Vad är det för en spännande app du har @Nissenutz?
Varsågod och tack igen för lånet!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad är det för en spännande app du har @Nissenutz?
Varsågod och tack igen för lånet!
Med blå urtavla?
Kul med bra fart i den här tråden! Jag tänkte krypa till korset och bikta mig....Jag köpte en 556i för någon tid sedan och skrev initialt att jag inte riktigt förstod grejen med den klockan. Bla tyckte jag att låset och länken var dåliga. Nu har jag haft klockan i god konkurrens av andra och måste säga att den helt vunnit mig. Detta är en keeper om någon. Jäklar vilken allround men ändå "egen" klocka det är. Kvalitetsmässigt måste jag backa också. Visst...låset är kärvt och inger ingen "fina gatan" känsla men när man studerat konstruktionen lite och använt det ett tag så liksom kryper det på en....Tyskt helt enkelt...
Sedan är det ju faktiskt oerhört prisvärt med ett ETA top grade för dom pengarna. Dessutom justerat i 5 positioner och klockan går ju enormt stabilt. Det bästa med klockan som helhet är att den både är stenhårt "toolig", ganska egen och samtidigt faktiskt väldigt elegant. Funkar riktigt bra på jobbet under vit skjorta o kavaj samtidigt som den är lika hemma i skogen eller på gymet eller tja...varsomhelst faktiskt. Sist men inte minst en klocka som bara kommer kännas bättre med lite battle scars. Bifogar såklart några bilder för att stödja mina påståenden
Någon som vet?Jag hittar inte på Sinns hemsida hur man köper enbart band. Går det eller går man via handlarna? Dvs Erikssons ur?
Härligt att läsa! Sinn är speciellt.Kul med bra fart i den här tråden! Jag tänkte krypa till korset och bikta mig....Jag köpte en 556i för någon tid sedan och skrev initialt att jag inte riktigt förstod grejen med den klockan. Bla tyckte jag att låset och länken var dåliga. Nu har jag haft klockan i god konkurrens av andra och måste säga att den helt vunnit mig. Detta är en keeper om någon. Jäklar vilken allround men ändå "egen" klocka det är. Kvalitetsmässigt måste jag backa också. Visst...låset är kärvt och inger ingen "fina gatan" känsla men när man studerat konstruktionen lite och använt det ett tag så liksom kryper det på en....Tyskt helt enkelt...
Sedan är det ju faktiskt oerhört prisvärt med ett ETA top grade för dom pengarna. Dessutom justerat i 5 positioner och klockan går ju enormt stabilt. Det bästa med klockan som helhet är att den både är stenhårt "toolig", ganska egen och samtidigt faktiskt väldigt elegant. Funkar riktigt bra på jobbet under vit skjorta o kavaj samtidigt som den är lika hemma i skogen eller på gymet eller tja...varsomhelst faktiskt. Sist men inte minst en klocka som bara kommer kännas bättre med lite battle scars. Bifogar såklart några bilder för att stödja mina påståenden
Går utmärkt att köpa vis Eriksons Ur!Någon som vet?
Står med stor text på skärmdumpenVad är det för en spännande app du har @Nissenutz?
Tackar! Jo såg namnet men hittade inte i AppStore. Antagligen bara till android.Står med stor text på skärmdumpen
Ganska simpel app men jag gillar den skarpt. Watchcheck
Tack! Ofta är det dom lite kärva bekantskaperna som vinner i längden! Nu känns ju en 104an nära till hands också.... Skulle kanske helst vilja ha 103an men kronografer är inte riktigt min grej. När jag insåg att 104 A faktiskt är väldigt lik kom suget efter en sådan också! En riktigt vettig grej med Sinn är ju föv att man kan köpa på läder först o köpa länk senare utan att betala mer än vad klocka band o länk kostar var för sig. Riktigt juste prismodell!Rolig läsning, fina bilder och alltid kul att höra intryck när det har gått en tid. Och skönt att ni blev sams
Stackars dig som får stå ut med äppelmobil. Men det finns säkert någon app för er också, antagligen inte lika bra men ändockTackar! Jo såg namnet men hittade inte i AppStore. Antagligen bara till android.
Tack! Ofta är det dom lite kärva bekantskaperna som vinner i längden! Nu känns ju en 104an nära till hands också.... Skulle kanske helst vilja ha 103an men kronografer är inte riktigt min grej. När jag insåg att 104 A faktiskt är väldigt lik kom suget efter en sådan också! En riktigt vettig grej med Sinn är ju föv att man kan köpa på läder först o köpa länk senare utan att betala mer än vad klocka band o länk kostar var för sig. Riktigt juste prismodell!
Kul med bra fart i den här tråden! Jag tänkte krypa till korset och bikta mig....Jag köpte en 556i för någon tid sedan och skrev initialt att jag inte riktigt förstod grejen med den klockan. Bla tyckte jag att låset och länken var dåliga. Nu har jag haft klockan i god konkurrens av andra och måste säga att den helt vunnit mig. Detta är en keeper om någon. Jäklar vilken allround men ändå "egen" klocka det är. Kvalitetsmässigt måste jag backa också. Visst...låset är kärvt och inger ingen "fina gatan" känsla men när man studerat konstruktionen lite och använt det ett tag så liksom kryper det på en....Tyskt helt enkelt...
