• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

D3D09658-9E6E-4A48-A098-5F622A98BCB4.png
C789A64D-568B-4B4F-95FD-7D962C79AB60.png

Satan vad nice! Ny modell?

Ezm 9 har ju varit ute i litet drygt 4 år, men jag måste medge att Ditt inlägg återger de hittills bästa bilderna, så lätt att missa den. Det har i praktiken även jag gjort :)

Dessutom förknippas modellen med ett orangesömmat band som är litet speciellt (dvs jag gillar det inte), och är rätt högt prissatt jämfört med liknande modeller.

Fast plötsligt blev jag väldigt sugen.

Det känns som att de har legat rätt stabilt mellan 45-55 de senaste åren. Vad var ett normalpris för 10år sedan? Vad tycker du om 1.1. som de både ändrat i storlek och material från titan till stål?
Jag har för mig att de låg runt eller möjligen alldeles under 40 för 10 år sedan och att de då som nu var svåra att hitta, i synnerhet i Sverige. Är den i stål större? Jag trodde alla med likartat utseende var 40-41 någonting med samma boettform.

Nån som har en sån här eller har ngt att tipsa om modellen? Jag har en Sinn 757, men är riktigt sugen på en Sinn 140 st
upload_2018-9-29_9-23-32.jpeg
N

Jag har bara en gammal mögel140 :)

IMG_20180929_093828.jpg

Jag gillar formen och uttrycket i 140, men man bör vara ok med att ha mycket klocka på armen...det är inte en klocka som står och gömmer sig i hörnet och inte vill synas. Coolt urverk som Sinn har utvecklat själva, de har utgått från V7750 men ville ha bättre läsbarhet i kronografen med V5100 som förebild.
Screenshot_20180929-093552.jpg

Jag har bara en gammal mögel140 :)

IMG_20180929_093828.jpg

Jag gillar formen och uttrycket i 140, men man bör vara ok med att ha mycket klocka på armen...det är inte en klocka som står och gömmer sig i hörnet och inte vill synas. Coolt urverk som Sinn har utvecklat själva, de har utgått från V7750 men ville ha bättre läsbarhet i kronografen med V5100 som förebild.
Screenshot_20180929-093552.jpg
Så möglig tycker jag inte den är, riktigt snygg gillar gmt-visarens form och färg.

Surfade runt lite, och precis, svår att hitta ngn 140 i Sverige. Finns några på chrono24, får nog bli beställa där? Om inte nån här på ks sitter på en och är sugen på att sälja den?

Ja klart 757:an ska va med
DSC_0576.JPG
Riktigt tuff den där.
Du kan ju lägga in en köpannons också även om jag tror att chanserna är små, kan inte minnas att jag sett någon mer på KS men någonstans kanske det ligger någon och samlar damm.

Edit, riktigt riktigt fin 757:an skriv gärna lite vad du tycker om den och gärna fler bilder

Senast ändrad:
Surfade runt lite, och precis, svår att hitta ngn 140 i Sverige. Finns några på chrono24, får nog bli beställa där? Om inte nån här på ks sitter på en och är sugen på att sälja den?

Ja, om du inte ska köpa nytt måste du nog utanför Sverige. Däremot skulle jag inte bara titta på C24 utan även på utländska forum, watchrecon, Ebay och Instagram. På Uhrforum tex så säljs det fler Sinn än på KS. Eller sök på #sinn140 på Instagram och skicka meddelanden till ägare om de vill sälja :)

Går i tankar om en U1 men storleken skrämmer mig en aning. Är det någon här med handleder under 17cm som har eller haft denna modell som kanske sitter inne med bild eller tankar gällande storlek? :D

Går i tankar om en U1 men storleken skrämmer mig en aning. Är det någon här med handleder under 17cm som har eller haft denna modell som kanske sitter inne med bild eller tankar gällande storlek? :D

Har ca 18cm handled, men det som talar till U1:s fördel är de relativt korta bandhornen som gör att även en smalare handled klarar av den. Lugg till lugg är den 51mm och bredden är ju 44mm, så det är bara att klippa ut en kartongbit och lägga på handleden och testa om du inte bor i närheten av Stockholm och kan ta en sväng förbi Erikson Urhandel i Sundbyberg :)

IMG_20161125_112025.jpg

Har ca 18cm handled, men det som talar till U1:s fördel är de relativt korta bandhornen som gör att även en smalare handled klarar av den. Lugg till lugg är den 51mm och bredden är ju 44mm, så det är bara att klippa ut en kartongbit och lägga på handleden och testa om du inte bor i närheten av Stockholm och kan ta en sväng förbi Erikson Urhandel i Sundbyberg :)

IMG_20161125_112025.jpg

Klippa kartongbit är ju inte så himla dumt! Hade du önskat den någon millimeter mindre på bredden för egen del? Den ser dock väldigt bra ut på din handled :rolleyes:

Klippa kartongbit är ju inte så himla dumt! Hade du önskat den någon millimeter mindre på bredden för egen del? Den ser dock väldigt bra ut på din handled :rolleyes:

Hela U1/2/X-serien är 44mm och jag tycker att det är en bra storlek. Däremot tycker jag att det hade varit coolt med ytterligare en storlek på 40mm.
Här har du en liten jämförelse mellan U1 och Ezm3 som är 41 mm. Då kanske det blir enklare att se hur stor, eller liten, skillnaden är :)

https://klocksnack.se/threads/den-stora-tråden-om-sinn.45897/page-36#post-1776668

Jag har 17 cm och trivs med U1 men mycket för att det är en dykare, då får den vara lite större.
Annars trivs jag bäst runt 40 mm.
E14B6A68-2747-4D16-A6C4-E73A64E57ED2.jpeg

Tillbaka
Topp