• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Rossi

Rolex
2-Faktor
Är du på gång och ska handla? Roligt i så fall! Tror det är den första på forumet. :)
Japp, med hittar inte på hemsidan hur man köper till lösa band så väntar och ringer Sinn imorgon.

Kommer bli enormt jobbigt att vänta i två veckor... aldrig varit med om en så lång kölista.

Imorgon när jag ringer kanske de säger - Om du samtidigt beställer två 556 så får du klockan på fem dagar.";)

Hoppas att kvalitetkontrollanterna inte har en dålig dag. Porslin har vi så det räcker här hemma.:D
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Japp, med hittar inte på hemsidan hur man köper till lösa band så väntar och ringer Sinn imorgon.

Kommer bli enormt jobbigt att vänta i två veckor... aldrig varit med om en så lång kölista.

Imorgon när jag ringer kanske de säger - Om du samtidigt beställer två 556 så får du klockan på fem dagar.";)

Så jäkla coolt! Det ska bli riktigt kul att se massor av bilder sen :) Du har också ett val att göra mellan det stora och det lilla låset.
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
@Clark Kent
Jag utgick från att det är det stora som gäller. Det lilla ser väl för litet och gulligt ut?

Är för övrigt lite nojig över hur bra snabbinfästningen kommer att hålla över tid. Detta gäller även bezeln...
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
@Clark Kent
Jag utgick från att det är det stora som gäller. Det lilla ser väl för litet och gulligt ut?

Är för övrigt lite nojig över hur bra snabbinfästningen kommer att hålla över tid. Detta gäller även bezeln...

Jag skulle definitivt välja det stora låset till Ezm12. Det lilla passar bra till tex 856 och mindre boetter.

Så här långt har jag inte läst något om att det skulle vara något problem i alla fall. Det är väl bara Yonsson och Molle som har sett konstruktionen live när de var på Basel och fick en demonstration.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Just ja, ezm 12 var det ja!
Den gjorde inte så mycket för mig. Tekniken och finesserna var iofs häftiga.
Jag frågade ASG om de hade tänkt fortsätta med det finurliga gummit men fick inget bra svar. (Såklart)

På grund av denna lösning så måste de täcka för mellanrummet mellan bandhornen.
En lösning som säkert är klok och bra. Men det ser ju helt ärligt, för taskigt ut!
Som en ren jobbklocka är den säkert skitcool. För en posör som mig själv räcker den helt enkelt inte till.
De säljer säkert en del ezm12 till blåljuspersonal. Till civilister kommer de inte sälja så många.

Svårt att se hur det ser ut men i änden bildar gummit en krok som sluter om bandstiftet(som är lite grövre än vanligt).
Det är därför man måste ha denna "plåt" mellan bandhornen. 20 kilos tryck ska det klara om man drar rakt ut så att säga.
Allt enligt Awesome Sinn-Girl.
IMG_0869.JPG
Citerar mig själv från Mini Basel -17. Klämde på Ezm12 och granskade även lösningen med gummit.
Var inte helt imponerad över klockan men detta har ändrat sig kan jag säga. Gillar tekniken och det faktum att det osar, stinker och doftar Sinn lång väg om den.

Hittade lite bilder från eventet.

Dålig bild på frän klocka. Riktigt så här står var den inte. Kameran ljuger en hel del.
Förbannar mig själv att jag inte tog fler bilder. Tegimenterad, Diapal och allt möjligt skojsigt! Sinn 757 är en klocka jag inte kan fly ifrån. Otroligt cool.
1CB7608F-1015-4A0F-B48A-7A0DEE003506.jpeg



Uxen gjorde stort intryck på mig.
A7541EAF-F7F8-4DA8-858F-91066A3AA798.jpeg



U212 är med sina 47 mm en stor klocka. Dat bra trots detta
25E9B262-1104-4930-BA4F-00BFB1F47919.jpeg



