Tror inte man får sälja inne i trådarna.Någon som är sugen på en sinn ux svart finns några hairlines
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror inte man får sälja inne i trådarna.Någon som är sugen på en sinn ux svart finns några hairlines
Gillar att du tagit ärliga bilder på den, men ”några hairlines”...?Någon som är sugen på en sinn ux svart finns några hairlines
Ja någraGillar att du tagit ärliga bilder på den, men ”några hairlines”...?
Tror det han menade var att det ser ut på bilderna att vara mer än bara hairlines.Ja några
Det är väl det som är nackdelen med pvd-behandlingen. Allt syns, stort som smått.Gillar att du tagit ärliga bilder på den, men ”några hairlines”...?
Oj grattis!Äntligen beställt en Sinn 140 st, leveranstid ca 2v. Ska bli spännande se den live? Ngn här som har en sån och har ngt att säga om den?
Oj kanske det, bilder på paketöppning kommer såklartOj grattis!
Är det den första på forumet kanske?
Haha ja, men den där pvd-behandlingen ska ju knappt gå att repa genom vanligt bruk.Det är väl det som är nackdelen med pvd-behandlingen. Allt syns, stort som smått.
Jag tror du får benämna det mer som ”en hel del hairlines”, och ”en hel del övrigt”.Ja några
Ohh där får man ståpälsÄr med i Sinn-matchen igen...
Nästan! „Hausbesuche weltweit“.Ohh där får man ståpäls
Älskar finishen på vridringen och hela tavlan är grymt fet...bra val
GSG 9 for the win
"Wir machen hausbesuche weltwide" ish om min tyska är rätt
Ohh där får man ståpäls
Älskar finishen på vridringen och hela tavlan är grymt fet...bra val
GSG 9 for the win
"Wir machen hausbesuche weltwide" ish om min tyska är rätt
Tack jag har läst den. Bra recension. Bra klocka på alla sätt förutom deras vedervärdigt stora viklås. Men det löser man med Borealis- eller Crafter-gummi med vanligt spänne.Om du inte har läst @Fliegerchronograph 's utsökta recension än, kan jag varmt rekommendera den.
https://klocksnack.se/threads/sinn-ux-gsg9-en-oljefylld-tuffing-från-tyskland.62770/
Om du inte har läst @Fliegerchronograph 's utsökta recension än, kan jag varmt rekommendera den.
mina två Sinn klockor
Där sköt man ingen hare och man skäms att man inte fick ihop ett av världens hårdaste citat riktigtNästan! „Hausbesuche weltweit“.
Riktigt snygg klocka!
Om du inte har läst @Fliegerchronograph 's utsökta recension än, kan jag varmt rekommendera den.
https://klocksnack.se/threads/sinn-ux-gsg9-en-oljefylld-tuffing-från-tyskland.62770/
A-B-S-O-L-U-T!Då ska vi se.
Ska styra en minnesgåva, alltså under 15k ink moms till en anställd herre som fyller 50.
Guldklockor inom skatteverkets gräns är så förbaskat tråkiga, så tanken var en svart 556i på H-länk. Allsidig klocka, säkert kort. Sådana hinner tyvärr inte levereras i tid.
Då kom nya 104 med grå sunbursttavla upp som ett alternativ. På grått mocka för att hålla ungefär samma budget, eventuellt H-länk som klarar SKV:s gräns.
Vad tror panelen, funkar det till en vad jag vet helt klockointresserad 50-åring? Är den allsidig nog för att kunna köpa som present?
Då ska vi se.
Ska styra en minnesgåva, alltså under 15k ink moms till en anställd herre som fyller 50.
Guldklockor inom skatteverkets gräns är så förbaskat tråkiga, så tanken var en svart 556i på H-länk. Allsidig klocka, säkert kort. Sådana hinner tyvärr inte levereras i tid.
Då kom nya 104 med grå sunbursttavla upp som ett alternativ. På grått mocka för att hålla ungefär samma budget, eventuellt H-länk som klarar SKV:s gräns.
Vad tror panelen, funkar det till en vad jag vet helt klockointresserad 50-åring? Är den allsidig nog för att kunna köpa som present?
Då ska vi se.
Jag säger nog nej Generellt tror jag att batteriklockor är bättre val till folk utan ett djupare intresse, men det är ju så klart en möjlighet att man kan väcka ett intresse för hantverket. Men det jag skulle säga är en dealbreaker på just 104 är att dagvisningen är på tyska.
Jag vet inte hur mycket man kan trolla på Sjöö´s priser och tex Worldtimern eller RSC. Svenskanknytningen tror jag ofta är en rolig detalj även för de mindre intresserade.
Kööör!Då ska vi se.
A-B-S-O-L-U-T!
Kan inte tro annat än att det blir succé!
Jag säger nog nej Generellt tror jag att batteriklockor är bättre val till folk utan ett djupare intresse, men det är ju så klart en möjlighet att man kan väcka ett intresse för hantverket. Men det jag skulle säga är en dealbreaker på just 104 är att dagvisningen är på tyska.
Jag vet inte hur mycket man kan trolla på Sjöö´s priser och tex Worldtimern eller RSC. Svenskanknytningen tror jag ofta är en rolig detalj även för de mindre intresserade.
Tycker nog att @Clark Kent hade en del poänger där (som så ofta annars). Dessutom tror jag att en 50-åring utan klockintresse kanske vill ha något mer stilrent utan vridring o.s.v. Sjöö Sandström var väl ett alldeles lysande förslag (om det går att få in i budgeten).
Kööör!
Det är ett jätteroligt val som dessutom kan få någon stackare att trilla dit i klockträsket. Levereras klockan med en väldiktad story om Helmut Sinn och om hans fantastiska och automatiska urverk så är succén total!
Haha, klara besked!
Trolla på priser gör ingen nytta, det är Skatteverket så listpris gäller.
Klockointresserad jämfört med oss här, rätt säker på att han är tekniskt intresserad nog för att uppskatta mekanik mer än batteri. Dagvisningen är helt klart en poäng, men vettekatten om den är dealbreaker. Får helt enkelt hoppas att skoltyskan sitter såpass.
Se ovan, budgeten ger bara rum till någon aptråkig batteimodell framtagen till just det ändamålet.
Testade på brorsan, som är helt ointresserad. Han sa grå 104 på grått band, så det måste vara ett bra tecken. Kul att firmafärgen är grått dessutom.