupat, eller skiljer det mellan olika referenser på 103?

Tycker på vissa bilder att glaset ser helt flackt ut, men vill ju gärna ha det kupat. Så jag undrar helt sonika fall man ska undvika någon variant.

/D
Tack
Jag är lite osäker faktiskt. Jag vet att det finns 103 med akrylglas och safirglas men informationen är svårhittad.
 
Grym på nato :)

6B315D0C-23B0-4C49-990D-ECF449E0523E.jpeg
FCD3ED59-AF32-44B2-A491-B658B0D0FEA1.jpeg
56E5B111-0A67-46CD-A850-1635599B8CC5.jpeg
9099961B-B3FE-4931-921F-7D4B1FC1B5A6.jpeg
Riktigt mumma. Vart köpte du dina Natoband? :)
 
Riktigt het dinka alltså. Har kollat på den ett tag, och begav mig in här just för att få lite svar om det kupade glaset.

Vet du om det alltid kupat, eller skiljer det mellan olika referenser på 103?

Tycker på vissa bilder att glaset ser helt flackt ut, men vill ju gärna ha det kupat. Så jag undrar helt sonika fall man ska undvika någon variant.

/D
Den med plexi är kupad men den med safir är plattare :)
 
Försökte få en bra bild på det lätt kupade glaset men det blev inge bra. Fick bli en hängande på en bajonett istället ;)
IMG_20171114_090549-01.jpeg

Men...den där posten har jag helt missat. Ser ut som att det skulle kunna vara första årsmodellen med safir.
Åtminstone med de helt nya har samtliga med skruvade pushers safir medan vanliga pushers är akryl. Men din sekundvisare är definitivt äldre, kanske 80-tal till och med.

EDIT: Skulle vara kul att se lite fler bilder :)
 
Men...den där posten har jag helt missat. Ser ut som att det skulle kunna vara första årsmodellen med safir.
Åtminstone med de helt nya har samtliga med skruvade pushers safir medan vanliga pushers är akryl. Men din sekundvisare är definitivt äldre, kanske 80-tal till och med.

EDIT: Skulle vara kul att se lite fler bilder :)
Tack, är lite osäker på årtalet, köpte den här men får ett antal år sen. Tror den är tidigt 90-tal.
Det finns några bilder i tråden och jag kan ta fler sen, är på skidsemester just nu.
 
Tack, är lite osäker på årtalet, köpte den här men får ett antal år sen. Tror den är tidigt 90-tal.
Det finns några bilder i tråden och jag kan ta fler sen, är på skidsemester just nu.

Koncentrera dig istället att få tyngden på dalskidan...jag söker i tråden :) Riktigt fin hur som helst, och ganska ovanligt med en 103 safir med den sekundvisaren.
 
Jag har bara sett gumminatot som säljs av royalstraps men jag tyckte det var för tunt, ffa när det också var så kort att det blev svårt att vika tillbaka i en nato tuck. Vill också minnas att det inte var så följsamt runt bandstiften?

Kan säkert ha varit det. Jag har aldrig upplevt gummit som för stort till min U1, men allt handlar ju om tycke och smak. Kanske något Borealis-gummi som skulle passa?
 
Alltså Sinn.
Så jäkla bäst!
Har ju min UX från 2009 som bråkat med mig i omgångar.
IMG_20171120_050705.jpg

Fick en bubbla i den efter service. Fick skicka tillbaka för åtgärd. Fick tillbaka den igen. Ny bubbla efter några dagar.
Mejlar igen och får skicka tillbaka igen. Jag kommer med ett förslag; byt ut den till en annan eftersom de inte lyckas lösa problemet. Jag accepterar att betala lite emellan.
Nu: de skickar en NY med samma länk, men lätt upputsad, länken var nära nyskick innan.
Free of charge.
Kungligt bemötande.
De är verkligen service minded! Så jäkla nöjd!
Den nya kommer inte ha chronometer cert, eftersom den inte är swiss made :facepalm:, de har fått sluta med dem, men
vad gör väl det när jag får ett nytt garantikort :happyhappy:
:heart::sinn:
 
Senast ändrad:
Alltså Sinn.
Så jäkla bäst!
Har ju min UX från 2009 som bråkat med mig i omgångar.
IMG_20171120_050705.jpg

