• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Nya klockor på Sinns hemsida:

https://www.sinn.de/de/Neuheiten.htm

Skärmavbild 2019-03-20 kl. 12.30.12.png

Verkligen ljummet i år och de bästa och mest intressanta klockorna har släppts i mellanperioden, 103 St C, U1 B och 1800 Damaszener.
Jag förstår verkligen inte varför man gör en 43mm klocka 17mm tjock. Om det är beroende på urverket...modifiera det. Är det beroende på 30AT, sänk till 20ATM. Det måste gå att lösa så att det blir en längre profil.

Bör ju gå att hitta även om det såg snålt ut på Chrono24 när jag kikade. Tänker att Stålmannen (@Clark Kent) kanske vet någon i sina tyska kanaler? :) Jag tycker den är riktigt, riktigt fin och tänker bli jävligt avundsjuk om du köper en!

Inte mycket mer än det jag redan har tipsat om tyvärr :)

Sinn T2 i titan är 41,5 mm och ganska platt. Jag vill ha en. Lånad bild:
Skärmavbild 2019-03-20 kl. 12.37.32.png

Fin tvåfärgad lume på den också :)

j9kHaKn.jpg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
På väg till Erikson nu. Ska bli spännande att se vad de tycker om nyheterna och vad de tror att de kommer ta in. Arktis och grön 104 kan man nog räkna med i alla fall
Har du lust att kika ifall de har T2 inne? Fanns inget på deras hemsida. Åker nog dit på lördag för att känna och klämma lite på de nuvarande modellerna.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ordnung på den där modden nu alltså?
Ser bra ut!

Nja, tyvärr inte. Den urmakare som skulle borra hål i låset gjorde inget superjobb. Men jag visste att det var en chansning, men synd att det inte blev bättre. Min gissning är att när han skulle slita bort graderna efter att ha borrat så filade han så pass mycket att ytbeläggningen försvann. Sen är hållen extremt små, kan inte använda bandstiftverktyget nu närjag vill flytta ut länken ett steg. Men låset är mycket snyggare på än det vanliga, alltid något :)

IMG_20171027_171246.jpg
IMG_20171027_184557.jpg
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Ingen av de nya var något för mig. Är både lättad och besviken :rolleyes:. Får fortsätta fundera på 556 och 104 då. humm humm humm
 

hisingen

Cartier
2-Faktor
Nej inget som kittlade av dom nya modellerna, 206 var ok men storlekarna är helt fel.

En Ezm13 ligger fortfarande högst på önskelistan just nu
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ingen av de nya var något för mig. Är både lättad och besviken :rolleyes:. Får fortsätta fundera på 556 och 104 då. humm humm humm

Nej inget som kittlade av dom nya modellerna, 206 var ok men storlekarna är helt fel.

En Ezm13 ligger fortfarande högst på önskelistan just nu

Jag har inte helt gett upp på nya 104 än. Det står ju att tavlan ska vara metallic vilket inte alls syns på bilderna.
Det skulle kunna vara riktigt bra om det är diskret och inte bling-bling.
 

hisingen

Cartier
2-Faktor
Nej det blev tyvärr ingen klocka idag, men nu har jag känt och klämt och gjort mig mera bekväm med flera modeller jag faktiskt inte trodde passade mig. Till exempel 103 St Sa E flyttade högt upp på önskelistan... ;)
Hur kändes ezm13 kontra 103:an? Tänker om man känner någon skillnad på tjockleken?
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Jag måste säga att jag tycker låset till 20mm gummit är suveränt till U1. Så pass bra att jag kanske gör om hela operationen med ett nytt lås.

Jämförelsebild med standard 22mm lås till U-gummin.

IMG_20190320_210652.jpg
IMG_20190320_210630.jpg
IMG_20190320_210617.jpg
IMG_20190320_210547.jpg
IMG_20190320_210240.jpg
IMG_20190320_210146.jpg
Det blev ju bra, men blästringen är ju helt pajad. Vad tusan har han gjort med sidan, kan man fråga sig. Och så har han ju repat låset i övrigt.
Jag har blästrat mitt tidigare blankpolerade lås själv. Ser grövre ut på bild än vad det gör irl.
Har du vägarna förbi mina trakter kanske vi kan göra nåt åt ditt lås.
20190320_211753.jpg
20190320_211703.jpg
20190320_211659.jpg

20190320_211715.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det blev ju bra, men blästringen är ju helt pajad. Vad tusan har han gjort med sidan, kan man fråga sig. Och så har han ju repat låset i övrigt.
Jag har blästrat mitt tidigare blankpolerade lås själv. Ser grövre ut på bild än vad det gör irl.
Har du vägarna förbi mina trakter kanske vi kan göra nåt åt ditt lås.
20190320_211753.jpg
20190320_211703.jpg
20190320_211659.jpg

20190320_211715.jpg

Jag tror att han har försökt slipa bort graderna som blivit när han borrat hål för möjligheten att justera. Men jag tar tacksam emot hjälp framledes :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Förmodligen. Men han borde ha gradat hålen ist f slipa hela sidan. Nåja. Då finns det nåt att göra

Det är inte speciellt bra borrat heller för den delen. Hålen är i olika höjd på vardera sida och följer inte heller linjen i låset. Hålen är även för små för att det vanliga bandverktyget från Sinn ska få plats. Inget superutförande med andra ord :)
 

demondave

Rolex
Det är inte speciellt bra borrat heller för den delen. Hålen är i olika höjd på vardera sida och följer inte heller linjen i låset. Hålen är även för små för att det vanliga bandverktyget från Sinn ska få plats. Inget superutförande med andra ord :)

Var hålen nödvändiga för modden i sig, eller var det ”bara” för att få superpassform på längden?
 
Topp