• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jag försökte illustrera fenomenet i mitt mail till leverantören. SKX:en till vänster saknar som bekant AR. Aeromastern i mitten har dubbelsidig AR. Kolla efter reflekterad text i speglingen i glaset.
AR.jpg
Intressant. Ska kolla på min vid tillfälle. Inte för att jag bryr mig egentligen men kan vara kul att veta.
Oavsett är jag sjukt imponerad av läsbarheten efter ett par år med Rolex.
IMG_20181028_145229-01.jpeg

Jag tror inte det, men fan vet. Jag tror inte att jag bryr mig om hur det ligger till med den saken. Jag är ruskigt nöjd med klockan ändå. Kanske är det rentav bättre om det inte finns någon AR som kan bli sunkig.
Tavlan reflekterar riktigt bra så skulle tro att det är så. Bör vara dubbel AR. Du märker om det blir microrepor senare :) går att polera bort om man stör sig på dessa sen.

Jag tror inte det, men fan vet. Jag tror inte att jag bryr mig om hur det ligger till med den saken. Jag är ruskigt nöjd med klockan ändå. Kanske är det rentav bättre om det inte finns någon AR som kan bli sunkig.
Jag vill nog hävda att en klocka ska ha AR. Görs det rätt är det ju magiskt. Visst kan det bli skadat, men ta denna som exempel, uttagen 2013. Inte ett märke. Och glaset syns öht inte allt som oftast. Som det ska vara.
20181207_170830.jpg

Jag pratade precis med en tjej hos Erikson, och de hade jämfört och haft sig i butiken. Alla modeller, både 556:eek:r och 104:eek:r såg likadana ut som på min bild. Hon hade testat på en dator på samma sätt. Då antar jag att allt är som det ska och att det jag ser är reflexer i själva urtavlan. Klockan är ju helt fantastiskt tydlig och känns välbyggd. Snyggt skött av Erikson att ringa upp och förklara läget!

Jag pratade precis med en tjej hos Erikson, och de hade jämfört och haft sig i butiken. Alla modeller, både 556:eek:r och 104:eek:r såg likadana ut som på min bild. Hon hade testat på en dator på samma sätt. Då antar jag att allt är som det ska och att det jag ser är reflexer i själva urtavlan. Klockan är ju helt fantastiskt tydlig och känns välbyggd. Snyggt skött av Erikson att ringa upp och förklara läget!
Ja det är ordning och reda där. Skönt att allt var som det skulle också.

Ja det är ordning och reda där. Skönt att allt var som det skulle också.
Ja det är nog säkerligen som det skall men jag tror inte att det var reflexer i tavlan på 104an (matt) så såg det exakt lika ut lär dom ha kommit från glaset. Men .. Dels tror jag faktiskt ändå att dom på din bild kommer från tavlan (jag tycker det ser ut så) o dels kommer du garanterat inte bli missnöjd med läsbarheten. Och... Jag tror det är extremt osannolikt att din inte skulle ha AR på båda sidor. Det går såvitt jag vet att beställa utan men dubbel är ju standard. Sedan brukar det gå att se på själva ytan. Tänk glasögon...det blir ju en svag "smetighet" eller fet hinna eller tja .. Det syns om man polerar att det är lite svårare att helt polera ut glaset perfekt än utan AR.

En lite tråkig iakttagelse ang. min U2. Flera ggr på fm har jag sett att UTC-visaren är lite "dåligt kalibrerad". Trots att kl är lite innan 10 står UTC-visaren, som är ställd på samma tid, lite efter. Se bild! Om jag drar ut kronan och ställer UTC-visaren i rätt position ser det rätt ut igen men... Kanske ngt man borde påtala? Vad säger samlade expertisen?
20181208_095006.jpg

En lite tråkig iakttagelse ang. min U2. Flera ggr på fm har jag sett att UTC-visaren är lite "dåligt kalibrerad". Trots att kl är lite innan 10 står UTC-visaren, som är ställd på samma tid, lite efter. Se bild! Om jag drar ut kronan och ställer UTC-visaren i rätt position ser det rätt ut igen men... Kanske ngt man borde påtala? Vad säger samlade expertisen?
20181208_095006.jpg

Jag skulle absolut reklamera så tidigt som möjligt. Det som är tråkigt bara med alla kapsel-modeller är att de måste tillbaka till Tyskland.

Hur är den samlade erfanheten av Sinns QC här? Om man surfar runt lite på andra siter ser man ibland lite synpunkter på det. (Vilket nog gäller många märken...) Men man måste ju köpa väldigt många klockor själv för att ha en statistisk relevans i uppfattningen ...Men kanske vi har en gemensam bild här? Jag har hittills bara en Sinn (snart två) och inget att klaga på mer än att fjädern till kronan ger ett lite grovt "hack" precis när kronan gängar på. I övrigt flawless.

Hur är den samlade erfanheten av Sinns QC här? Om man surfar runt lite på andra siter ser man ibland lite synpunkter på det. (Vilket nog gäller många märken...) Men man måste ju köpa väldigt många klockor själv för att ha en statistisk relevans i uppfattningen ...Men kanske vi har en gemensam bild här? Jag har hittills bara en Sinn (snart två) och inget att klaga på mer än att fjädern till kronan ger ett lite grovt "hack" precis när kronan gängar på. I övrigt flawless.

Av det jag läst på KS och på andra forum skulle jag säga att Sinn håller en hög kvalitet i utförande och service/reklamationsåtgärder, (om man nu kan räkna med det). Det är första gången nu med det nya släppet av 103 St C som jag upplever att det handlar om mer än en enstaka klocka.

Av det jag läst på KS och på andra forum skulle jag säga att Sinn håller en hög kvalitet i utförande och service/reklamationsåtgärder, (om man nu kan räkna med det). Det är första gången nu med det nya släppet av 103 St C som jag upplever att det handlar om mer än en enstaka klocka.
Oki, intressant! Vad var problemet med den 103an förresten?

Snygg. Hur står sig titanet efter 5 år?
Tack. Det framstår som snudd på (nåja) nytt. Sen har det egenheten att det "självläker", det oxiderar ju så att ev märken inte framträder lika tydligt.
Titta och bedöm själv.
Det som faktiskt degraderas är säkerhetsbygeln för spännet. Stansningarna som skapar knopparna på insidan av bygeln nöts ned med tiden och bygelns låsfunktion degraderas därmed. Det går dock att stuka den lite så att den även trögar fast. Men känslan är inte lika som en ny, tror jag iaf.
Ber om ursäkt för snedtrampet, märkesmässigt.
20181208_140945.jpg
20181208_140957.jpg
20181208_141017.jpg
20181208_141031.jpg

Tillbaka
Topp