Baksidan av Ezm12. Riktigt cool ju!
E7C53245-4F1C-47E5-9456-81B09A1D97F0.jpeg
 

Fjärvik

Omega
Tegimenterad, Diapal och allt möjligt skojsigt! Sinn 757 är en klocka jag inte kan fly ifrån. Otroligt cool.
Jag gillar den skarpt på bild men har aldrig sett någon 756/757 i verkligheten. Är de som 103 att de upplevs klart mindre än på bild eller är de mer som 857 som känns i stort sett lika stor ut som den ser ut på foton?
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Jag gillar den skarpt på bild men har aldrig sett någon 756/757 i verkligheten. Är de som 103 att de upplevs klart mindre än på bild eller är de mer som 857 som känns i stort sett lika stor ut som den ser ut på foton?
Skulle jag inte säga. Tavlan är stor och glaset platt. 103:an för mig, upplevs mindre.
Tycker 757:an är stor. Det var den första Sinn:en jag köpte och jag tror att den var den första att lämna också. Den är clean men stor.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Citerar mig själv från Mini Basel -17. Klämde på Ezm12 och granskade även lösningen med gummit.
Var inte helt imponerad över klockan men detta har ändrat sig kan jag säga. Gillar tekniken och det faktum att det osar, stinker och doftar Sinn lång väg om den.

Hittade lite bilder från eventet.

Dålig bild på frän klocka. Riktigt så här står var den inte. Kameran ljuger en hel del.
Förbannar mig själv att jag inte tog fler bilder. Tegimenterad, Diapal och allt möjligt skojsigt! Sinn 757 är en klocka jag inte kan fly ifrån. Otroligt cool.
1CB7608F-1015-4A0F-B48A-7A0DEE003506.jpeg



Uxen gjorde stort intryck på mig.
A7541EAF-F7F8-4DA8-858F-91066A3AA798.jpeg



U212 är med sina 47 mm en stor klocka. Dat bra trots detta
25E9B262-1104-4930-BA4F-00BFB1F47919.jpeg



Baksidan av Ezm12. Riktigt cool ju!
E7C53245-4F1C-47E5-9456-81B09A1D97F0.jpeg

Coolt, det hade jag förträngt. Minns du om de hade den i butik sen?

@Rossi om de bara har den i hyllan tror jag inte att du behöver vänta två veckor. Sinn la paket på lådan i Frankfurt 15.10 igår och 07.40 var det framme på mitt sorteringsställe :) Så om du ändå ska ringa idag kanske du kan be att de skyndar sig med att posta.
 

Geparden

Audemars
Coolt, det hade jag förträngt. Minns du om de hade den i butik sen?

@Rossi om de bara har den i hyllan tror jag inte att du behöver vänta två veckor. Sinn la paket på lådan i Frankfurt 15.10 igår och 07.40 var det framme på mitt sorteringsställe :) Så om du ändå ska ringa idag kanske du kan be att de skyndar sig med att posta.
Så 103:an är äntligen på g till dig alltså ;) Spännande!
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Jag gillar den skarpt på bild men har aldrig sett någon 756/757 i verkligheten. Är de som 103 att de upplevs klart mindre än på bild eller är de mer som 857 som känns i stort sett lika stor ut som den ser ut på foton?
När jag testade 757:an hade jag en U1:a att jämför med.
Jag upplevde 757 som tjockare och större på sätt.
 

Geparden

Audemars
Jag gillar den skarpt på bild men har aldrig sett någon 756/757 i verkligheten. Är de som 103 att de upplevs klart mindre än på bild eller är de mer som 857 som känns i stort sett lika stor ut som den ser ut på foton?
756:an är ju mindre än 757:an, fortfarande klossig med sin höjd men 20mm luggar gör mycket för känslan.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
UPS är väl för härliga.

Knack, knack. Går och öppnar men det är ingen där.

Tittar upp i backen och ser en lastbil på krönet och en mörk siluett som rör sig bortåt. Ser då att det står ett paket på trappan och att det är från Sinn. Men uppenbarligen har jag inte signerat för något och när jag pratade med UPS imorse skulle de ta tillbaka paketet till terminal om jag inte var hemma.

Jaja, slutet gott allting gott. Det får bli en närmre titt imorgon.

IMG_20190305_183029.jpg
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
UPS uttalas egentligen "oops"!
Edit: ser smaskigt ut i paketet!
UPS är väl för härliga.

Knack, knack. Går och öppnar men det är ingen där.

Tittar upp i backen och ser en lastbil på krönet och en mörk siluett som rör sig bortåt. Ser då att det står ett paket på trappan och att det är från Sinn. Men uppenbarligen har jag inte signerat för något och när jag pratade med UPS imorse skulle de ta tillbaka paketet till terminal om jag inte var hemma.

