• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Tack för ert engagemang! Har nu klämt på LLD och kände faktiskt ingenting. Som ngn skrev ovan så är den bättre på bild än på handleden. När jag fick på mig 556:an så blev jag glad på ett helt annat sätt. Och ja, den fick följa med hem. :)

85FF5D92-A835-4621-8985-6E903EA2E3AF.jpeg
Kanonfin! Bra val!

Tack för ert engagemang! Har nu klämt på LLD och kände faktiskt ingenting. Som ngn skrev ovan så är den bättre på bild än på handleden. När jag fick på mig 556:an så blev jag glad på ett helt annat sätt. Och ja, den fick följa med hem. :)

85FF5D92-A835-4621-8985-6E903EA2E3AF.jpeg
Grattis! Jätteskoj och ett bra val att gå på en A :)

Halvdubbelpostar här (postat en liknande men ej identisk bild i Vad gör...just nu)... U2 är ute och spanar på skarpt (dock svenskt) ubåtsstål! Vad jag vet så samägs dock våra varv nuförtiden av ThyssenKrupp (med reservation för fel) så det är kanske inte helt osannolikt att våra svenska undervattensmonster åtminstone är lappade och lagade med Sinn U-material :)

20181205_121442.jpg

Den här har jag missat. Inte jättesugen men lite trevlig var den ju. :)

103 Ti Ar - Edition DIE ZEIT
05EE4B04-75CC-46F1-9538-AFF36CE783EC.jpeg

8EE2D463-7729-4745-BCFA-E0244D86DBBD.jpeg

9662DD00-B82F-4F4A-A9CD-A8778485B4C7.jpeg

FE987496-EA82-4D2C-975F-EB1D3757687E.jpeg

Såg nu att den gick att köpa via Sinn. Borde betyda att den inte har sålt så bra som de tänkt då den endast att köpa via Die Zeits webbshop när den släpptes.
Trevlig även om jag föredrar de andra visarna på 103:n generellt.

Konkurrensutsatt Sinn
C66DF769-E6CD-40BD-87D3-73FE9BDFC2BF.jpeg

Tack för jämförande foto - jag gillar ju sånt!
Jag kommer att tänka på en fantastisk recension, som jämför just EZM 3 med Explorern :)

Sinn EZM3 vs Rolex Explorer? Sure, why not.
Comparing these two watches doesn't make much sense given the price difference, but let's do it anyway; they're both steel watches with three hands and a bracelet after all.
/.../
Both watches are effectively waterproof for my non-diving lifestyle. The Rolex is rated as "deep" and the Sinn is rated as "deeper". The Sinn uses a copper sulfate capsule that turns blue if water gets inside the watch. You can see it through a little window on the side. Also the case is filled with Argon gas which does some magic that I don't understand. Not to be outdone, the Rolex movement is sprinkled with unicorn tears before being cased, which I think anyone would agree is superior. Superlative-er.

http://forums.timezone.com/index.php?t=msg&th=2076045&rid=0#msg_6856125

Tack för jämförande foto - jag gillar ju sånt!
Jag kommer att tänka på en fantastisk recension, som jämför just EZM 3 med Explorern :)

Sinn EZM3 vs Rolex Explorer? Sure, why not.
Comparing these two watches doesn't make much sense given the price difference, but let's do it anyway; they're both steel watches with three hands and a bracelet after all.
/.../
Both watches are effectively waterproof for my non-diving lifestyle. The Rolex is rated as "deep" and the Sinn is rated as "deeper". The Sinn uses a copper sulfate capsule that turns blue if water gets inside the watch. You can see it through a little window on the side. Also the case is filled with Argon gas which does some magic that I don't understand. Not to be outdone, the Rolex movement is sprinkled with unicorn tears before being cased, which I think anyone would agree is superior. Superlative-er.

http://forums.timezone.com/index.php?t=msg&th=2076045&rid=0#msg_6856125
Det är ju de där enhörningstårarna som gör det ;)

Visst är det en sådan! Nej, köpte inte bandet. Fråga - känns 103 större på länk eller band jmf med gummit...?
Har bara haft 103 Ty utan vridring men jag skulle säga att den känns ungefär lika då den har så mycket närvaro i sig själv sas.
Gillar din skarpt! En modern riktigt vass Sinn med alla fina tekniker och certifikat :)

Ingen AR på ny 556i?
Jag fick igår hem en 556I som jag har tittat på länge. Som alla säger ar klockan mycket bättre i verkligheten än vad den är på bild. Enligt Sinns hemsida skall glaset vara "beidseitig entspiegelt", dvs AR på båda sidorna av glaset. Min nya 556I verkar inte ha någon utvändig AR. Igår kväll gjorde det mig besviken. Nu när jag har läst lite på morgonen om AR:ens repkänslighet på 556:an är jag lite mindre besviken. Kanske är det en feature? Vet någon här om Sinn har tagit bort AR:en på 556, eller har jag drabbats av någon typ av felaktig produkt? Och ja, jag vet hur AR ser ut, både på klockor, glasögon och annan optik. Min saknar AR.

Ingen AR på ny 556i?
Jag fick igår hem en 556I som jag har tittat på länge. Som alla säger ar klockan mycket bättre i verkligheten än vad den är på bild. Enligt Sinns hemsida skall glaset vara "beidseitig entspiegelt", dvs AR på båda sidorna av glaset. Min nya 556I verkar inte ha någon utvändig AR. Igår kväll gjorde det mig besviken. Nu när jag har läst lite på morgonen om AR:ens repkänslighet på 556:an är jag lite mindre besviken. Kanske är det en feature? Vet någon här om Sinn har tagit bort AR:en på 556, eller har jag drabbats av någon typ av felaktig produkt? Och ja, jag vet hur AR ser ut, både på klockor, glasögon och annan optik. Min saknar AR.
Hur ser man att det saknas utvändig AR? Jag plockade ut min 556 för ett par veckor sedan och skulle tro att min har dubbelt AR, men jag är inte säker.

Jag försökte illustrera fenomenet i mitt mail till leverantören. SKX:en till vänster saknar som bekant AR. Aeromastern i mitten har dubbelsidig AR. Kolla efter reflekterad text i speglingen i glaset.
AR.jpg

Tillbaka
Topp