Kanske en blå eller grå?
Kanske en blå eller grå?
Nej sluta inte posta! Det är intressant och sen är du ju en av de som verkligen håller tråden vid liv.Ni får säga till om det är trist med postande av modeller som jag inte själv äger. Tycker bara att det är intressant med modeller som jag inte har känt till tidigare
En känd säljare på C24 som brukar ha riktigt roliga vintage-Sinn i bra skick har postat vad de menar är första generationens Sinn 103 med ett Girard Perregaux-case och inte det klassiska 103-caset.
GP Chrono Diver med V726 är det närmaste jag kan hitta. Kanske GP-experten @Rozzy kan bistå med vilket case det är? Och @Aurum har ju bra koll på boetter, så det skulle vara intressant att höra om den delar case med ännu fler märken och om det verkar troligt att man har använt sig av detta och om 60-tal kan stämma. Jag tycker att Sinn-trycket lämnar en del övrigt att önska när man jämför med andra äldre loggor och 103 med V7750/60 kom betydligt senare, (om jag har gjort min googling korrekt), än 60-tal som säljaren menar att det här är. Jag har inte lyckats hitta någon info om när man började tillverka det, men enligt Calibre11 kom V7750 1973/4. @TorNet brukar ha bra koll på urverk. Det blev många inpingade i det här meddelandet
Och så lite bilder på klockan i fråga:
+1 på detta som man brukar säga.Nej sluta inte posta! Det är intressant och sen är du ju en av de som verkligen håller tråden vid liv.
Som sagt, det är kul att läsa om klockorna även om du inte äger dom (än)
Ni får säga till om det är trist med postande av modeller som jag inte själv äger. Tycker bara att det är intressant med modeller som jag inte har känt till tidigare
En känd säljare på C24 som brukar ha riktigt roliga vintage-Sinn i bra skick har postat vad de menar är första generationens Sinn 103 med ett Girard Perregaux-case och inte det klassiska 103-caset.
GP Chrono Diver med V726 är det närmaste jag kan hitta. Kanske GP-experten @Rozzy kan bistå med vilket case det är? Och @Aurum har ju bra koll på boetter, så det skulle vara intressant att höra om den delar case med ännu fler märken och om det verkar troligt att man har använt sig av detta och om 60-tal kan stämma. Jag tycker att Sinn-trycket lämnar en del övrigt att önska när man jämför med andra äldre loggor och 103 med V7750/60 kom betydligt senare, (om jag har gjort min googling korrekt), än 60-tal som säljaren menar att det här är. Jag har inte lyckats hitta någon info om när man började tillverka det, men enligt Calibre11 kom V7750 1973/4. @TorNet brukar ha bra koll på urverk. Det blev många inpingade i det här meddelandet
Maybe they mean the case came from the 60s? I guess Sinn probably bought cases from whoever and sometimes they might have been much older than the watch itself. You're of coarse right about the age of the movement. What do you know about Sinn serial numbers? Have they always had them? Is there any kind of order to them? Submarine case could mean waterproof, but a bit funny that it doesn't say waterproof or water resistent.
Here's my case back. V7750, 144 from??
edit: note how the serial number and logo are engraved at a different time from the generic info
Ni får säga till om det är trist med postande av modeller som jag inte själv äger. Tycker bara att det är intressant med modeller som jag inte har känt till tidigare
Hoppas v i får se mer av den och att den stannar på forumet.Ett avskedskort innan den packas ner. Inser nu att jag aldrig kommer hitta en sådan full set igen
Hoppas v i får se mer av den och att den stannar på forumet.
Har du sålt ezm3an också?
Skitcool men lite tråkigt med titan. Om det ändå ska vara stort så kan det lika gärna vara tungt ocksåOm ni har en halvtimme över ikväll kan jag rekommendera videorecensionen av Ezm10. Herregud vilket pjäs! Jag hade ingen aning om att Sinn hade safir-bezel, men det har Ezm12. Plus att den verkligen är fullproppad med Sinn-teknik. Även om den är rejält stor så har den fortfarande ”bara” 52mm lugg till lugg, dvs endast 1mm större än U-serien.
"As in all of our pilot watches, this rotating bezel is captively linked to the case and has a luxury feature: the ring insert is made from high-grade sapphire crystal glass.”
Bilder lånade från dp.graphics Instagram.
Om ni har en halvtimme över ikväll kan jag rekommendera videorecensionen av Ezm10. Herregud vilket pjäs! Jag hade ingen aning om att Sinn hade safir-bezel, men det har Ezm12. Plus att den verkligen är fullproppad med Sinn-teknik. Även om den är rejält stor så har den fortfarande ”bara” 52mm lugg till lugg, dvs endast 1mm större än U-serien.
"As in all of our pilot watches, this rotating bezel is captively linked to the case and has a luxury feature: the ring insert is made from high-grade sapphire crystal glass.”
Bilder lånade från dp.graphics Instagram.
Skitcool men lite tråkigt med titan. Om det ändå ska vara stort så kan det lika gärna vara tungt också
Skitcool men lite tråkigt med titan. Om det ändå ska vara stort så kan det lika gärna vara tungt också
Äntligen i klubben. Stort tack, man kan lita på smålänningar