https://klocksnack.se/threads/ny-tjänst-klocksnack-premium.99462/#post-2518868? Vad har jag missat...
edit: 2:a..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
https://klocksnack.se/threads/ny-tjänst-klocksnack-premium.99462/#post-2518868? Vad har jag missat...
Ja hittade nu. Nu fattar jag de gröna banners som dykt upp....
Hehe. Sitter ju och slötittar på netflix då hade helt missat. Klart man hakar på...
Satan vad nice! Ny modell?
Ping @Clark KentNån som har en sån här eller har ngt att tipsa om modellen? Jag har en Sinn 757, men är riktigt sugen på en Sinn 140 stN
Jag har för mig att de låg runt eller möjligen alldeles under 40 för 10 år sedan och att de då som nu var svåra att hitta, i synnerhet i Sverige. Är den i stål större? Jag trodde alla med likartat utseende var 40-41 någonting med samma boettform.Det känns som att de har legat rätt stabilt mellan 45-55 de senaste åren. Vad var ett normalpris för 10år sedan? Vad tycker du om 1.1. som de både ändrat i storlek och material från titan till stål?
Jag har för mig att de låg runt eller möjligen alldeles under 40 för 10 år sedan och att de då som nu var svåra att hitta, i synnerhet i Sverige. Är den i stål större? Jag trodde alla med likartat utseende var 40-41 någonting med samma boettform.
Du glömde peta in en bild på din 757Nån som har en sån här eller har ngt att tipsa om modellen? Jag har en Sinn 757, men är riktigt sugen på en Sinn 140 stN
Nån som har en sån här eller har ngt att tipsa om modellen? Jag har en Sinn 757, men är riktigt sugen på en Sinn 140 stN
Ok det visste jag inte, tack för info.När de gjorde Ezm1.1 ökade de storleken till 43mm.
https://www.hodinkee.com/articles/sinn-ezm-11-mission-timer-introducing
Så möglig tycker jag inte den är, riktigt snygg gillar gmt-visarens form och färg.Jag har bara en gammal mögel140
Jag gillar formen och uttrycket i 140, men man bör vara ok med att ha mycket klocka på armen...det är inte en klocka som står och gömmer sig i hörnet och inte vill synas. Coolt urverk som Sinn har utvecklat själva, de har utgått från V7750 men ville ha bättre läsbarhet i kronografen med V5100 som förebild.
Så möglig tycker jag inte den är, riktigt snygg gillar gmt-visarens form och färg.
Ja klart 757:an ska va medDu glömde peta in en bild på din 757
Ok lite coolt å skippar man sommar/vintertidseländet kommer den förhoppningsvis alltid visa rätt gmt-tidOm du tittar riktigt noga så kommer du se att gmt- och timvisaren sitter ihop nere i basen. Så den kan aldrig visa annat än -1
Ok lite coolt å skippar man sommar/vintertidseländet kommer den förhoppningsvis alltid visa rätt gmt-tid
Riktigt tuff den där.Ja klart 757:an ska va med
Surfade runt lite, och precis, svår att hitta ngn 140 i Sverige. Finns några på chrono24, får nog bli beställa där? Om inte nån här på ks sitter på en och är sugen på att sälja den?
Hehe jag reagerade exakt likadant som du när jag såg den på instagram. Trodde också det var en ny modellJa, såg det nu, Nr 9. Har aldrig sett bra foton på den tidigare, ser ju brutalt nice ut!
Far och son.
Går i tankar om en U1 men storleken skrämmer mig en aning. Är det någon här med handleder under 17cm som har eller haft denna modell som kanske sitter inne med bild eller tankar gällande storlek?
Har ca 18cm handled, men det som talar till U1:s fördel är de relativt korta bandhornen som gör att även en smalare handled klarar av den. Lugg till lugg är den 51mm och bredden är ju 44mm, så det är bara att klippa ut en kartongbit och lägga på handleden och testa om du inte bor i närheten av Stockholm och kan ta en sväng förbi Erikson Urhandel i Sundbyberg
Klippa kartongbit är ju inte så himla dumt! Hade du önskat den någon millimeter mindre på bredden för egen del? Den ser dock väldigt bra ut på din handled
Jag har 17 cm och trivs med U1 men mycket för att det är en dykare, då får den vara lite större.Går i tankar om en U1 men storleken skrämmer mig en aning. Är det någon här med handleder under 17cm som har eller haft denna modell som kanske sitter inne med bild eller tankar gällande storlek?
Kanon! Sådant innehåll borde verkligen ha ett eget arkivHela U1/2/X-serien är 44mm och jag tycker att det är en bra storlek. Däremot tycker jag att det hade varit coolt med ytterligare en storlek på 40mm.
Här har du en liten jämförelse mellan U1 och Ezm3 som är 41 mm. Då kanske det blir enklare att se hur stor, eller liten, skillnaden är
https://klocksnack.se/threads/den-stora-tråden-om-sinn.45897/page-36#post-1776668
Den gör sig bra på din handled så det kanske är inte helt kört på min ~16-16,5Jag har 17 cm och trivs med U1 men mycket för att det är en dykare, då får den vara lite större.
Annars trivs jag bäst runt 40 mm.