engst
Silver
Och killgissade att lädret skulle passa. Tror jag har rätt
Snyggt resultat!
Jag skall också börja använda begreppet ”killgissa” vid de tillfällen jag gjort en kvalificerad gissning, och haft rätt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Och killgissade att lädret skulle passa. Tror jag har rätt
Bättre att tjejgissa. De har alltid rättSnyggt resultat!
Jag skall också börja använda begreppet ”killgissa” vid de tillfällen jag gjort en kvalificerad gissning, och haft rätt
Utgå alltid från att du har fel men ibland talar fakta för motsatsen. Som Geckota lädretBättre att tjejgissa. De har alltid rätt
Menar du att Tudorn blev knockad av en SMP-C?Ja det finns en sträng som slås an. Min första lite dyrare klocka blev en Tudor BB36 men den stod mot en Omega SMPc och... en Sinn 856! Väldigt lik fast med mer teknikgodis. Fan nu börjar jag tänka uppgradering igen
Nä tvärtom. BB36 vann och köptes fast det blev en SMPc efter nåt år ändå. Bra klockor båda två....Menar du att Tudorn blev knockad av en SMP-C?
Det hade jag inte satt mina besparingar på... Kul att vi inte alla tänker lika
Min tredje Sinn. Innan jag öppnade så tänkte jag catch release men den är ju mycket bättre än så
Läsbarhet högre än högst
Krigargubbarnas favorit
Skön stabbig länk och originalgummi
Jag har verkligen snöat in på 556A. Men jag har inte haft en chans att se den i verkligheten. På bilder är den j u alltid sjukt snygg. Det verkar inte finnas någon återförsäljare i västsverige, så det blir svårt att titta på en.
När jag ser bilderna får jag ibland känslan av att den kan bli lite "för" tydlig, om det ens går. Andra gånger tycker jag den verkar helt fantastisk. Jag är förvirrad.
Det är tydligheten som gör den cool tycker jag men förstår vad du menar.Jag har verkligen snöat in på 556A. Men jag har inte haft en chans att se den i verkligheten. På bilder är den j u alltid sjukt snygg. Det verkar inte finnas någon återförsäljare i västsverige, så det blir svårt att titta på en.
När jag ser bilderna får jag ibland känslan av att den kan bli lite "för" tydlig, om det ens går. Andra gånger tycker jag den verkar helt fantastisk. Jag är förvirrad.
Jag har verkligen snöat in på 556A. Men jag har inte haft en chans att se den i verkligheten. På bilder är den j u alltid sjukt snygg. Det verkar inte finnas någon återförsäljare i västsverige, så det blir svårt att titta på en.
Och är perfekt när synen blir lite sämre med åren...Haha, jag älskar hypertydliga klockor. Samma med Bell & Ross (iof inte så konstigt, väldigt lik estetik) eller till och med Timex easy reader tycker jag är fin. Dras till skarpa kontraster och klara siffror. Bara estetiken i rena tydliga siffror, liksom. Minimalism osv! Själv också tittat på 556A i evigheter, men priset tar emot.
Tavlan alltså? Snyggt färgval, ser väldigt proffsigt ut!
Hemmafix
Håller helt med i din analys. 556a mer tool och 556i mer mångsidig. Så jag tycker att eventuella andra klockor i samlingen avgör vilken som passar bäst in.Avseende diskussion ovan om 556A så kan det vara värt att påpeka att den största skillnaden mellan A och I (subjektivt förstås) är det faktum att I har en spegelblank bläcksvart tavla medan A har en matt tavla typ 104ans. Detta gör ganska stor skillnad på utseendet och ger I modellen en oväntad förmåga att också vara elegant. Med ett svart kroko kan den duga som dressur oxå om man inte råkar ha något bättre. Det ger också en galet skarp kontrast mellan svart o vitt på tavlan. Jag gillar båda men valde I av det skälet trots att jag gillar siffrorna på A bättre rent generellt.
Tack, jag blandar alltid ihop Sinn 856 med 358, trots att den senare är en kronograf. Det var ju 556A eller 856 jag skulle ha frågat...
Tavlan alltså? Snyggt färgval, ser väldigt proffsigt ut!
Jag gillar verkligen 757. Det är väldigt mycket Sinn i den klockan.Laguppställning för förmiddagskaffe!
Haha, ja det är lite extra-allt-Sinn tkr jag. En del gammal tradition, ny teknik, en hyfsad radda av deras specialteknologier och i ett i mitt tycke cleant paket (även om den ju framstå som ett bombnedslag rent visuellt om man jämför med typ 556, som dock är en helt omänsklig referens vad gäller clean-ness).Jag gillar verkligen 757. Det är väldigt mycket Sinn i den klockan.
Klockan är ju förstås grym men kopparna...hur får man tag i dem?Laguppställning för förmiddagskaffe!
Enkelt.Klockan är ju förstås grym men kopparna...hur får man tag i dem?
Hahaha, då fick du mer utdelning än mig Jag har två, den första f.ö. var ist för en liten prutning och inte för att jag var missnöjd.Enkelt.
Man köper en Sinn. Blir missnöjd och får en som plåster på såren.
Jag har en också, ett par pikéer, en nyckelrem, ett par kepsar och en liten swiss-army knife.
Ja, jag hade också otur ett tag.
Du måste nog ha båda till den klockan!Vad säger panelen? Orange eller svart? Blir orange för mycket av det goda i längden?
Vad säger panelen? Orange eller svart? Blir orange för mycket av det goda i längden?
Tack för det @Clark Kent !Om du scrollar ner en bit på sidan är det bara att börja läsa på hur det fungerar
https://www.sinn.de/en/Download/Bedienungsanleitung/engl/Sinn_B_903.pdf
EDIT: Blev visst lite fel, skulle ha varit ett svar till @Fjärvik hur man läser av skalorna på 903.
Vad säger panelen? Orange eller svart? Blir orange för mycket av det goda i längden?
Är du på gång och ska handla? Roligt i så fall! Tror det är den första på forumet.Vad säger panelen? Orange eller svart? Blir orange för mycket av det goda i längden?