• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

demondave

Rolex
Nej, ve och fy! ;)

Ska erkänna att jag inte är ett jättefan av bund, men tror det skulle kännas fel dessutom. 143:an är ju rätt lätt och känns tunn, tror att ett bund skulle ändra upplevelsen av klockan för mycket. Någonting gummi känner jag för min del. Nato kan funka.

Vet ju att jag ska ett 20mm PVD-Nato någonstans, men hittar det inte nu. Blev sugen att testa på den boetten.

Helt rätt angående vridringen @Clark Kent Worldtimer bezeln är så jäkla cool! Du har grym Sinn-näsa, att nosa upp allt udda och kul :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Vet ju att jag ska ett 20mm PVD-Nato någonstans, men hittar det inte nu. Blev sugen att testa på den boetten.

Helt rätt angående vridringen @Clark Kent Worldtimer bezeln är så jäkla cool! Du har grym Sinn-näsa, att nosa upp allt udda och kul :)

Jag tror att ditt motargument till bund även gäller länk. I och med att den är så pass lätt försvinner nog känslan lite om man slänger på en länk. Har du vägt boetten förresten?
 

TorNet

Panerai
2-Faktor
Toppen, tack för svar! Då blir det helt enkelt till att öppna upp och titta. Nu när jag tänka efter så har ju min 140 Lemania 5100 och den saknar 24h-register.

Tack även för info om boett och länk. Jag tror att den kommer få leva sitt liv på nato eller tropic.
Så här ser Expandro-länken ut som ev. kan ha suttit som original på Lemania/Sinn. Den är tunn och har en smidig snabbjustering i spännet.

IMG_20190316_124156.jpg

IMG_20190316_124243.jpg
IMG_20190316_124314.jpg
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Varje gång jag provar den så känns den inte helt rätt. Tror jag ogillar bandhornen framförallt. Och så är jag snål också, haha.
Ahh vad lustigt, själv tycker jag bandhornen och hela boetten är väldigt väl proportionerliga på 556an. Har egentligen mycket svårare för bandhornen på 103/104/mfl men dom räddas ändå av helheten. Kul som sagt ovan att smaken är så olika!
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Ahh vad lustigt, själv tycker jag bandhornen och hela boetten är väldigt väl proportionerliga på 556an. Har egentligen mycket svårare för bandhornen på 103/104/mfl men dom räddas ändå av helheten. Kul som sagt ovan att smaken är så olika!
Jag tycker precis tvärt om, hehe. Föredrar de lite mer robusta hornen på många av Sinns andra modeller. Men de är oftast istället lite för stora för mig. Ack, grymma värld! Eller jag skulle nog kunna bära upp en 104a visserligen...
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Jag tycker precis tvärt om, hehe. Föredrar de lite mer robusta hornen på många av Sinns andra modeller. Men de är oftast istället lite för stora för mig. Ack, grymma värld! Eller jag skulle nog kunna bära upp en 104a visserligen...
Jag skulle säga att om man kan bära 556 (vilket väl egentlig alla gör) så funkar 104. Den är ju såklart lite större men längden är faktiskt ett par mm kortare mellan bandstiften. Med h länken i samma längd o justering för båda mina sitter 104 ngt tightare runt armen (dvs kortare) än 556a.
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Jag skulle säga att om man kan bära 556 (vilket väl egentlig alla gör) så funkar 104. Den är ju såklart lite större men längden är faktiskt ett par mm kortare mellan bandstiften. Med h länken i samma längd o justering för båda mina sitter 104 ngt tightare runt armen (dvs kortare) än 556a.
Hmm, så pass. Jo den funkar nog absolut. Är rätt inne på att skaffa något av en modell mindre, dock. I rena millimeter på boetten. Men det ena utesluter ju inte det andra...ja, annat än ekonomin då förstås, heh.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Hmm, så pass. Jo den funkar nog absolut. Är rätt inne på att skaffa något av en modell mindre, dock. I rena millimeter på boetten. Men det ena utesluter ju inte det andra...ja, annat än ekonomin då förstås, heh.
Börjar man köpa mindre klockor (vilket jag gjort) inser man snart vad befriande bekvämt och snyggt det är. Men.... Då blir andra fina klockor som tex 104an genast på gränsen o andra rent omöjligt stora!
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Börjar man köpa mindre klockor (vilket jag gjort) inser man snart vad befriande bekvämt och snyggt det är. Men.... Då blir andra fina klockor som tex 104an genast på gränsen o andra rent omöjligt stora!
Jag tycker det beror mycket på typ av klocka. Jag föredrar också oftast lite mindre klockor, 36mm är en sweetspot, men har klockan en toolig känsla så tycker jag dom ska ha mer närvaro på armen. En 103a eller tex speedy skulle kännas helt fel i 36mm.
 
Topp