• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Nytt band till min skitiga 104a. Fick tag på ett parti "leftovers" läder från Hermes.
IMG_20190313_180745.jpg

Någon som har erfarenheter av modell 657? Ser ut att vara en riktigt trevlig modell som inte mäter allt för stort.
Finns det några på KS i omlopp?
657_V.jpg

Den har snudd på identiska mått med 104 som referens. Är ett stort fan av att man lägger datumvisningen rakt. Vet tyvärr inte om det finns någon på forumet :)

Den har snudd på identiska mått med 104 som referens. Är ett stort fan av att man lägger datumvisningen rakt. Vet tyvärr inte om det finns någon på forumet :)
Finns 2 ex på chrono, ett med papper som jag är grymt sugen på. 15 papp känns lite väl mycket bara, eller vad säger du? Uppskattar att 657 har "vanlig" dykar gradering.

@viwe

Den finns ju inte i produktion längre så du får leta begagnat. Det finns några till salu på Uhrforum, bland annat den här för 950€ med länk och läder. Var ett tag sedan annonsen uppdaterades, men vanligtvis brukar folk vara bra på att markera när de har sålt.

De flesta lär vara servade men fördelen är att det sitter ett ETA 2824-2 i och att den saknar kapsel, så "vem som helst” kan serva även på hemmaplan.

https://uhrforum.de/threads/sinn-657-fliegeruhr.356808/

@viwe

Den finns ju inte i produktion längre så du får leta begagnat. Det finns några till salu på Uhrforum, bland annat den här för 950€ med länk och läder. Var ett tag sedan annonsen uppdaterades, men vanligtvis brukar folk vara bra på att markera när de har sålt.

De flesta lär vara servade men fördelen är att det sitter ett ETA 2824-2 i och att den saknar kapsel, så "vem som helst” kan serva även på hemmaplan.

https://uhrforum.de/threads/sinn-657-fliegeruhr.356808/
Tack, ska kolla!

Finns 2 ex på chrono, ett med papper som jag är grymt sugen på. 15 papp känns lite väl mycket bara, eller vad säger du? Uppskattar att 657 har "vanlig" dykar gradering.

Den med papper på C24 tycker jag är alldeles för dyr. Samtliga som säljs på Uhrforum ligger runt 1.000€. Den jag länkade till 950€.

Bra, då vet jag. Kikar just nu på den du länkade. Min högstadie tyska är en aning rostig bara.

Det står egentligen inget mer än specen, samt att den är använd i rotation med andra klockor och i gott skick men att det kan finnas microrepor. Rimligt på en 7 år gammal klocka iofs :) Läderbandet är mint även om jag tycker att det ser använt ut, iofs inte alls slitet.

Det står egentligen inget mer än specen, samt att den är använd i rotation med andra klockor och i gott skick men att det kan finnas microrepor. Rimligt på en 7 år gammal klocka iofs :) Läderbandet är mint även om jag tycker att det ser använt ut, iofs inte alls slitet.
Fanns ju en del andra annonser med 657 också. Hur funkar Uhrforum? är det medlemskap som gäller för att kontakta säljare osv?

Tack du ä la bäst! Skicka gärna ett pm till mig när du fått svar, så kan vi fortsätta där. Ok?

Såg nu att han inte har varit inne på forumet på ett tag så det kan nog dröja med svar. Jag skulle nog satsa på den som är inlagd senast nu i mars. De andra är från 2018 samt att en av säljarna har bara 6st inlägg.

Den ser ut att vara i fint skick också. https://uhrforum.de/threads/sinn-657-fliegeruhr-mit-stahlarmband-aus-2012.386900/

Skärmavbild 2019-03-13 kl. 20.16.24.png

Godmorgon, den ver tyvärr redan såld :( Man jag tycker att du ska regga dig på Uhrforum och hålla koll där.
God morgon, tack för att du tog dig tid. Skall överväga registrering. Har även kikat lite på Damasko DA46, liknande spec. Har också läst lite mer om 657 och förstår att den är "bead-blasted", vilket jag är lite tveksam till. Damaskon är i ngn liknande finnish.

God morgon, tack för att du tog dig tid. Skall överväga registrering. Har även kikat lite på Damasko DA46, liknande spec. Har också läst lite mer om 657 och förstår att den är "bead-blasted", vilket jag är lite tveksam till. Damaskon är i ngn liknande finnish.

Samma borstning som tex Ezm3 vilket det finns många bilder i tråden att titta på. Här är min gamla som @Moorflax har nu.

1897029-abcdd872fec4f54ba5458b582b682885.jpg
1897023-16ed17a36e567bac1aa339f4667878f3.jpg

Tillbaka
Topp