Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Note to self: inga klockbilder tagna i bilen skall postas i Sinn-tråden. Omöjligt att hålla rent med tre barn i bilen.
Skoda FTW!
Har själv barn men finns ju mikrofiberdukar i bilen för att kunna torka rent direktLOOOL. Exakt så.
Äsch, jag har inte ens ungar men bilen ser oftast ut som ett bombnedslag ändå. Blir så mycket mer tillfredsställande att städa den när kaoset fått lov att befästa sig förstHar själv barn men finns ju mikrofiberdukar i bilen för att kunna torka rent direkt
#sinnsaturday
Har själv barn men finns ju mikrofiberdukar i bilen för att kunna torka rent direkt
Äsch, jag har inte ens ungar men bilen ser oftast ut som ett bombnedslag ändå. Blir så mycket mer tillfredsställande att städa den när kaoset fått lov att befästa sig först
Anar jag att "den stor bilstädartråden" snart dyker upp på lifestyle?
Ful jävla skitklocka oxå! Förstår att du lider...Försöker överleva på Steam hotel och är dessutom ledig imorrn. Livet är för djävligt.
Kanonfin! Den är ju kapabel att gå betydligt bättre. Antagligen en enkel ruckning hos en bra Uris. Antagligen fixar Erikssons det åt dig. Bör vara gratis om du köpte där o annars sannolikt några hundra ..Hej KS!
Jag har blivit med en 556i som första mekaniska klocka för vardagsbruk, mycket fin sak! Går ca 8-10sek fort på ett dygn, lite sämre än jag hoppades på men är inget att tjafsa om antar jag. Ser fram emot att dressa upp den i allehanda armband men för nu njuter jag av länken.
Gött att få hem den men jag kommer ihåg de där med att få dit länken.Runt nyåret så stannade min 104a så där lagom snyggt 3 veckor efter att garantin gick ut. Jag skickade ner den till Sinn och i går landade den på trappan.
Det blev en garantiservice som de tog på goodwill. Snyggt Sinn.
När jag satte på länken igen så påmindes jag att det är dax att köpa en sån där bandbytar-tång... Bortsett från Bergeon, har ni tips på någon bra tång?
Hej!
Jag har inte lurkat i sinntråden på ett tag så ursäkta om jag lyfter ett redan avklarat ämne.
Men till saken; Ska Sinn till Basel i år -19, har ni någon idé vad som kan komma? Har du trasat något?
Är det nån som hoppas på nått? En 857i eller kanske en U1.2 med inert gas, gummi med microjustering? eller vad tror ni kan dyka upp?
Cool för att det a) är en Sinn och b) för att den är lite pizza med allting på. Är det inte lite (host host) förvirrande med all information den bjuder på?Blev sugen på att bära min Breitlingreplika idag efter att ha läst en annan tråd som ligger på förstasidan
Snyggt gjort av SinnRunt nyåret så stannade min 104a så där lagom snyggt 3 veckor efter att garantin gick ut. Jag skickade ner den till Sinn och i går landade den på trappan.
Det blev en garantiservice som de tog på goodwill. Snyggt Sinn.
När jag satte på länken igen så påmindes jag att det är dax att köpa en sån där bandbytar-tång... Bortsett från Bergeon, har ni tips på någon bra tång?
Det är nog lätträknat antal ägare som kommer ihåg hur alls olika konverteringar hänger ihop. Och långt färre som någonsin använder dom. Men det är snyggt på just den modellen!Cool för att det a) är en Sinn och b) för att den är lite pizza med allting på. Är det inte lite (host host) förvirrande med all information den bjuder på?
Stålmannen är ute på uppdrag, detta händer då och då men svar kommer nog när han är tillbaka på KS som en vanlig man.Cool för att det a) är en Sinn och b) för att den är lite pizza med allting på. Är det inte lite (host host) förvirrande med all information den bjuder på?
Hej!
Jag har inte lurkat i sinntråden på ett tag så ursäkta om jag lyfter ett redan avklarat ämne.
Men till saken; Ska Sinn till Basel i år -19, har ni någon idé vad som kan komma? Har du trasat något?
Är det nån som hoppas på nått? En 857i eller kanske en U1.2 med inert gas, gummi med microjustering? eller vad tror ni kan dyka upp?
Jag är lite sugen på en 836A. Förutom 836 och damaskusmodellen så finns ju ingen klocka med de måtten från Sinn.
Jag är lite sugen på en 836A. Förutom 836 och damaskusmodellen så finns ju ingen klocka med de måtten från Sinn.
Hallå! Tack för tipset, ska höra av mig dem och se om de fixar det. Jag bor tvärs över landet från dem så det kanske är enklare att bara ta klockan till urmakare här och betala för det om det är så pass billigt.Kanonfin! Den är ju kapabel att gå betydligt bättre. Antagligen en enkel ruckning hos en bra Uris. Antagligen fixar Erikssons det åt dig. Bör vara gratis om du köpte där o annars sannolikt några hundra ..
Det man bör kolla är väl om det påverkar garantin ifall någon annan gör det. Annars kan ju ett alternativ vara att leva med det tills garantin gått ut o fixa det då. Det brukar ju kännas bättre att veta att man kan göra det enkelt när man väl kommer dit.Hallå! Tack för tipset, ska höra av mig dem och se om de fixar det. Jag bor tvärs över landet från dem så det kanske är enklare att bara ta klockan till urmakare här och betala för det om det är så pass billigt.
Det låter mumma! 836 är 42mm? Klassisk biffig flygare!
Ajaj!
Har märkt, allteftersom jag testat fler och fler klockor på min tunna handled, att lug-to-lug är en viktig faktor. Oftast är det 38-40 mm som sitter bäst, men upp till 44 mm fungerar så länge lug-to-lug är under 48 mm. Ungefär så. Men beror även lite på boettformen i övrigt så klart. Jag har förresten 15,5 cm handled.
Vad har hänt med den första? Ser ut som att någon kört i den med en vinkelslip på baksidan. Eller är det bra något skit som skapar en synvilla?Informationsspridning, på gott och ont som alltid..
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3533/vara/1522175
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3533/vara/1522119
Det är nog gegga.Vad har hänt med den första? Ser ut som att någon kört i den med en vinkelslip på baksidan. Eller är det bra något skit som skapar en synvilla?
Gegga?Det är nog gegga.
Jag håller med dig. Räddningen för klockan på bilden (som har 50 mm som lug to lug) är det integrerade gummibandet som på något sätt får klockan att passa bättre än vad andra band lyckas med på smala handleder. Kanske för att det monterades av kompetenta händer på Eriksons Urhandel?Har märkt, allteftersom jag testat fler och fler klockor på min tunna handled, att lug-to-lug är en viktig faktor. Oftast är det 38-40 mm som sitter bäst, men upp till 44 mm fungerar så länge lug-to-lug är under 48 mm. Ungefär så. Men beror även lite på boettformen i övrigt så klart. Jag har förresten 15,5 cm handled.