• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dandav

Omega
2-Faktor
Det blev en 556i! Riktigt schysst, den kommer få mycket handledstid.Tackar till @atco
20180627_144150.jpg
 

Erkan

Omega
2-Faktor
Tjena!
Har bestämt mig för att min skx ska få sig en sinn-kompis och då en 556i. Just nu lutar det mot den svarta MOP-tavlan, men velar lite fram och tillbaka mellan den och den vanliga svarta.
Hur känner ni som har MOP, är det fortfarande lika fränt eller ska man gå på ett säkrare kort?

/ Erik
 

Dandav

Omega
2-Faktor
Idag kände jag för att ta reda på min Sinn 556i historik! Det är ju kul att veta vad klockan "sinn" gått igenom. Den köptes på läder hos Eriksson april 2015 av @Ritam som sedan sålde den vidare till @Gaffel. Där efter gick den vidare till @Wydestream som kan ha köpt till h-länken är inte riktigt säker. Den såldes vidare till @Moody och glasset byttes ut av @Wydestream i samband med transaktionen. @Moody sålde den till @Nissenutz och köpte tillabaka den vid senare tillfälle som jag förstår det. Sedan såldes den till @mchamoun, som därefter köptes av @viwe! Den såldes vidare till @atco och nu till mig! Den har varit med om del!
20180630_200104.jpg
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Idag kände jag för att ta reda på min Sinn 556i historik! Det är ju kul att veta vad klockan "sinn" gått igenom. Den köptes på läder hos Eriksson april 2015 av @Ritam som sedan sålde den vidare till @Gaffel. Där efter gick den vidare till @Wydestream som kan ha köpt till h-länken är inte riktigt säker. Den såldes vidare till @Moody och glasset byttes ut av @Wydestream i samband med transaktionen. @Moody sålde den till @Nissenutz och köpte tillabaka den vid senare tillfälle som jag förstår det. Sedan såldes den till @mchamoun, som därefter köptes av @viwe! Den såldes vidare till @atco och nu till mig! Den har varit med om del!
20180630_200104.jpg
Ojojoj vilken bukislista :bag::D
 

Moody

Rolex
Idag kände jag för att ta reda på min Sinn 556i historik! Det är ju kul att veta vad klockan "sinn" gått igenom. Den köptes på läder hos Eriksson april 2015 av @Ritam som sedan sålde den vidare till @Gaffel. Där efter gick den vidare till @Wydestream som kan ha köpt till h-länken är inte riktigt säker. Den såldes vidare till @Moody och glasset byttes ut av @Wydestream i samband med transaktionen. @Moody sålde den till @Nissenutz och köpte tillabaka den vid senare tillfälle som jag förstår det. Sedan såldes den till @mchamoun, som därefter köptes av @viwe! Den såldes vidare till @atco och nu till mig! Den har varit med om del!
20180630_200104.jpg
Skoj att höra hela faderuttan! Läskigt dock att det redan gått ett år sedan jag först fick den... Ta väl hand om den!
@Wydestream köpte länken, jag köpte av honom sen var det strul med glaset och den skickades till honom som lämnade in den sedan hämtade jag den vid en Stockholmsresa då jag hade bestämt att överlämna den till @Nissenutz
 

Dandav

Omega
2-Faktor
Skoj att höra hela faderuttan! Läskigt dock att det redan gått ett år sedan jag först fick den... Ta väl hand om den!
@Wydestream köpte länken, jag köpte av honom sen var det strul med glaset och den skickades till honom som lämnade in den sedan hämtade jag den vid en Stockholmsresa då jag hade bestämt att överlämna den till @Nissenutz

