Precis kommit ut från
@ERIKSON URHANDEL och har provat tre av fyra nyheter från Munichtime. Damaszener fanns inte inne nu men kommer eventuellt hitta till butiken även den.
Om jag inte var superimponerad förra Basel så är jag smått lyrisk nu. Tre riktiga fullträffar och bra komplement till nuvarande sortiment och färgsättning utan att det känns som en Tudor BB-mjölkning.
Sinn U1 B:
Säljs endast med den vanliga bezelringen och på gummi. Det är samma typ av blå som på T1/2, dvs en matt men samtidigt mjuk blå med toner av grått. Det går självklart att komplettera med länk.
104 St Sa I A
A står i det här fallet för antracitgrå. Tavla med sunburst som jag vanligtvis har svårt för, men här är det gjort på ett diskret sätt och i många vinklar ser tavlan solidgrå ut. Nu hade jag inte klockorna sida vid sida, men jag tycker att den påminde om den grå S&S RC. Bandet är nog det mest bekväma jag har provat från Sinn och tillsammans med grovstickat så är vintern räddad.
Sinn 104 St Sa I B
Även den med en sunburst-tavla men här märks det ännu mindre. Den är djupblå och uppfattas som svart i vissa vinklar. Till skillnad från 556B så har man lyckats bättre med den blå färgen och den skiftar inte mot lila annat än genom kameralinsen i vissa vinklar, men om man lyfter blicken och tittar direkt på klockan så är den blå och inget annat.
Det finns ett ex av varje klocka i butiken och med tanke på att det är ett par veckors leveranstid från Sinn själva så är det ett ypperligt tillfälle att bli först om man har gått och funderat sedan lanseringen.
Och så lite bilder: