• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Kort fråga: är det samma länkar (H- och finelänk) till 104 som till 556?
Länkarna i sig är samma men ändlänkarna skiljer sig åt. Vet ej vad det kostar att köpa dom löst men har man båda klockorna skulle man väl egentligen klara sig med en länk o två olika uppsättningar ändlänkar. (Givet att den ena klockan får sitta på läder förstås ..)
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
F7F4EF67-441F-42A2-A324-F00020739D0E.jpeg
UX jobbar på!
Gaaah! Alarm! Du måste fixa ändlänken snarast! Mina ögon blöder!!! :eek:
 

SVENUR

Omega
2-Faktor
Länkarna i sig är samma men ändlänkarna skiljer sig åt. Vet ej vad det kostar att köpa dom löst men har man båda klockorna skulle man väl egentligen klara sig med en länk o två olika uppsättningar ändlänkar. (Givet att den ena klockan får sitta på läder förstås ..)
Tackar! Säljer Sinn lösa ändlänkar måntro?
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Stowa T01 Testaf borde absolut ha varit med i artikeln!

En klocka med Testaf-certifiering (DIN8330) ska klara magnetism, stötar och flygbränsle. Den ska dessutom vara lätt att manövrera.
Stowa T01 Testaf är i titan, 44 mm och med ett Eta-verk i sig. Kostar ca €12-1300
Edit: på Stowas sida så anges storleken 45,5 mm.
Stowa är ju kända för sina flygare men jag föll för denna. Kanske för att Sinn har liknande klockor och även flera med Testafcertifiering?
E59FC3EE-F01D-4D4F-99B1-60D39C48463E.jpeg

https://www.hodinkee.com/articles/stowa-t01-testaf-review


Några Testaf-klockor från Sinn. Lite dyrare än Stowa.
Ezm10
ECEE7C60-BA23-4DD5-A903-9857B31DE337.jpeg



Sinn Ezm 9
CA72A8D0-5325-4266-B2BC-57A3FB4521D3.jpeg



Sinn 103 Ti UTC IFR
55281AFE-FB2C-4093-9D1D-5520BD1B71DF.jpeg



857 UTC TESTAF LH Cargo
8B944ABB-2164-4320-9DD1-BAE249538BFB.jpeg
Citerar mig själv från en annan tråd om flygklockor. (Hoppas det funkar)
Testaf är ju rätt fränt! Gillar 103:an.
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Vad är detta ... Inte en post sedan i lördags o det var jag? Sinnsationellt öde i Sinnträsk... Själv är jag otrogen idag så har inget bra att posta heller men bidrar med en liten sommarbild!
IMG_20181014_115417.jpg
Jag får hjälpa till att hålla liv o tråden med en dubbelpost från "Kolla dagens datum"-tråden. Nu vet jag inte om det är Sinn som kan ta åt sig äran men ettorna är riktigt fina.
IMG_20190211_113551.jpg
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
C5EE0B0E-04C4-4EB0-B02F-BBFAB3A0B719.jpeg
Efter nästan ett år sitter jag i valet och kvalet om jag ska behålla eller sälja. Gillar verkligen klockan men annat har börjat hägra.. hmm
Jag säger tvärtom! Behåll! Jag tänker att det nog i längden är trevligare att hitta ett litet antal klockor som man tycker mycket om o låta dom åldras o slitas o bli en liten del av ens liv. Det kan kräva en del byten för det skall sluta med klockor man verkligen blir vän med. Men det där är ju typiskt en sådan klocka som både har själ men också är allsidig. Så gillar du den,behåll o spara pengar till nästa försök på en keeper.
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
C5EE0B0E-04C4-4EB0-B02F-BBFAB3A0B719.jpeg
Efter nästan ett år sitter jag i valet och kvalet om jag ska behålla eller sälja. Gillar verkligen klockan men annat har börjat hägra.. hmm
Hur ofta använder du klockan? Måste du tvinga dig själv med tanken ”men jag gillar ju den faktiskt” skulle jag sälja om jag var i din situation. Det är en klocka och inte en familjemedlem, du måste inte få dig själv att älska den.
 

Moose

Omega
Jag säger tvärtom! Behåll! Jag tänker att det nog i längden är trevligare att hitta ett litet antal klockor som man tycker mycket om o låta dom åldras o slitas o bli en liten del av ens liv. Det kan kräva en del byten för det skall sluta med klockor man verkligen blir vän med. Men det där är ju typiskt en sådan klocka som både har själ men också är allsidig. Så gillar du den,behåll o spara pengar till nästa försök på en keeper.

Jag håller med dig. Det är härligt med samlingar med klockor som varit med länge. Problemet är att jag inte kan bestämma mig om den är där riktigt. Och om den inte är så ligger den väldigt nära.
 

Moose

Omega
Hur ofta använder du klockan? Måste du tvinga dig själv med tanken ”men jag gillar ju den faktiskt” skulle jag sälja om jag var i din situation. Det är en klocka och inte en familjemedlem, du måste inte få dig själv att älska den.

Jag har den ca 5 dagar i veckan men det är ju också till viss del att jag inte har mer än den och en skx. Men jag behöver inte övertyga mig om att jag gillar den men frågar mig om jag skulle tycka bättre om något annat.
 

dalle

Panerai
2-Faktor
Jag har den ca 5 dagar i veckan men det är ju också till viss del att jag inte har mer än den och en skx. Men jag behöver inte övertyga mig om att jag gillar den men frågar mig om jag skulle tycka bättre om något annat.
Om du börjat tänka tanken så sälj! Prova lite andra klockor. Är ju ingen ovanlig klocka direkt så går ju köpa igen sen senare. Kul att flippa runt lite! :)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag ångrar inland att jag sålde min 104! En vacker pjäs, men kände att något inte var 100. Det var vridringen och dess metalliska ytter- och innerring och störde. Men urtavlan är underbar! Erfarenheten visar dock att man (jag) inte bör köpa om samma klocka. Det blir (oftast) bara försäljning igen, när man börjar se samma saker man störde sig på första gången ...

Jag svamlar! Saknar hursomhelst Sinn!

Har ständigt fingret på avtryckaren för nästa Sinn. Står lite mellan 556, 103 och 356. Gillar dem alla på lite olika sätt. Tror höjden avskräcker på de sistnämnda. Har sålt klockor tidigare pga det. Å andra sidan har jag haft en 556. Men denna gång ska jag köpa på länk! Vive l’Allemange! Viva la Sinn!

#beslutsångestdeluxe
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Jag ångrar inland att jag sålde min 104! En vacker pjäs, men kände att något inte var 100. Det var vridringen och dess metalliska ytter- och innerring och störde. Men urtavlan är underbar! Erfarenheten visar dock att man (jag) inte bör köpa om samma klocka. Det blir (oftast) bara försäljning igen, när man börjar se samma saker man störde sig på första gången ...

Jag svamlar! Saknar hursomhelst Sinn!

Har ständigt fingret på avtryckaren för nästa Sinn. Står lite mellan 556, 103 och 356. Gillar dem alla på lite olika sätt. Tror höjden avskräcker på de sistnämnda. Har sålt klockor tidigare pga det. Å andra sidan har jag haft en 556. Men denna gång ska jag köpa på länk! Vive l’Allemange! Viva la Sinn!

#beslutsångestdeluxe
Det fetstilade går även att tillämpa med förhållanden. Att testa igen är bara att försöka lura/intala sig själv att de ska funka :p
 
Topp