• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hmm...ska man??

IMG_20190318_145014.jpg


Eller.. Lånad bild
Screenshot_20190315_144451_com.google.android.youtube.jpg
Har de bara med engelskt daghjul?
 

Johan1

Omega
2-Faktor
Sökte efter ett band likt bilden nedan. Någon som vet vart man kan hitta något liknande? Googlat efter bästa förmåga utan direkt framgång :)...

Det är till en blå Sinn 103. Har någon andra förslag på passande band?
 

Bilagor

  • il_570xN.1328985722_gait.jpg
    il_570xN.1328985722_gait.jpg
    27.5 KB · Visningar: 1

Clark Kent

Patek
2-Faktor

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Har verkligen fastnat för Sinn men tror dessvärre jag inte kan bära upp de större modellerna. Är det endast 556 och 836 som är kring 40mm? Tips på ngn annan modell som skulle kunna passa?:)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Har verkligen fastnat för Sinn men tror dessvärre jag inte kan bära upp de större modellerna. Är det endast 556 och 836 som är kring 40mm? Tips på ngn annan modell som skulle kunna passa?:)
556 och 356 är ju coola och lite mindre modeller. Men det är synd att helt gå förbi U1, UX, 857 och liknande pga deras storlek.
De är inte så stora rakt över lug till lug. Har för mig att U1:an är 51 mm.
Testa vetja!

A743D2EA-1176-4115-A96A-CA5D6C679241.jpeg
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
IMG_20190220_074941.jpg
Har verkligen fastnat för Sinn men tror dessvärre jag inte kan bära upp de större modellerna. Är det endast 556 och 836 som är kring 40mm? Tips på ngn annan modell som skulle kunna passa?:)
Några poster upp skrev jag ett inlägg där poängen var att kan man ha 556 vilket nog alla kan så funkar antagligen 104an också. Den har ett riktigt kort lugmått på runt 46/47 och den följer armen fint. Själva diametern upplevs väl ungefär som den 41a den är men pga vridringen känns den inte stor. Så den funkar nog fint om du bara gillar modellen!
Och förresten.... Du skall såklart ha modellen med siffror!
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Konstigt hur man förändras. Var inte särskilt förtjust i 104 a (och köpte i). Nu måste jag säga att den är riktigt fin- bra band med!
IMG_20190220_074941.jpg

Några poster upp skrev jag ett inlägg där poängen var att kan man ha 556 vilket nog alla kan så funkar antagligen 104an också. Den har ett riktigt kort lugmått på runt 46/47 och den följer armen fint. Själva diametern upplevs väl ungefär som den 41a den är men pga vridringen känns den inte stor. Så den funkar nog fint om du bara gillar modellen!
Och förresten.... Du skall såklart ha modellen med siffror!
 

Igge

Panerai
556 och 356 är ju coola och lite mindre modeller. Men det är synd att helt gå förbi U1, UX, 857 och liknande pga deras storlek.
De är inte så stora rakt över lug till lug. Har för mig att U1:an är 51 mm.
Testa vetja!

A743D2EA-1176-4115-A96A-CA5D6C679241.jpeg

Vill minnas att U1 an 44mm men sitter som sagt inte så stort, du bör absolut testa.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Konstigt hur man förändras. Var inte särskilt förtjust i 104 a (och köpte i). Nu måste jag säga att den är riktigt fin- bra band med!
Tack! Ja visst är det konstigt hur den här sjukdomen utvecklas! Jag har flera sådan egna spaningar också där jag plötsligt inser att jag helt ändrat smak...
Bandet är föv ett Stowa köpt direkt från deras webb. Väldigt trevligt med riktigt fin kvalle till någon stans runt 400 sek. Rekommenderas!
 
Topp