• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Gym-outfit

597EC751-2F99-46DD-8F5B-7A65129B2A7C.jpeg

Jodå jag har fler kläder på mig. ;)

Anar jag att "den stor bilstädartråden" snart dyker upp på lifestyle? :)
Har själv barn men finns ju mikrofiberdukar i bilen för att kunna torka rent direkt :D
Äsch, jag har inte ens ungar men bilen ser oftast ut som ett bombnedslag ändå. Blir så mycket mer tillfredsställande att städa den när kaoset fått lov att befästa sig först :D

Intressant att få vara gnistan som tänder en sån ärofylld diskussion om bilstädning. :) Ironiskt att bilen, trots vad som syns på bilden, som sagt inte ens var särskilt skitig. För egen del så lägger jag en väsentlig del av min arbetstid på att städa och tvätta mitt tjänstefordon, så på ledig tid duckar jag ämnet lite, därav mitt oengagemang i frågan ;) Ren bil är dock såklart A och O så föreslår i all välmening att diskussionen lyfts ut i nyss nämnda bilvårdstråd, då jag misstänker att somliga Sinnister hellre fördjupar sig i annat. :)

Hej KS!
Jag har blivit med en 556i som första mekaniska klocka för vardagsbruk, mycket fin sak! Går ca 8-10sek fort på ett dygn, lite sämre än jag hoppades på men är inget att tjafsa om antar jag. Ser fram emot att dressa upp den i allehanda armband men för nu njuter jag av länken.

Senast ändrad:
Hej KS!
Jag har blivit med en 556i som första mekaniska klocka för vardagsbruk, mycket fin sak! Går ca 8-10sek fort på ett dygn, lite sämre än jag hoppades på men är inget att tjafsa om antar jag. Ser fram emot att dressa upp den i allehanda armband men för nu njuter jag av länken.

Kanonfin! Den är ju kapabel att gå betydligt bättre. Antagligen en enkel ruckning hos en bra Uris. Antagligen fixar Erikssons det åt dig. Bör vara gratis om du köpte där o annars sannolikt några hundra ..

Hej!

Jag har inte lurkat i sinntråden på ett tag så ursäkta om jag lyfter ett redan avklarat ämne.

Men till saken; Ska Sinn till Basel i år -19, har ni någon idé vad som kan komma? Har du trasat något?

Är det nån som hoppas på nått? En 857i eller kanske en U1.2 med inert gas, gummi med microjustering? eller vad tror ni kan dyka upp?

Runt nyåret så stannade min 104a så där lagom snyggt 3 veckor efter att garantin gick ut. Jag skickade ner den till Sinn och i går landade den på trappan.

C364439D-0384-4B0F-8513-CCB73755EC8E.jpeg

Det blev en garantiservice som de tog på goodwill. Snyggt Sinn.

När jag satte på länken igen så påmindes jag att det är dax att köpa en sån där bandbytar-tång... Bortsett från Bergeon, har ni tips på någon bra tång?

0B1789A7-32FC-4FA6-9815-5A56A89715EB.jpeg

Runt nyåret så stannade min 104a så där lagom snyggt 3 veckor efter att garantin gick ut. Jag skickade ner den till Sinn och i går landade den på trappan.

När jag satte på länken igen så påmindes jag att det är dax att köpa en sån där bandbytar-tång... Bortsett från Bergeon, har ni tips på någon bra tång?

Gött att få hem den men jag kommer ihåg de där med att få dit länken.

F###NSJÄV##SK#TGR#JER GÅ IIIII! :p

Hej!

Jag har inte lurkat i sinntråden på ett tag så ursäkta om jag lyfter ett redan avklarat ämne.

Men till saken; Ska Sinn till Basel i år -19, har ni någon idé vad som kan komma? Har du trasat något?

Är det nån som hoppas på nått? En 857i eller kanske en U1.2 med inert gas, gummi med microjustering? eller vad tror ni kan dyka upp?

Jag är lite sugen på en 836A. Förutom 836 och damaskusmodellen så finns ju ingen klocka med de måtten från Sinn.

Snyggt gjort av Sinn :)

Cool för att det a) är en Sinn och b) för att den är lite pizza med allting på. Är det inte lite (host host) förvirrande med all information den bjuder på?
Det är nog lätträknat antal ägare som kommer ihåg hur alls olika konverteringar hänger ihop. Och långt färre som någonsin använder dom. Men det är snyggt på just den modellen! :)

Hej!

Jag är lite sugen på en 836A. Förutom 836 och damaskusmodellen så finns ju ingen klocka med de måtten från Sinn.

Det låter mumma! 836 är 42mm? Klassisk biffig flygare!

Kanonfin! Den är ju kapabel att gå betydligt bättre. Antagligen en enkel ruckning hos en bra Uris. Antagligen fixar Erikssons det åt dig. Bör vara gratis om du köpte där o annars sannolikt några hundra ..
Hallå! Tack för tipset, ska höra av mig dem och se om de fixar det. Jag bor tvärs över landet från dem så det kanske är enklare att bara ta klockan till urmakare här och betala för det om det är så pass billigt.

Hallå! Tack för tipset, ska höra av mig dem och se om de fixar det. Jag bor tvärs över landet från dem så det kanske är enklare att bara ta klockan till urmakare här och betala för det om det är så pass billigt.
Det man bör kolla är väl om det påverkar garantin ifall någon annan gör det. Annars kan ju ett alternativ vara att leva med det tills garantin gått ut o fixa det då. Det brukar ju kännas bättre att veta att man kan göra det enkelt när man väl kommer dit.

Har märkt, allteftersom jag testat fler och fler klockor på min tunna handled, att lug-to-lug är en viktig faktor. Oftast är det 38-40 mm som sitter bäst, men upp till 44 mm fungerar så länge lug-to-lug är under 48 mm. ;) Ungefär så. Men beror även lite på boettformen i övrigt så klart. Jag har förresten 15,5 cm handled.
Jag håller med dig. Räddningen för klockan på bilden (som har 50 mm som lug to lug) är det integrerade gummibandet som på något sätt får klockan att passa bättre än vad andra band lyckas med på smala handleder. Kanske för att det monterades av kompetenta händer på Eriksons Urhandel?

Tillbaka
Topp