Jaja, slutet gott allting gott. Det får bli en närmre titt imorgon.

IMG_20190305_183029.jpg
 

rm83

Panerai
2-Faktor
UPS är väl för härliga.

Knack, knack. Går och öppnar men det är ingen där.

Tittar upp i backen och ser en lastbil på krönet och en mörk siluett som rör sig bortåt. Ser då att det står ett paket på trappan och att det är från Sinn. Men uppenbarligen har jag inte signerat för något och när jag pratade med UPS imorse skulle de ta tillbaka paketet till terminal om jag inte var hemma.

Jaja, slutet gott allting gott. Det får bli en närmre titt imorgon.

IMG_20190305_183029.jpg
Rent logiskt borde det vara perfekt för den oärlige typen, som med gott råg i ryggen kan hävda att man inte fått ngt paket tillhanda. Konstigt att de vågar slarva med sånt...

EDIT: Btw, grattis som fan! Det där ser fint ut.
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Nog tusan är det en regelvidrig hantering men det är ju dessvärre inte ovanligt. Skönt dock att det ändå går bra i de flesta fallen, som t.ex. i detta :)
Rent logiskt borde det vara perfekt för den oärlige typen, som med gott råg i ryggen kan hävda att man inte fått ngt paket tillhanda. Konstigt att de vågar slarva med sånt...

EDIT: Btw, grattis som fan! Det där ser fint ut.
 

hisingen

Cartier
2-Faktor
UPS är väl för härliga.

Knack, knack. Går och öppnar men det är ingen där.

Tittar upp i backen och ser en lastbil på krönet och en mörk siluett som rör sig bortåt. Ser då att det står ett paket på trappan och att det är från Sinn. Men uppenbarligen har jag inte signerat för något och när jag pratade med UPS imorse skulle de ta tillbaka paketet till terminal om jag inte var hemma.

Jaja, slutet gott allting gott. Det får bli en närmre titt imorgon.

IMG_20190305_183029.jpg
”Närmare titt imorgon”?!!?
VAD kan vara viktigare än detta just nu?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
”Närmare titt imorgon”?!!?
VAD kan vara viktigare än detta just nu?

Har väntat så länge att det kvittar om jag packar upp imorgon när det är bättre ljus :)

Tack snälla Sinn för att ni i alla fall skickade med en fickkniv/kopp//kub/nyckelband för de ständiga förseningarna och att jag hela tiden fick ligga på och fråga. OBS, sarkasm...det kom inte ens en penna. Är nog allmänt lite less så av den anledningen är det också bättre att jag väntar till imorgon :)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
UPS är väl för härliga.

Knack, knack. Går och öppnar men det är ingen där.

Tittar upp i backen och ser en lastbil på krönet och en mörk siluett som rör sig bortåt. Ser då att det står ett paket på trappan och att det är från Sinn. Men uppenbarligen har jag inte signerat för något och när jag pratade med UPS imorse skulle de ta tillbaka paketet till terminal om jag inte var hemma.

Jaja, slutet gott allting gott. Det får bli en närmre titt imorgon.

IMG_20190305_183029.jpg
Fasen, du får allt lov att gilla den där ett litet tag. Vill ha den men har inte råd just nu. :p
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
UPS är väl för härliga.

Knack, knack. Går och öppnar men det är ingen där.

Tittar upp i backen och ser en lastbil på krönet och en mörk siluett som rör sig bortåt. Ser då att det står ett paket på trappan och att det är från Sinn. Men uppenbarligen har jag inte signerat för något och när jag pratade med UPS imorse skulle de ta tillbaka paketet till terminal om jag inte var hemma.

Jaja, slutet gott allting gott. Det får bli en närmre titt imorgon.

IMG_20190305_183029.jpg
Fan va kul att den äntligen dök upp! Stort grattis, ser fram emot att se lite bilder på den! :)
 

Geparden

Audemars
UPS är väl för härliga.

Knack, knack. Går och öppnar men det är ingen där.

Tittar upp i backen och ser en lastbil på krönet och en mörk siluett som rör sig bortåt. Ser då att det står ett paket på trappan och att det är från Sinn. Men uppenbarligen har jag inte signerat för något och när jag pratade med UPS imorse skulle de ta tillbaka paketet till terminal om jag inte var hemma.

