• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
UPS är ju roliga.... Jag skulle kunna skriva en hel uppsats om olika tillfällen dom levererat saker. Det är ju en happening varje gång. Men nu har dom en app......

Och..... Där kan man (tror jag) ange prioriterar leveransstölle så att man kan styra paket till sitt ordinarie utlämningsställe. Men..... Snårigare användargränssnitt o process har jag nog aldrig sett. Efter en lång stund kommer man fram till ett konstaterande att dom kommer att skicka hem en kod i brevlådan!!! När man sedan får den koden efter en vecka är det ändå stört omöjligt att förstå vad man skall göra i appen för att det skall bli rätt. Design by professor Balthazar o björnligan på uppdrag av någon IT hatare. :banghead::banghead::banghead:
Haha. Samma här! Har flertalet dåliga erfarenheter av dem. Den där processen för att skapa ett användarkonto och ens kunna administrera sina paket ... galet.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
IMG_20190306_100112.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ser bra ut. Inte riktigt mitt band dock...

Håller med om bandet men wow alltså, läckert.

Ja tack! Den ser riktigt vass ut tycker jag. Grattis!

Grattis! Ser ut som det var värt väntan! Fantastiskt snygg klocka det där .:hungry:.. (Men måste nog också sälla mig till kören avseende bund straps.)

Motståndare till bund har aldrig prövat det på armen :D

Det band som följde med, se bild, är ingen favorit och jag har redan den typen av band med tvärslagda stygn. Men jag ville ha ett ljusare band och valde därför det ljusa med vita sömmar. Själva Bund-delen hör till just det bandet och det kostade inget extra att välja till, så varför inte. Det går alltså utmärkt att använda enbart bandet :)

Tror att den kommer bli kalasbra på det grå alcantara-bandet som jag skulle kunna prova om jag bara visste var jag har lagt alla bandverktyg :)

103-St-C_V.jpg
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Motståndare till bund har aldrig prövat det på armen :D

Det band som följde med, se bild, är ingen favorit och jag har redan den typen av band med tvärslagda stygn. Men jag ville ha ett ljusare band och valde därför det ljusa med vita sömmar. Själva Bund-delen hör till just det bandet och det kostade inget extra att välja till, så varför inte. Det går alltså utmärkt att använda enbart bandet :)

Tror att den kommer bli kalasbra på det grå alcantara-bandet som jag skulle kunna prova om jag bara visste var jag har lagt alla bandverktyg :)

103-St-C_V.jpg
Haha, Du är för skön!
Tänk när du blir ännu äldre :oops:
Du kommer inte att hitta din egen klocka!
-Visst ja, jag hade ju satt den på armen :happyhappy:

På med länken sen när ordningen är återställd! Tror det blir überbra.
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Är det någon här som äger en 6000 eller en 6099? Det är fantastiskt vackra klockor, men jag är osäker på storleken på bägge, och tycks inte hitta så mycket bra bilder. Egentligen gillar jag 6030 bäst som inte har 24h-visaren, men den är orimligt liten – ser att vissa siter klassar den som en "boy's watch", snacka om nischad produkt!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Helrätt med bund! Det tenderar att sticka ut lite från handleden när det är nytt. Så slit in det ordentligt så att det blir följsamt.
Just ja, klockan är ju rätt ok också :)

Jag var inne på att köpa en H-länk av gammal modell för att ytterligare trycka på vintagekänslan. Hade bud på en men ville inte slå till innan jag hade klockan i handen, och nu är den tyvärr såld. Tror att det grå Alcantara-bandet blir en trogen följeslagare :)

Är klockan custom-made för dig? Snygg!

I wish :) Det är en limiterad modell i 100ex som är framtagen i samarbete med tidningen Chronos som har släppt ett antal limiterade Sinn. När den släpptes var det bara möjligt om man bodde i Tyskland eller Österrike. Jag mailade Chronos chefsredaktör då jag hade lagt den i varukorgen men inte uppfattat villkoren så när jag skulle byta land till Sverige så raderades ordern. Den sålde slut relativt snabbt men då inte alla 100 gick på dagen så gissar jag att vi som hörde av oss till Chronos fick chansen att köpa. Vet att det är ett par ex som har gått till USA till exempel.

https://www.sinn.de/de/Modell/103_St_C.htm
 

DaKa

Cartier
Motståndare till bund har aldrig prövat det på armen :D

Det band som följde med, se bild, är ingen favorit och jag har redan den typen av band med tvärslagda stygn. Men jag ville ha ett ljusare band och valde därför det ljusa med vita sömmar. Själva Bund-delen hör till just det bandet och det kostade inget extra att välja till, så varför inte. Det går alltså utmärkt att använda enbart bandet :)

Tror att den kommer bli kalasbra på det grå alcantara-bandet som jag skulle kunna prova om jag bara visste var jag har lagt alla bandverktyg :)

103-St-C_V.jpg


Fy fan vilken vacker klocka....vad får man pynta för en Sån rackare??! :)

Jag står i valet o kvalet, denna nedan eller en vanlig 103 st Fine? :)

160842949-origpic-812e93.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Fy fan vilken vacker klocka....vad får man pynta för en Sån rackare??! :)

Jag står i valet o kvalet, denna nedan eller en vanlig 103 st Fine? :)

160842949-origpic-812e93.jpg

Om du ska ha den på bilden får du leta begagnat dock då den är slutsåld och inte är med i ordinarie sortiment. Den var limiterad till 300st.

Tack förresten :) Den var ett par tusenlappar dyrare än den vanliga 103 St.
 
Topp