• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

B19180

Breitling
Pust, efter att ha läst igenom hela tråden och blivit svårt biten av Sinn så kom det ett litet paket till mig igår. Därmed så har jag även blivit av med min KS oskuld. Åtminstone när det gäller första posten. Just det en liten bild ska det ju vara också... 20180718_131723.jpg
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Pust, efter att ha läst igenom hela tråden och blivit svårt biten av Sinn så kom det ett litet paket till mig igår. Därmed så har jag även blivit av med min KS oskuld. Åtminstone när det gäller första posten. Just det en liten bild ska det ju vara också... 20180718_131723.jpg

Grattis och välkommen! :)
 

Moody

Rolex
Galet sugen på att börja med klockor igen och eftersom pengarna från sommarjobbet strax rullar in känns det som ett perfekt tillfälle att ge sig in i leken igen. Jag är riktigt sugen på en U1 eller 103, men har även snöat in lite på Cartier Santos den senaste tiden. Eftersom det finns mycket vettigt folk i denna tråd tänkte jag be om lite synpunkter och så här. Vilken Sinn skulle ni köpt med en budget på ca 15'? Den får gärna vara beg så man inte förlorar pengar på den om man vill sälja.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Galet sugen på att börja med klockor igen och eftersom pengarna från sommarjobbet strax rullar in känns det som ett perfekt tillfälle att ge sig in i leken igen. Jag är riktigt sugen på en U1 eller 103, men har även snöat in lite på Cartier Santos den senaste tiden. Eftersom det finns mycket vettigt folk i denna tråd tänkte jag be om lite synpunkter och så här. Vilken Sinn skulle ni köpt med en budget på ca 15'? Den får gärna vara beg så man inte förlorar pengar på den om man vill sälja.
U1 eller UX (själv hade jag tagit den senare ;)). Men båda är ju coola. Santos är ju riktigt nice men då är det ju en annan typ av klocka. Du kanske borde prova en? De är ju åt det mindre hållet om du tänker på en 29mm.
 

Moody

Rolex
U1 eller UX (själv hade jag tagit den senare ;)). Men båda är ju coola. Santos är ju riktigt nice men då är det ju en annan typ av klocka. Du kanske borde prova en? De är ju åt det mindre hållet om du tänker på en 29mm.
UX finns också ja! Det stämmer, resonerar såhär: har haft ett antal feta dykare och är sugen på något lite nättare. Det svåra blir dock längden på länk eftersom jag har rätt grova handleder.:D
 

mega

Rolex
Galet sugen på att börja med klockor igen och eftersom pengarna från sommarjobbet strax rullar in känns det som ett perfekt tillfälle att ge sig in i leken igen. Jag är riktigt sugen på en U1 eller 103, men har även snöat in lite på Cartier Santos den senaste tiden. Eftersom det finns mycket vettigt folk i denna tråd tänkte jag be om lite synpunkter och så här. Vilken Sinn skulle ni köpt med en budget på ca 15'? Den får gärna vara beg så man inte förlorar pengar på den om man vill sälja.
Jag har varit en sucker för 103st sen jag såg den första gången. Dom dyker väl upp någon gång per kvartal på forumet. Verkar hålla ett ok andrahandsvärde. Tyvärr inte ägt en Sinn än så min röst väger inte så tungt...
SI-002.jpg
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Jag har varit en sucker för 103st sen jag såg den första gången. Dom dyker väl upp någon gång per kvartal på forumet. Verkar hålla ett ok andrahandsvärde. Tyvärr inte ägt en Sinn än så min röst väger inte så tungt...
SI-002.jpg
Väldigt sällan de dyker upp något annat än 556i och U..modeller tycker jag. Folk är väl helt enkelt väldigt nöjda med sina Sinn :)

Det har jag också varit men vill testa annat nu. Iaf annat än 104
 

engst

Cartier
Ni har väl sett att Sinn nyanställer till nya högkvarteret? Deltid, så det är lättare att kombinera med ens nuvarande jobb ;)

https://www.stellenanzeigen.de/job/2442809/


Mitarbeiter (m/w) für den Empfang in Teilzeit
Ihre Aufgaben sind:
  • Zuverlässige Präsenz am Empfang von montags bis freitags jeweils 08:00 - 13:00 Uhr, mit der Bereitschaft vertretungsweise auch nachmittags zu arbeiten
  • Empfang und Betreuung von Besuchern
  • Bedienung der Telefonzentrale
  • Postverteilung
  • Bestellen und Verwalten von Büromaterialien
  • Administrative und organisatorische Tätigkeiten auch über den eigentlichen Empfangsbereich hinaus
Ihr Profil:
  • Sehr gute Umgangsformen und gepflegtes Erscheinungsbild
  • Sehr gute Deutschkenntnisse in Wort und Schrift
  • Gute Englischkenntnisse, weitere Fremdsprachenkenntnisse wie z. B. Französisch sind von Vorteil
  • Versierter Umgang mit MS-Office Anwendungen
  • Kundenorientierung und Freude am Umgang mit Menschen
Wir sind:
Ein stark expandierendes mittelständisches Unternehmen mit Sitz in Frankfurt am Main. Als Hersteller hochwertiger mechanischer Armbanduhren sind wir international tätig und vertreiben unsere Uhren sowohl im Direktvertrieb am Firmensitz in Frankfurt-Sossenheim, als auch über ausgewählte Händler in mehr als 60 Länder. Wir bieten modern eingerichtete Arbeitsplätze, kontinuierliche Weiterbildung sowie einen krisensicheren Arbeitsplatz. Lernen Sie uns kennen auf www.sinn.de.
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Kan man förvänta sig rabatterat pris när man köper Sinn?
Är 25% en rimlig siffra? Eller vad har folk för erfarenheter från sina köp här?
 
Senast ändrad:

Moorflax

Patek
2-Faktor
Kan man förvänta sig rabatterat pris när man köper Sinn?
Är 25% en rimlig siffra? Eller vad har folk för erfarenheter från sina köp här?
Det fina med Sinn är att du betalar typ lika mycket på @ERIKSON URHANDEL som på Sinns hemsida.
Man behöver inte ha ågren för att man fulköper på C24 och man får dessutom en personlig och trevlig kontakt på Eriksons. :)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Vet att vi är några Sinnister här inne med annonser ute. Bara jag som får känslan av att ingen är sugen på Sinn just nu?

Jag ligger på smärtgränsen på min 104 men är de fel tro? Tycker 9k för en 104 på länk känns rimligt.
 
Topp