• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Erkan

Omega
2-Faktor
Mångsidigheten i 556 mop tavlan tröttnar man aldrig på :snaphappy:
IMG_20190216_213711.jpg
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Satt och tomglodde på Ullared när Ola-Conny dyker upp med vad det ser ut som, en Sinn på handleden. Det var svårt att se vilken modell och jag är inte ens hundra på att jag såg rätt. Länken och låset var väldigt mycket Sinn iaf.
Någon som vet mer?
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Nu ska man ju inte dra för stora växlar av hur människor är baserat på hur de framställs i skräp-tv på femman men jag slås i alla fall inte av att Ola-Conny är en kille som bryr sig om vad han har runt handleden. Kul om känslan är fel och han har en Sinn. Detta får undersökas!
Satt och tomglodde på Ullared när Ola-Conny dyker upp med vad det ser ut som, en Sinn på handleden. Det var svårt att se vilken modell och jag är inte ens hundra på att jag såg rätt. Länken och låset var väldigt mycket Sinn iaf.
Någon som vet mer?
 

demondave

Rolex
Satt och tomglodde på Ullared när Ola-Conny dyker upp med vad det ser ut som, en Sinn på handleden. Det var svårt att se vilken modell och jag är inte ens hundra på att jag såg rätt. Länken och låset var väldigt mycket Sinn iaf.
Någon som vet mer?

Nu ska man ju inte dra för stora växlar av hur människor är baserat på hur de framställs i skräp-tv på femman men jag slås i alla fall inte av att Ola-Conny är en kille som bryr sig om vad han har runt handleden. Kul om känslan är fel och han har en Sinn. Detta får undersökas!

Ullared..

Pax för att INTE vara en del av expeditionen som åker dit och undersöker saken :)

Det finns liksom gränser för vad man kan begära att en UX ska behöva tåla.
 
Senast ändrad:

nissehult

Patek
2-Faktor
Ullared..

Pax för att INTE vara en del av expeditionen som åker dit och undersöker saken :)

Det finns liksom gränser för vad man kan begära att en UX ska behöva tåla.
Vääääldigt OT: skall man köpa julklappar till ett gäng barn då är Ullared (Gekås) oslagbart när det gäller priser. Sen att det är kaotiskt mycket folk där är en anna femma. Jag har klarat mig med både Rolex och IWC på armen så en Sinn kan lätt fixa jobbet.

#släktenbornära
 

demondave

Rolex
Vääääldigt OT: skall man köpa julklappar till ett gäng barn då är Ullared (Gekås) oslagbart när det gäller priser. Sen att det är kaotiskt mycket folk där är en anna femma. Jag har klarat mig med både Rolex och IWC på armen så en Sinn kan lätt fixa jobbet.

#släktenbornära

Det är nog mer jag som far illa. Hatar folk, speciellt mycket folk på samma plats, lite lätt sektliknande sådär som man får intrycket av att Ullared kan vara :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Det är nog mer jag som far illa. Hatar folk, speciellt mycket folk på samma plats, lite lätt sektliknande sådär som man får intrycket av att Ullared kan vara :)
Pro-tip: verktygsavdelningen har knappt några hysteriskt damklädesshoppande personer, mest äkta makar som håller sig borta och letar bra pris på skruvmejselar. Det finns en orsak till varför de öppnade en sport-bar med rättigheter mitt i varuhuset :D

Nog OT för idag.
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Sitter med plattan och kollar klockor på Sinn:s hemsida och kan inte se priser? Eller är jag blind?
Ja, lite kanske:) Klickar man på klockan och sen scrollar ner lite kommer priserna i € för olika varinter. Annars kan man kollla på Eriksons ur så får man svenska priser. De ligger på samma nivå och ibland lite under Sinns egna.
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Ja, lite kanske:) Klickar man på klockan och sen scrollar ner lite kommer priserna i € för olika varinter. Annars kan man kollla på Eriksons ur så får man svenska priser. De ligger på samma nivå och ibland lite under Sinns egna.
Nix, inget pris. Varken på plattan eller mobilen och oavsett om jag visar mobil eller datoranpassad sida. Konstigt. Kollade Erikson men de hade inte aktuell modell.
 

frest73

Cartier
2-Faktor
Var är @Clark Kent ? Han har inte synts till på länge? Denna tråd är en av de allra trevligaste på forumet, och jag tror att Clark Kent i hög grad har bidragit till detta. Han är kunnig, alltid konstruktiv och kommer alltid med goda förslag, ägnar sig dessutom inte åt att trolla eller sänka folk. Än så länge klarar vi oss bra, men vem vet hur det går om han är borta länge?
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Var är @Clark Kent ? Han har inte synts till på länge? Denna tråd är en av de allra trevligaste på forumet, och jag tror att Clark Kent i hög grad har bidragit till detta. Han är kunnig, alltid konstruktiv och kommer alltid med goda förslag, ägnar sig dessutom inte åt att trolla eller sänka folk. Än så länge klarar vi oss bra, men vem vet hur det går om han är borta länge?
Precis som händelserna som utgör bakgrunden till ”Superman Returns”!
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Var är @Clark Kent ? Han har inte synts till på länge? Denna tråd är en av de allra trevligaste på forumet, och jag tror att Clark Kent i hög grad har bidragit till detta. Han är kunnig, alltid konstruktiv och kommer alltid med goda förslag, ägnar sig dessutom inte åt att trolla eller sänka folk. Än så länge klarar vi oss bra, men vem vet hur det går om han är borta länge?
Jag vet att Stålmannen tar pauser från KS ibland. Vilket jag tror är nyttigt egentligen.
 

Johan1

Omega
2-Faktor
Jag har börjat fundera på att sälja min Sinn 103 a sa b då klockan knappt används. Klockan är i toppskick och köpt ny av mig. Om någon skulle vara intresserad så är det bara att höra av sig. :)
(bild tagen från nätet).
 

Bilagor

  • SINN_103ASaB_Cover-thumb-1200x792-26881.jpg
    SINN_103ASaB_Cover-thumb-1200x792-26881.jpg
    145.4 KB · Visningar: 1

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag har börjat fundera på att sälja min Sinn 103 a sa b då klockan knappt används. Klockan är i toppskick och köpt ny av mig. Om någon skulle vara intresserad så är det bara att höra av sig. :)
(bild tagen från nätet).
Fem inlägg till och du kan lägga upp en annons på K&S. Du kan ju lätt få ett inlägg till genom att lägga upp en egen bild på din klocka :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Var är @Clark Kent ? Han har inte synts till på länge? Denna tråd är en av de allra trevligaste på forumet, och jag tror att Clark Kent i hög grad har bidragit till detta. Han är kunnig, alltid konstruktiv och kommer alltid med goda förslag, ägnar sig dessutom inte åt att trolla eller sänka folk. Än så länge klarar vi oss bra, men vem vet hur det går om han är borta länge?

Hej alla i tråden :)

@Nissenutz har helt rätt, jag är i pausläge. Som den kloke Sam Harris konstaterar angående sociala plattformar så bör man ta ett steg tillbaka då man känner att man inte längre hamnar på plus efter att ha deltagit i samtalen, utan i bästa fall kan man ta sig tillbaka till noll.

Jag skulle tro att jag återkommer runt Basel för att ta del av de nyheter som kommer, så väl mött igen lite längre fram mot våren :)
 
Topp