• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Sinn 104 St Sa I på H-länk.

6D1F844E-9B16-4AFF-95F3-4384C0711BC0.jpeg

Nyinsomnad bebis, 6.5 månader.

813FE6DD-3259-44F0-B475-F64F25FBB953.jpeg

Senast ändrad:
Om du inte har läst @Fliegerchronograph 's utsökta recension än, kan jag varmt rekommendera den.

Jag har också läst den där, man blir ju onekligen sugen på en GSG9... ;) När du nu ändå taggar mig igen så måste jag passa på att visa vad jag hittade i innerfickan på min flygjacka häromdagen. En liten plåtask med centralstimulerande tabletter från Eurocopter som jag fick på en flygmässa i samband med 20-årsjubiléet år 2012. Gissar att dom 50 limiterade Sinn 103-kronograferna du tidigare tipsade om var avsedda för höjdare inom företaget. Vi vanliga spakapor fick nöja oss med tabletterna.

"Thinking without limits" skall det stå under loggan på asken även om texten börjar försvinna. När jag knaprat färdigt tabletterna så får den bli ett etui att förvara bandstift i då jag befinner mig på resande fot. Praktiskt! En bild på en klocka får det också bli. Det här är ju en Sinntråd, inget annat.

8445463A-5F1A-4DF5-9E95-6DAB7F684714.jpeg

B3CC7BF3-A5CC-4B5D-9F4B-00CDBC7CD971.jpeg

Senast ändrad:
Nästan! :) „Hausbesuche weltweit“.

Riktigt snygg klocka!
Där sköt man ingen hare och man skäms att man inte fick ihop ett av världens hårdaste citat riktigt :cool::cigar:

Riktigt tung och gedigen recension, :)
Den borde nålas :)

AE0688C3-ED14-4F7D-8BC4-D716A11DCF69.jpeg
Då ska vi se.

Ska styra en minnesgåva, alltså under 15k ink moms till en anställd herre som fyller 50.
Guldklockor inom skatteverkets gräns är så förbaskat tråkiga, så tanken var en svart 556i på H-länk. Allsidig klocka, säkert kort. Sådana hinner tyvärr inte levereras i tid.

Då kom nya 104 med grå sunbursttavla upp som ett alternativ. På grått mocka för att hålla ungefär samma budget, eventuellt H-länk som klarar SKV:s gräns.

Vad tror panelen, funkar det till en vad jag vet helt klockointresserad 50-åring? Är den allsidig nog för att kunna köpa som present?

Då ska vi se.

Ska styra en minnesgåva, alltså under 15k ink moms till en anställd herre som fyller 50.
Guldklockor inom skatteverkets gräns är så förbaskat tråkiga, så tanken var en svart 556i på H-länk. Allsidig klocka, säkert kort. Sådana hinner tyvärr inte levereras i tid.

Då kom nya 104 med grå sunbursttavla upp som ett alternativ. På grått mocka för att hålla ungefär samma budget, eventuellt H-länk som klarar SKV:s gräns.

Vad tror panelen, funkar det till en vad jag vet helt klockointresserad 50-åring? Är den allsidig nog för att kunna köpa som present?
A-B-S-O-L-U-T!

Kan inte tro annat än att det blir succé!

Då ska vi se.

Jag säger nog nej :) Generellt tror jag att batteriklockor är bättre val till folk utan ett djupare intresse, men det är ju så klart en möjlighet att man kan väcka ett intresse för hantverket. Men det jag skulle säga är en dealbreaker på just 104 är att dagvisningen är på tyska.

Jag vet inte hur mycket man kan trolla på Sjöö´s priser och tex Worldtimern eller RSC. Svenskanknytningen tror jag ofta är en rolig detalj även för de mindre intresserade.

Då ska vi se.

Jag säger nog nej :) Generellt tror jag att batteriklockor är bättre val till folk utan ett djupare intresse, men det är ju så klart en möjlighet att man kan väcka ett intresse för hantverket. Men det jag skulle säga är en dealbreaker på just 104 är att dagvisningen är på tyska.

Jag vet inte hur mycket man kan trolla på Sjöö´s priser och tex Worldtimern eller RSC. Svenskanknytningen tror jag ofta är en rolig detalj även för de mindre intresserade.

Tycker nog att @Clark Kent hade en del poänger där (som så ofta annars). Dessutom tror jag att en 50-åring utan klockintresse kanske vill ha något mer stilrent utan vridring o.s.v. Sjöö Sandström var väl ett alldeles lysande förslag (om det går att få in i budgeten).

Då ska vi se.

Kööör!
Det är ett jätteroligt val som dessutom kan få någon stackare att trilla dit i klockträsket. Levereras klockan med en väldiktad story om Helmut Sinn och om hans fantastiska och automatiska urverk så är succén total! :)

A-B-S-O-L-U-T!

Kan inte tro annat än att det blir succé!

Haha, klara besked!

Trolla på priser gör ingen nytta, det är Skatteverket så listpris gäller.

Klockointresserad jämfört med oss här, rätt säker på att han är tekniskt intresserad nog för att uppskatta mekanik mer än batteri. Dagvisningen är helt klart en poäng, men vettekatten om den är dealbreaker. Får helt enkelt hoppas att skoltyskan sitter såpass.

Tycker nog att @Clark Kent hade en del poänger där (som så ofta annars). Dessutom tror jag att en 50-åring utan klockintresse kanske vill ha något mer stilrent utan vridring o.s.v. Sjöö Sandström var väl ett alldeles lysande förslag (om det går att få in i budgeten).

Se ovan, budgeten ger bara rum till någon aptråkig batteimodell framtagen till just det ändamålet.

Kööör!
Det är ett jätteroligt val som dessutom kan få någon stackare att trilla dit i klockträsket. Levereras klockan med en väldiktad story om Helmut Sinn och om hans fantastiska och automatiska urverk så är succén total! :)

Testade på brorsan, som är helt ointresserad. Han sa grå 104 på grått band, så det måste vara ett bra tecken. Kul att firmafärgen är grått dessutom.

Haha, klara besked!

Trolla på priser gör ingen nytta, det är Skatteverket så listpris gäller.

Klockointresserad jämfört med oss här, rätt säker på att han är tekniskt intresserad nog för att uppskatta mekanik mer än batteri. Dagvisningen är helt klart en poäng, men vettekatten om den är dealbreaker. Får helt enkelt hoppas att skoltyskan sitter såpass.

Se ovan, budgeten ger bara rum till någon aptråkig batteimodell framtagen till just det ändamålet.

Testade på brorsan, som är helt ointresserad. Han sa grå 104 på grått band, så det måste vara ett bra tecken. Kul att firmafärgen är grått dessutom.

Då är det bara att ringa Erikson imorgon när de öppnar :) De hade bara en enda grå 104 inne när jag var där i fredags.

EDIT: Kan det förresten vara dubbel dagvisning på 104, dvs även med engelska? @Nissenutz

Tillbaka
Topp