Jaja, slutet gott allting gott. Det får bli en närmre titt imorgon.

IMG_20190305_183029.jpg
Sweet! Du gick all in med ombyte till den också. Kommer nog kännas toppen nu när du har haft så ljumma förväntningar.
 

dalle

Panerai
2-Faktor
UPS är väl för härliga.

Knack, knack. Går och öppnar men det är ingen där.

Tittar upp i backen och ser en lastbil på krönet och en mörk siluett som rör sig bortåt. Ser då att det står ett paket på trappan och att det är från Sinn. Men uppenbarligen har jag inte signerat för något och när jag pratade med UPS imorse skulle de ta tillbaka paketet till terminal om jag inte var hemma.

Jaja, slutet gott allting gott. Det får bli en närmre titt imorgon.

IMG_20190305_183029.jpg
Grattis! Grym den där!:woot:

Har liknande erfarenhet ifrån UPS. När jag kom hem efter jobb så låg det en Rolex i lådan utan någon som helst förvarning. Legat där i ett par timmar.:nailbiting:
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Har väntat så länge att det kvittar om jag packar upp imorgon när det är bättre ljus :)

Tack snälla Sinn för att ni i alla fall skickade med en fickkniv/kopp//kub/nyckelband för de ständiga förseningarna och att jag hela tiden fick ligga på och fråga. OBS, sarkasm...det kom inte ens en penna. Är nog allmänt lite less så av den anledningen är det också bättre att jag väntar till imorgon :)
Shiiit. Nu smakar det beskare än grapefruktskal låter det som.
Vänta till en solig dag, kanske med nåt gott att dricka och med en chokladbit till. Då blir det nog lite feststämning iaf. Om man är skeptisk redan från början tror jag kärleken är dödsdömd tyvärr.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Fasen, du får allt lov att gilla den där ett litet tag. Vill ha den men har inte råd just nu. :p

Du kan vara lugn, den får stanna ett tag i alla fall :)

Fan va kul att den äntligen dök upp! Stort grattis, ser fram emot att se lite bilder på den! :)

Jag ska göra mitt bästa imorgon om Polman levererar bra väder :)

Sweet! Du gick all in med ombyte till den också. Kommer nog kännas toppen nu när du har haft så ljumma förväntningar.

Det gick att byta band från det som levererades som standard. Beställde det ljusbruna först men insåg sedan att just det bandet är det som även finns som Bund så då var det ju lika bra att välja till. Sen beställde jag till H-länken plus det grå alcantarat. Känns som en bra spridning :)

Grattis! Grym den där!:woot:

Har liknande erfarenhet ifrån UPS. När jag kom hem efter jobb så låg det en Rolex i lådan utan någon som helst förvarning. Legat där i ett par timmar.:nailbiting:

Tack och bock :) Väldigt märkligt faktiskt, men det kanske är en reaktion efter att de har fått en massa skit at ha misslyckats leverera när folk har påstått att de var hemma.

Shiiit. Nu smakar det beskare än grapefruktskal låter det som.
Vänta till en solig dag, kanske med nåt gott att dricka och med en chokladbit till. Då blir det nog lite feststämning iaf. Om man är skeptisk redan från början tror jag kärleken är dödsdömd tyvärr.

Haha, ja jag inser att jag nästan låter bitter efter att ha fått hem en ny klocka :D Så är det ju naturligtvis inte och det kommer kännas bättre imorgon.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
UPS är ju roliga.... Jag skulle kunna skriva en hel uppsats om olika tillfällen dom levererat saker. Det är ju en happening varje gång. Men nu har dom en app......

Och..... Där kan man (tror jag) ange prioriterar leveransstölle så att man kan styra paket till sitt ordinarie utlämningsställe. Men..... Snårigare användargränssnitt o process har jag nog aldrig sett. Efter en lång stund kommer man fram till ett konstaterande att dom kommer att skicka hem en kod i brevlådan!!! När man sedan får den koden efter en vecka är det ändå stört omöjligt att förstå vad man skall göra i appen för att det skall bli rätt. Design by professor Balthazar o björnligan på uppdrag av någon IT hatare. :banghead::banghead::banghead:
 
Topp