Jo när man vet vad klockan gått igenom så tycker man ju bara om den mer o mer. Ska se till att den blir väl omhändertagen!:)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Skoj att höra hela faderuttan! Läskigt dock att det redan gått ett år sedan jag först fick den... Ta väl hand om den!
@Wydestream köpte länken, jag köpte av honom sen var det strul med glaset och den skickades till honom som lämnade in den sedan hämtade jag den vid en Stockholmsresa då jag hade bestämt att överlämna den till @Nissenutz
Den fick ju vara med på GTG samtidigt också :)
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Har tyvärr inte uppdaterat mig på länge av denna tråd så ber om ursäkt ifall frågan redan ställts. Någon som har haft både den gamla och den tjockare uppdaterade H-länken till en 556 som kan ge lite feedback om det är värt att uppgradera sig till den nya?
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Funderar på att sälja SMPc:n och köpa en Sinn 103 och gå OWG med den ett tag. Tänker mig att den är riktigt bra då den har kronograf, är riktigt snygg men samtidigt är vattentät till 200m så man kan ha den i alla möjliga situationer. Låter det som en bra ide?
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Jag skulle säga att du får mycket klocka för pengen med 103:an och om du vill ha en kronograf ligger den rätt, med just din motivering.
Funderar på att sälja SMPc:n och köpa en Sinn 103 och gå OWG med den ett tag. Tänker mig att den är riktigt bra då den har kronograf, är riktigt snygg men samtidigt är vattentät till 200m så man kan ha den i alla möjliga situationer. Låter det som en bra ide?
 

leiden

Rolex
Hallå där!
Hur är läget här? Det här är väl fortfarande KS bästa tråd hoppas jag?!

Under min paus från KS så vann jag ju den 556 I B som var passaround under vintern och våren och eftersom jag nu tänkt sälja den så skulle det kännas fel att inte bjuda ut den på KS. Och givetvis ska Sinn-tråden få 24 timmars försprång innan jag lägger ut en annons på K&S. Så är det någon här som kanske var med på passaround när det begav sig och som gärna vill ha en blå 556, eller någon annan Sinn-intresserad för den delen, så är det bara att skicka ett PM :)

20180704_094513.jpg

20180704_094106.jpg

Allt gott,
leiden
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Hej guys!
Jag är lite sugen på att testa den uppgraderade H-länken på min 556I M.
Så innan bytesannonsen skapas så kollar jag med er. Någon som har den nya H-länken och vill Byta mot en fine-link i superfint skick? :)
 
Senast ändrad:

TomGanks

Panerai
Hallå där!
Hur är läget här? Det här är väl fortfarande KS bästa tråd hoppas jag?!

Under min paus från KS så vann jag ju den 556 I B som var passaround under vintern och våren och eftersom jag nu tänkt sälja den så skulle det kännas fel att inte bjuda ut den på KS. Och givetvis ska Sinn-tråden få 24 timmars försprång innan jag lägger ut en annons på K&S. Så är det någon här som kanske var med på passaround när det begav sig och som gärna vill ha en blå 556, eller någon annan Sinn-intresserad för den delen, så är det bara att skicka ett PM :)

20180704_094513.jpg

20180704_094106.jpg

Allt gott,
leiden

Snyggt!
Sitter du med en bild där bandet är påklipp får du mer än gärna posta den :)
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Nyfiken; -vad består uppdateringen av h-länken i? Alltså, hur har den uppdaterats?

Om de släppt en ny h-länk iår så har jag verkligen missat det. Men enda uppdateringen i närtid som jag känner till, var några år sen då man gjorde h-länken lite robustare och tillämpade ”allen-key skruvar” till bitarna. Rätta mig gärna någon.

Jag tror den ”nya” länken rullade ut våren 2017. Så inte så ny :)
 

leiden

Rolex
Snyggt!
Sitter du med en bild där bandet är påklipp får du mer än gärna posta den :)
Tack :)
Det har aldrig varit monterat så det är helt nytt och jag tänkte låta det förbli så tills den eventuellt får en ny ägare :)
Bandet är för långt för mig så då har jag inte monterat det även om det varit frestande bara för att få se hur det skulle se ut.
 

JSP

Breitling
2-Faktor
Gjorde ett allvarligt försök att beställa en U1 utan datumfönster men de verkar ha tröttnat och hänvisar till att produktpolicyn förbjuder en sån sak :/
 
Topp