• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Fast vanliga visarna skulle ju se märkligt ut mot de applicerade och blanka indexen?
Diaboli! Den där problematiken hade jag faktiskt inte tänkt på alls! En anledning till att det blev den ”vanliga” och inte någon spexig sunburst var ju att visarna från den vanliga var de fräschaste. Tycker de blanka ser lite...trötta ut. Får höra med Erikson och tänka en gång till.
 
Inne på två veckor nu och forfarande nykär! Snabb fråga (dum sådan också) certifikat gällande sinn, är det garantikortet?
780DF576-C5EC-4772-B683-BA9BE1BDD825.jpeg
 
IMG_2014.JPG

Söndag kväll! Jag har inte burit denna på ett tag, eftersom jag har den ute till försäljning. Men det är ingen som nappar så då antar jag att den får stanna. Eller om man ska annonsera utanför Sverige, känns inte som att vintage-Sinn är glödhett här på forumet. Förutom i denna hörna då ;). Någon som har tips på var man kan tänkas annonsera?
 
image.jpg
Vet inte om jag är dålig på att leta eller inte. Jag hittar inte någon info om bandet som jag köpte till klockan (se bild).
Tänkte lite på skötsel, vattentålighet och liknande?
Tog en dusch med klockan igår och tycker nu att det känns som bandet har krympt litegrann (glappet mellan band och 'bandhorn?' på bilden fanns inte förut vill jag minnas).
Någon som vet mer om detta?
 
image.jpg
Vet inte om jag är dålig på att leta eller inte. Jag hittar inte någon info om bandet som jag köpte till klockan (se bild).
Tänkte lite på skötsel, vattentålighet och liknande?
Tog en dusch med klockan igår och tycker nu att det känns som bandet har krympt litegrann (glappet mellan band och 'bandhorn?' på bilden fanns inte förut vill jag minnas).
Någon som vet mer om detta?
Klockan tål duschen utan problem men läder trivs inte speciellt bra i vatten, eller vad säger ni @MickeJ och @Maer?
 
image.jpg
Vet inte om jag är dålig på att leta eller inte. Jag hittar inte någon info om bandet som jag köpte till klockan (se bild).
Tänkte lite på skötsel, vattentålighet och liknande?
Tog en dusch med klockan igår och tycker nu att det känns som bandet har krympt litegrann (glappet mellan band och 'bandhorn?' på bilden fanns inte förut vill jag minnas).
Någon som vet mer om detta?
Hej, Sinns band är inte impregnerade, alltså inte behandlade för att stå emot vatten. Bandet får naturligt fett när du tar i det och bär det och efter hand en extra fin patina.
 
Klockan tål duschen utan problem men läder trivs inte speciellt bra i vatten, eller vad säger ni @MickeJ och @Maer?

Generellt sett dåligt att utsätta läder för väta. Så kallade oljegarvade läder kan ha lite bättre motståndskraft men tar ändå långsiktigt stryk eftersom oljorna/fetterna successivt sköljs ur lädret. Vegetabilgarvat läder blir förstört i princip direkt.
 
Halå,
Vad säger ni om den här: https://klocksnack.se/threads/sinn-pvd-chrono.83941/
Känns väldigt billig för att vara original, och texten "Automatic" är i fel typsnitt för att vara 144an?! Eller är jag helt ute och cyklar?

Den är helt legit och supercool :) Det är ett gammalt typsnitt som Sinn använde sig av tidigare. Om du tittar på länken så är även den pre h-link och både länk och spänne är korrekt till klockan.
 
IMG_2014.JPG

Söndag kväll! Jag har inte burit denna på ett tag, eftersom jag har den ute till försäljning. Men det är ingen som nappar så då antar jag att den får stanna. Eller om man ska annonsera utanför Sverige, känns inte som att vintage-Sinn är glödhett här på forumet. Förutom i denna hörna då ;). Någon som har tips på var man kan tänkas annonsera?

Du kanske skulle prova på eBay med erbjudande att skicka worldwide? Som många påpekat tidigare i andra trådar så har det ju varit allmänt segt på köp&sälj nu ett tag annat än för väldigt säkra kort, plus att december inte heller är någon toppmånad att sälja i.

Med lite tur så kanske du får ett trevligt budkrig om det är fler än en som uppskattar skicket :)
 
Du kanske skulle prova på eBay med erbjudande att skicka worldwide? Som många påpekat tidigare i andra trådar så har det ju varit allmänt segt på köp&sälj nu ett tag annat än för väldigt säkra kort, plus att december inte heller är någon toppmånad att sälja i.

Med lite tur så kanske du får ett trevligt budkrig om det är fler än en som uppskattar skicket :)
Tack, är det svårt att skapa konto osv på eBay? Det får bli nästa steg ifall ingen nappar senast imorgon kväll, sänkte precis till 18 000 kr! :)
 
Tillbaka
Topp