• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Kronograf-bonanza :)

Kul att samtliga klockor har olika urverk.
103St C - Sellita SW510
140S Gmt - Lemania 5100
103B - Valjoux 726
903 - Valjoux 7740
101B - Valjoux 7733

IMG_20190312_121955.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
40 mm på denna dessutom. Den nya växte till 43 mm och förstörde allting.

Plus att de ändrade från titan till stål. En miss det också.


Det står fel mått i annonsen...samtliga varianter var 40mm. Det är massor av pengar men så är det handlare på C24 också. Men det är svårt att hitta någon under 45´ oavsett.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Så bra :D
Tror du den bezel och plexi skulle gå att montera på en 104? Det skulle bli min röst for en "enkel" mod eller KS klocka!

Hm, bra fråga som jag inte vågar svara på. Jag skulle vilja prova det omvända, dvs att ha 103 ST Sa/104´s bezelring på den här. Märkligt egentligen att 104 inte finns med plexi. Kanske någon som kommer nu på Basel :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Förbannade kronkurs :( Det är dyrt att köpa från utlandet. Har eventuellt en supercool Sinn på G, men det är inte roligt när man slår på miniräknaren.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det kommer eventuellt att komma en U1 på köp&sälj. Inte riktigt klart än men vill lämna heads up i tråden om det tillåts.
 
Topp