Laddar...
Erikson Urhandel

Den stora tråden om Sinn!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Greven, 2 november 2015.

1. Maer

Maer Tantal

Från:
    Lindesberg
    Nytt band till min skitiga 104a. Fick tag på ett parti "leftovers" läder från Hermes. IMG_20190313_180745.

krämbulle, Moose, Ur-snygg och 7 andra gillar detta.
  2. Clark Kent

Clark Kent Diamant Premium

Det där blev ju strålande bra! Är det svart eller mörkblått?

3. Maer

Maer Tantal

Från:
    Lindesberg
    Det är marin blå :)

Clark Kent gillar detta.
  4. Clark Kent

Om jag får spekulera så hade Tysklands bara normaltid när klockan tillverkades 1979. Sommartid infördes först 1980.

Remofflan gillar detta.
  5. viwe

viwe Tantal

Från:
    Göteborg
    Någon som har erfarenheter av modell 657? Ser ut att vara en riktigt trevlig modell som inte mäter allt för stort.
    Finns det några på KS i omlopp?
    657_V.

Fjärvik, engst och Clark Kent gillar detta.
  6. Clark Kent

Den har snudd på identiska mått med 104 som referens. Är ett stort fan av att man lägger datumvisningen rakt. Vet tyvärr inte om det finns någon på forumet :)

viwe gillar detta.
  7. viwe

viwe Tantal

Från:
    Göteborg
    Finns 2 ex på chrono, ett med papper som jag är grymt sugen på. 15 papp känns lite väl mycket bara, eller vad säger du? Uppskattar att 657 har "vanlig" dykar gradering.

8. Clark Kent

@viwe

Den finns ju inte i produktion längre så du får leta begagnat. Det finns några till salu på Uhrforum, bland annat den här för 950€ med länk och läder. Var ett tag sedan annonsen uppdaterades, men vanligtvis brukar folk vara bra på att markera när de har sålt.

De flesta lär vara servade men fördelen är att det sitter ett ETA 2824-2 i och att den saknar kapsel, så "vem som helst” kan serva även på hemmaplan.

https://uhrforum.de/threads/sinn-657-fliegeruhr.356808/

Fjärvik och viwe gillar detta.
  9. viwe

viwe Tantal

Från:
    Göteborg
    Tack, ska kolla!

10. Clark Kent

Den med papper på C24 tycker jag är alldeles för dyr. Samtliga som säljs på Uhrforum ligger runt 1.000€. Den jag länkade till 950€.

viwe gillar detta.
  11. viwe

viwe Tantal

Från:
    Göteborg
    Bra, då vet jag. Kikar just nu på den du länkade. Min högstadie tyska är en aning rostig bara.

12. Clark Kent

Det står egentligen inget mer än specen, samt att den är använd i rotation med andra klockor och i gott skick men att det kan finnas microrepor. Rimligt på en 7 år gammal klocka iofs :) Läderbandet är mint även om jag tycker att det ser använt ut, iofs inte alls slitet.

13. Clark Kent

Om du vill kan jag ställa frågan om den finns kvar. Alltså utan några propåer om eventuellt köp, men då vet du i alla fall om den finns tillgänglig.

14. viwe

viwe Tantal

Från:
    Göteborg
    Fanns ju en del andra annonser med 657 också. Hur funkar Uhrforum? är det medlemskap som gäller för att kontakta säljare osv?

15. viwe

viwe Tantal

Från:
    Göteborg
    Ja, gärna! Är det exet det bästa tycker du?

16. Clark Kent

Jag har inte hunnit titta så noga på de andra annonserna. Kan göra det lite senare ikväll. Har skickat mess nu i alla fall :)

viwe gillar detta.
  17. viwe

viwe Tantal

Från:
    Göteborg
    Tack du ä la bäst! Skicka gärna ett pm till mig när du fått svar, så kan vi fortsätta där. Ok?

Clark Kent gillar detta.
  18. engst

engst Tantal

Tur för Sinn (och oss andra...) att EU tycks kunna vara på väg att slopa tramset med "sommartid" ;)

Remofflan och Clark Kent gillar detta.
  19. Clark Kent

Såg nu att han inte har varit inne på forumet på ett tag så det kan nog dröja med svar. Jag skulle nog satsa på den som är inlagd senast nu i mars. De andra är från 2018 samt att en av säljarna har bara 6st inlägg.

Den ser ut att vara i fint skick också. https://uhrforum.de/threads/sinn-657-fliegeruhr-mit-stahlarmband-aus-2012.386900/

Skärmavbild 2019-03-13 kl. 20.16.24.

viwe gillar detta.
  20. viwe

viwe Tantal

Från:
    Göteborg
    Har du lust att höra med den andra säljaren också?

21. Clark Kent

Redan gjort ;)

bartoldous, Moorflax och viwe gillar detta.
  22. viwe

viwe Tantal

Från:
    Göteborg
    Stjärna

Clark Kent gillar detta.
  23. Clark Kent

Fy f-n vad stressigt det är när man har fått fler bilder från en säljare, tackat ja och sagt att man vill köpa klockan, men sen blir det tyst :nailbiting:

Fjärvik, engst och hisingen gillar detta.
  24. Bezelman

Bezelman Brons

Hmm det där var ju en kanonmodell ju! Typ 857 done right! Gillar! :)

25. Minuten

Minuten Titan

Vi kan nog räkna med att de som bestämmer kommer tvinga på oss sommartid året runt!
    De som bestämmer måste sätta sig upp emot naturen, hela tiden, överallt, i allt de gör!

Fjärvik gillar detta.
  26. Clark Kent

Godmorgon, den var tyvärr redan såld :( Man jag tycker att du ska regga dig på Uhrforum och hålla koll där.

viwe gillar detta.
  27. viwe

viwe Tantal

Från:
    Göteborg
    God morgon, tack för att du tog dig tid. Skall överväga registrering. Har även kikat lite på Damasko DA46, liknande spec. Har också läst lite mer om 657 och förstår att den är "bead-blasted", vilket jag är lite tveksam till. Damaskon är i ngn liknande finnish.

Clark Kent gillar detta.
  28. Clark Kent

Samma borstning som tex Ezm3 vilket det finns många bilder i tråden att titta på. Här är min gamla som @Moorflax har nu.

1897029-abcdd872fec4f54ba5458b582b682885. 1897023-16ed17a36e567bac1aa339f4667878f3.

dalle, Fjärvik, Moorflax och 2 andra gillar detta.
  29. viwe

viwe Tantal

Från:
    Göteborg
    Ser ju riktigt trevligt ut! Jag ägde för längesen en Dagaz som var i blästrad stål. Pallade inte alls med ytbehandlingen på den. En helt annan kvalitetsnivå så klart, men det är enda erfarenheten jag har av den finnishen.

Clark Kent gillar detta.
  30. Geparden

Geparden Silver Premium

Vad tycker ni om ”Mother Earth”- versionerna av U då?
    DE973A47-6DC2-4DD0-B029-087EE388E1FC. F86BC796-E616-4943-9492-906BE46A94B5. 716075EE-AC1D-4C88-93E5-1BD298DF19EE.

Remofflan, dalle, Clark Kent och 1 annan gillar detta.
Mollstedt