Min första Sinn men även första ”riktiga” klocka! Grymt imponerad än så länge...
Starkt första post på forumet! Välkommen in i tråden och grymt bra val av klocka
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min första Sinn men även första ”riktiga” klocka! Grymt imponerad än så länge...
Tackar! Har kikat lite här i tråden på olika Sinn och denna föll precis i min smak.Starkt första post på forumet! Välkommen in i tråden och grymt bra val av klocka
Tackar! Har kikat lite här i tråden på olika Sinn och denna föll precis i min smak.
Jo, jag läste faktiskt igenom den förut och den var delvis anledningen till att jag skaffade min. Imponerande ingenjörskonst av Sinn för att göra den så taktisk och tålig.Jag vet inte om du har sett den här föredömliga recensionen från @Fliegerchronograph om din klocka. Massor av intressant fakta och fantastiska bilder.
https://klocksnack.se/threads/sinn-ux-gsg9-en-oljefylld-tuffing-från-tyskland.62770/
Fastnat lite för 903. Såg denna helsvarta med länk i en videojämförselse tillsammans med Breitling Navitimer som The Urban Gentry har gjort. Men jag hittar inte den helsvarta på Sinn:s hemsida. Har de slutat med den?
Ah, synd. Riktigt fin.Den ligger under Uhren-archiv på Sinn's hemsida så den lär vara tagen ur produktion.
Bra det! Då sparar jag en slant
Fin utan!Gillar den ljusa bandet faktiskt. Nu utan bund-del
UPS är nog lika obegripligt usla överallt i världen. Jag skulle få ett paket levererat när jag var i Frankrike och precis som i Sverige spelar det ingen roll att man sitter hemma och väntar. De ringer aldrig på dörren utan spar tid genom att lägga en lapp i brevlådan där de påstår att man inte var inne och att man får hämta själv i någon tobaksaffär. Fan vet om de ens har med sig några paket ut eller om de bara har en kille som cyklar omkring med lapparna om att man inte var hemma.UPS är ju roliga.... Jag skulle kunna skriva en hel uppsats om olika tillfällen dom levererat saker. Det är ju en happening varje gång. Men nu har dom en app......
Haha ja det är ju märkligt att man kan vara så kass på sin kärnverksamhet...Skall man säga något gott om dom är det väl att dom ofta är rätt snabba. Fram tills det stora leveransögonblicket...UPS är nog lika obegripligt usla överallt i världen. Jag skulle få ett paket levererat när jag var i Frankrike och precis som i Sverige spelar det ingen roll att man sitter hemma och väntar. De ringer aldrig på dörren utan spar tid genom att lägga en lapp i brevlådan där de påstår att man inte var inne och att man får hämta själv i någon tobaksaffär. Fan vet om de ens har med sig några paket ut eller om de bara har en kille som cyklar omkring med lapparna om att man inte var hemma.
Tycker det är dags för nån skitcool variant på UX nu, ännu coolare än dom ordinarie.
Borde rimligtvis vara dags för batteribyte snart, då skulle jag ju kunna köpa en UX spezial med gott samvete för att slippa vara UX-lös under servicen.
Å andra sidan vill jag ju fortsätta beata den länge, kunna gå i pension med en riktigt ärrad UX.
Ja, UX har ju varit relativt förskonad från modifieringar till skillnad från U1. Även U2 har förhållandevis få varianter.
Den där har vuxit, en av Sinns bästa modeller! Ska försöka testa den vid tillfälle någon gångKör denna idag!
Är grymt nöjd med denna! Coolt med destro och bra storlek på 41 mm.Den där har vuxit, en av Sinns bästa modeller! Ska försöka testa den vid tillfälle någon gång
När behövs en sinn ux från 2016 servas första gången? och hur ofta efter det?
Ok tack för svarVart 7:e år är det väll som gäller, batteribyte samt service. ca 2000kr..
När behövs en sinn ux från 2016 servas första gången? och hur ofta efter det?
Jag var inne på att köpa en H-länk av gammal modell för att ytterligare trycka på vintagekänslan. Hade bud på en men ville inte slå till innan jag hade klockan i handen, och nu är den tyvärr såld. Tror att det grå Alcantara-bandet blir en trogen följeslagare
I wish Det är en limiterad modell i 100ex som är framtagen i samarbete med tidningen Chronos som har släppt ett antal limiterade Sinn. När den släpptes var det bara möjligt om man bodde i Tyskland eller Österrike. Jag mailade Chronos chefsredaktör då jag hade lagt den i varukorgen men inte uppfattat villkoren så när jag skulle byta land till Sverige så raderades ordern. Den sålde slut relativt snabbt men då inte alla 100 gick på dagen så gissar jag att vi som hörde av oss till Chronos fick chansen att köpa. Vet att det är ett par ex som har gått till USA till exempel.
https://www.sinn.de/de/Modell/103_St_C.htm
Hänger för lite i Sinn-tråden, kul, och framförallt snygg, modell - får starka ’gammal-Sinn’-vibbar! Roligt köp!
Hmm, dina klockor är märkta Swiss, Made in Germany och Swiss made T. De flesta Sinn 103 jag sett verkar inte ha någon ursprungsmärkning alls. Dessutom, vadå Swiss och Swiss made T? Anspelar bokstaven T på urverket?Tack
Tanken är att den ska anspela på 101A som har silvriga register. Det är 101B på bilden till höger.
Tritium.Hmm, dina klockor är märkta Swiss, Made in Germany och Swiss made T. De flesta Sinn 103 jag sett verkar inte ha någon ursprungsmärkning alls. Dessutom, vadå Swiss och Swiss made T? Anspelar bokstaven T på urverket?
T står för att det är Tritium Lume på tavlan. Du ser samma bemärkning på klockor som Submariner och andra som på den tiden använde sig av Tritium.Hmm, dina klockor är märkta Swiss, Made in Germany och Swiss made T. De flesta Sinn 103 jag sett verkar inte ha någon ursprungsmärkning alls. Dessutom, vadå Swiss och Swiss made T? Anspelar bokstaven T på urverket?