Fick en bubbla i den efter service. Fick skicka tillbaka för åtgärd. Fick tillbaka den igen. Ny bubbla efter några dagar.
Mejlar igen och får skicka tillbaka igen. Jag kommer med ett förslag; byt ut den till en annan eftersom de inte lyckas lösa problemet. Jag accepterar att betala lite emellan.
Nu: de skickar en NY med samma länk, men lätt upputsad, länken var nära nyskick innan.
Free of charge.
Kungligt bemötande.
De är verkligen service minded! Så jäkla nöjd!
Den nya kommer inte ha chronometer cert, eftersom den inte är swiss made :facepalm:, de har fått sluta med dem, men
vad gör väl det när jag får ett nytt garantikort :happyhappy:
:heart::sinn:
Världsklass! De förstår hur de ska skapa lojala kunder som kan sprida ordet vidare på tex såna här platser!
Såna här historier värmer i hjärtat :)
 
Alltså Sinn.
Så jäkla bäst!
Har ju min UX från 2009 som bråkat med mig i omgångar.
IMG_20171120_050705.jpg

Fick en bubbla i den efter service. Fick skicka tillbaka för åtgärd. Fick tillbaka den igen. Ny bubbla efter några dagar.
Mejlar igen och får skicka tillbaka igen. Jag kommer med ett förslag; byt ut den till en annan eftersom de inte lyckas lösa problemet. Jag accepterar att betala lite emellan.
Nu: de skickar en NY med samma länk, men lätt upputsad, länken var nära nyskick innan.
Free of charge.
Kungligt bemötande.
De är verkligen service minded! Så jäkla nöjd!
Den nya kommer inte ha chronometer cert, eftersom den inte är swiss made :facepalm:, de har fått sluta med dem, men
vad gör väl det när jag får ett nytt garantikort :happyhappy:
:heart::sinn:
Underbart att höra!
 
Världsklass! De förstår hur de ska skapa lojala kunder som kan sprida ordet vidare på tex såna här platser!
Såna här historier värmer i hjärtat :)

Underbart att höra!
Ja, de har sannerligen fattat det här med värdet i uppfattningen av varumärket.
Riktigt roligt att få sprida kännedom om ett bemötande likt detta.
Känns helt rätt att ha tre Sinnar trängandes i lådan. Undrar vilken som blir den fjärde :)
 
Alltså Sinn.
Så jäkla bäst!
Har ju min UX från 2009 som bråkat med mig i omgångar.
IMG_20171120_050705.jpg

Fick en bubbla i den efter service. Fick skicka tillbaka för åtgärd. Fick tillbaka den igen. Ny bubbla efter några dagar.
Mejlar igen och får skicka tillbaka igen. Jag kommer med ett förslag; byt ut den till en annan eftersom de inte lyckas lösa problemet. Jag accepterar att betala lite emellan.
Nu: de skickar en NY med samma länk, men lätt upputsad, länken var nära nyskick innan.
Free of charge.
Kungligt bemötande.
De är verkligen service minded! Så jäkla nöjd!
Den nya kommer inte ha chronometer cert, eftersom den inte är swiss made :facepalm:, de har fått sluta med dem, men
vad gör väl det när jag får ett nytt garantikort :happyhappy:
:heart::sinn:

kommer de skicka den gamla tillbacka med? Säkert inte, men jag tänkte på COSC tävlan, de säkert inte lätt att byta de men kunde vara värde nånting i lång sikten?
 
Alltså Sinn.
Så jäkla bäst!
Har ju min UX från 2009 som bråkat med mig i omgångar.
IMG_20171120_050705.jpg

Fick en bubbla i den efter service. Fick skicka tillbaka för åtgärd. Fick tillbaka den igen. Ny bubbla efter några dagar.
Mejlar igen och får skicka tillbaka igen. Jag kommer med ett förslag; byt ut den till en annan eftersom de inte lyckas lösa problemet. Jag accepterar att betala lite emellan.
Nu: de skickar en NY med samma länk, men lätt upputsad, länken var nära nyskick innan.
Free of charge.
Kungligt bemötande.
De är verkligen service minded! Så jäkla nöjd!
Den nya kommer inte ha chronometer cert, eftersom den inte är swiss made :facepalm:, de har fått sluta med dem, men
vad gör väl det när jag får ett nytt garantikort :happyhappy:
:heart::sinn:
Fan vad gött att det löste sig! Och på ett jävligt bra sätt dessutom. All heder till folket på Sinn - sådär ska service vara!
 
