• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Vad tycker ni om ”Mother Earth”- versionerna av U då?
DE973A47-6DC2-4DD0-B029-087EE388E1FC.jpeg
F86BC796-E616-4943-9492-906BE46A94B5.jpeg
716075EE-AC1D-4C88-93E5-1BD298DF19EE.jpeg

De där har jag aldrig sett? Verkar vara limiterade japanska? @Moorflax kommer gå i taket, han vill ha ett stopp på fler varianter av U1 :D

De var ingen hit för mig. I och med att det är dykare kanske en Mother Ocean hade varit mer lämplig hur man nu skulle få med det på bild :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Vad tror ni, kan detta vara en Sinn?
@grodslukarenx nämnde att så kunde vara fallet.
https://klocksnack.se/threads/perfekt-duo.14672/page-82#post-2758299
Vore skoj om så var fallet.
Svårt att säga. Sinn har ju en som garanterat delar urverk, men de jag har sett har Sinn-märkt tavla. Finns en på C24 nu.

"Powered by a Perseux 7000 hand wind movement”

@grodslukarenx

https://www.chrono24.se/sinn/triple-calendar-moonphase--id10487414.htm

Livet blir roligare med bilder. Som sagt i duo-tråden - F.A. finns inte i registren hos Mikrolisk, och jag har bara sett den här klockan (exakt samma verk, tavla bortsett från Sinn-logga och boett) från Sinn tidigare. Doble Jewellers som säljer den som syns på C24 har varit i kontakt om att köpa min, och säger att hans boett och verk är omärkta, likt mina. Detta får mig att tro att det rör sig om nån slags specialbeställning från Sinn, och butiker var ju inte blyga med att sätta det egna namnet på klockor förritiden, så, dealermärkt Sinn är min bästa gissning. :)

7010EE87-EC65-4CE4-949A-63A4DD2EE6C1.jpeg
4C4A68F2-AE0D-4907-9D8B-D6D7055FD125.jpeg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Livet blir roligare med bilder. Som sagt i duo-tråden - F.A. finns inte i registren hos Mikrolisk, och jag har bara sett den här klockan (exakt samma verk, tavla bortsett från Sinn-logga och boett) från Sinn tidigare. Doble Jewellers som säljer den som syns på C24 har varit i kontakt om att köpa min, och säger att hans boett och verk är omärkta, likt mina. Detta får mig att tro att det rör sig om nån slags specialbeställning från Sinn, och butiker var ju inte blyga med att sätta det egna namnet på klockor förritiden, så, dealermärkt Sinn är min bästa gissning. :)

7010EE87-EC65-4CE4-949A-63A4DD2EE6C1.jpeg
4C4A68F2-AE0D-4907-9D8B-D6D7055FD125.jpeg

Olika kronor, men det är ju inte ovanligt att sådant nytt ut med tiden. Har du mailat Sinn och frågat? Cool är den hur som helst :)
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Vi kan nog räkna med att de som bestämmer kommer tvinga på oss sommartid året runt!
De som bestämmer måste sätta sig upp emot naturen, hela tiden, överallt, i allt de gör!
Ja och det är väl också den självklara lösningen. Eller gillar vi att ställa om klockan? Eller vill vi förlora den där extra timmens ljus på eftermiddagen på vintern när det är som mörkast? Nä det vill vi ju inte! Eller...?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Den här klockan är det ju inte som Clark Kent hittat men medge att den är rätt cool:
lrfluyzyjti21.jpg

Vilken tråkgubbe jag börjar låta som nu :( Men jag har mina tvivel även på den där. Har sett att den är till salu på Insta om det är samma.

Om det ska vara en 101A så är det för små register, fel visare, fel boett och fel bezelring och samtliga 101A som jag har sett har varit märkta T Swiss Made T.

Skärmavbild 2019-03-15 kl. 09.48.01.png

Skärmavbild 2019-03-15 kl. 09.50.52.png
 

Fjärvik

Omega
Vilken tråkgubbe jag börjar låta som nu :( Men jag har mina tvivel även på den där. Har sett att den är till salu på Insta om det är samma.

Om det ska vara en 101A så är det för små register, fel visare, fel boett och fel bezelring och samtliga 101A som jag har sett har varit märkta T Swiss Made T.

Skärmavbild 2019-03-15 kl. 09.48.01.png

Skärmavbild 2019-03-15 kl. 09.50.52.png
Kan inte uttala mig om äkthet men här är en likadan boett på en annan klocka:
qY2csiK.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Siffrorna på klockan (102?) jag först postade ser lite tillyxade ut, som om någon med skakiga händer målat dit dem för hand.

Jag skulle säg att det inte finns någon referens som stämmer in med klockan på bilden. Om man läser i säljtråden på Reddit så vill inte säljaren heller sätta en ref, men påstår att det är ett Landeron 248 som sitter i 102. Men det är inte en 102 om man går på tavla eller boett.

Sen var det ju så i begynnelsen att det släpptes klockor i små serier som jag aldrig någonsin har sett dyka upp vare sig på forum eller säljsajter, så eventuellt att de där är ett tidigt hopplock.

Skärmavbild 2019-03-15 kl. 14.44.47.png
 
Topp