Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stort tack!Grattis och välkommen!
U1 eller UX (själv hade jag tagit den senare ). Men båda är ju coola. Santos är ju riktigt nice men då är det ju en annan typ av klocka. Du kanske borde prova en? De är ju åt det mindre hållet om du tänker på en 29mm.Galet sugen på att börja med klockor igen och eftersom pengarna från sommarjobbet strax rullar in känns det som ett perfekt tillfälle att ge sig in i leken igen. Jag är riktigt sugen på en U1 eller 103, men har även snöat in lite på Cartier Santos den senaste tiden. Eftersom det finns mycket vettigt folk i denna tråd tänkte jag be om lite synpunkter och så här. Vilken Sinn skulle ni köpt med en budget på ca 15'? Den får gärna vara beg så man inte förlorar pengar på den om man vill sälja.
UX finns också ja! Det stämmer, resonerar såhär: har haft ett antal feta dykare och är sugen på något lite nättare. Det svåra blir dock längden på länk eftersom jag har rätt grova handleder.U1 eller UX (själv hade jag tagit den senare ). Men båda är ju coola. Santos är ju riktigt nice men då är det ju en annan typ av klocka. Du kanske borde prova en? De är ju åt det mindre hållet om du tänker på en 29mm.
Ja det tog ett tag men väl använd tid , tycker UXen är stenhård kan mycket väl bli någon Sinn till i framtiden.Wow, över 350 sidor!! Snygg klocka.
Jag har varit en sucker för 103st sen jag såg den första gången. Dom dyker väl upp någon gång per kvartal på forumet. Verkar hålla ett ok andrahandsvärde. Tyvärr inte ägt en Sinn än så min röst väger inte så tungt...Galet sugen på att börja med klockor igen och eftersom pengarna från sommarjobbet strax rullar in känns det som ett perfekt tillfälle att ge sig in i leken igen. Jag är riktigt sugen på en U1 eller 103, men har även snöat in lite på Cartier Santos den senaste tiden. Eftersom det finns mycket vettigt folk i denna tråd tänkte jag be om lite synpunkter och så här. Vilken Sinn skulle ni köpt med en budget på ca 15'? Den får gärna vara beg så man inte förlorar pengar på den om man vill sälja.
Väldigt sällan de dyker upp något annat än 556i och U..modeller tycker jag. Folk är väl helt enkelt väldigt nöjda med sina SinnJag har varit en sucker för 103st sen jag såg den första gången. Dom dyker väl upp någon gång per kvartal på forumet. Verkar hålla ett ok andrahandsvärde. Tyvärr inte ägt en Sinn än så min röst väger inte så tungt...
Go patina på den där du. Hur gammal är den?
Ja, den är mysig. Svårt att tidsbestämma, men troligen från slutet av 80-talet. Jag tror att modellen började tillverkas runt 85.Go patina på den där du. Hur gammal är den?
Sa har safirglas. Kolla in sinn.deVad är det för skillnader på 103 st sa ich 103 st?!
//Daniel
Oki!! TackarSa har safirglas. Kolla in sinn.de
Där står allt!
Vad ska man välja då?? Safir eller akrylglas? På Speedmastern verkar ju folk föredra hesalit glaset...men Hur är det på 103an?Sa har safirglas. Kolla in sinn.de
Där står allt!
Prisskillnaden är ganska stor och utseendemässigt så gillar jag plexi framför safir men det är ju en subjektiv åsikt så klart.Vad ska man välja då?? Safir eller akrylglas? På Speedmastern verkar ju folk föredra hesalit glaset...men Hur är det på 103an?
Hur känsligt är plexi för repor??Prisskillnaden är ganska stor och utseendemässigt så gillar jag plexi framför safir men det är ju en subjektiv åsikt så klart.
Finns många roliga 103or men basversionen är fortfarande riktigt riktigt stilig!
Ingen större fara vid normalt användande men det går att polera med polywatch eller tandkräm.Hur känsligt är plexi för repor??
//Daniel
Det fina med Sinn är att du betalar typ lika mycket på @ERIKSON URHANDEL som på Sinns hemsida.Kan man förvänta sig rabatterat pris när man köper Sinn?
Är 25% en rimlig siffra? Eller vad har folk för erfarenheter från sina köp här?
Hur känsligt är plexi för repor??
//Daniel
Sinn är nog mer av en höst/vinter-klocka? Förutom din vita då.Vet att vi är några Sinnister här inne med annonser ute. Bara jag som får känslan av att ingen är sugen på Sinn just nu?
Jag ligger på smärtgränsen på min 104 men är de fel tro? Tycker 9k för en 104 på länk känns rimligt.