Alltså Sinn.
Så jäkla bäst!
Har ju min UX från 2009 som bråkat med mig i omgångar.
IMG_20171120_050705.jpg

Fick en bubbla i den efter service. Fick skicka tillbaka för åtgärd. Fick tillbaka den igen. Ny bubbla efter några dagar.
Mejlar igen och får skicka tillbaka igen. Jag kommer med ett förslag; byt ut den till en annan eftersom de inte lyckas lösa problemet. Jag accepterar att betala lite emellan.
Nu: de skickar en NY med samma länk, men lätt upputsad, länken var nära nyskick innan.
Free of charge.
Kungligt bemötande.
De är verkligen service minded! Så jäkla nöjd!
Den nya kommer inte ha chronometer cert, eftersom den inte är swiss made :facepalm:, de har fått sluta med dem, men
vad gör väl det när jag får ett nytt garantikort :happyhappy:
:heart::sinn:
Tänk om fler företag kunde förstå att det är såhär man gör för behålla samt få nya kunder! Grymt bra gjort av dem! :)
 
kommer de skicka den gamla tillbacka med? Säkert inte, men jag tänkte på COSC tävlan, de säkert inte lätt att byta de men kunde vara värde nånting i lång sikten?
Den jag skickade ned är nog ett minne blott skulle jag tro. Lite vemodigt att inte ha klocka med Chronometer certet kvar. Men en som inte vill som jag med cert, eller en annan flång ny utan cert som är som den ska. Valet känns lätt. Jag får behålla certet till den gamla som nostalgi.
 
Den jag skickade ned är nog ett minne blott skulle jag tro. Lite vemodigt att inte ha klocka med Chronometer certet kvar. Men en som inte vill som jag med cert, eller en annan flång ny utan cert som är som den ska. Valet känns lätt. Jag får behålla certet till den gamla som nostalgi.

Men visst fick du ett nytt cert också utöver ditt gamla?
 
Men visst fick du ett nytt cert också utöver ditt gamla?
Vet inte riktigt vad som kommer att dyka upp. Certifikat eller garantikort. Lät som garantikort. Men det kvittar nog egentligen, numret på klockan kommer ändå att vara det rätta i förhållande till den dokumentation som medföljer. Skulle tro att jag får komplett dokumentation så som den ser ut när man köper en ny idag.
Jag bränner av ett par bilder när den landat, så får detta kapitel ett slut också.
 
Vet inte riktigt vad som kommer att dyka upp. Certifikat eller garantikort. Lät som garantikort. Men det kvittar nog egentligen, numret på klockan kommer ändå att vara det rätta i förhållande till den dokumentation som medföljer. Skulle tro att jag får komplett dokumentation så som den ser ut när man köper en ny idag.
Jag bränner av ett par bilder när den landat, så får detta kapitel ett slut också.

Oavsett så är det ju dokumenterat hos Sinn. Skönt att det löste sig så pass bra :)
 
@Nissenutz köpte du något Phoenix nato?

Jag fick med ett till en annan klocka jag köpte och måste säga att jag gillar det!
Mitt största "problem" med natoband är att det kan kännas bulkigt på den sidan där det dubbelviks.
Phoenix är tunt, stabilt och lagom långt.
Gillade det så pass mycket att jag beställde ett grått också :)
DSC_3369.JPG
IMG_20171128_135634_333.jpg
Ne jag har ju inte gjort det ännu. Tänkte beställa från Gasgasbones då han verkar billigast men inte blivit av.

Blir ju ännu mer sugen nu dock :) slog till på ett 5-ring zulu från Josef B nu när han hade rea. Brukar inte ha mkt för Zulu då de blir bulkigt som du säger men tänkte ge det en chans igen nu när de var billigt.
 
Jag håller på att falla dit på en 556 med pärlemo-tavlan, sizen och renheten är svårslagen :hungry:
Någon som har knipit en sådan och kan bjussa på nån bild?

Förresten, vad är den allmänna konsensus om Sinns oem-gummi och viklås?
 
Tillbaka
Topp