• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

rm83

Panerai
2-Faktor
Det där såg ju inte dumt ut alls. Har du nån koll på prisbild på gummit?
Nja... Jag fick det rabatterat när jag köpte klockan, så vet inte riktigt. Tror egentligen att själva gummit ligger runt en tusing, men sen tillkommer claspen och den är nog ett par tusen. Skulle gissa att du landar runt 3-4k men det är egentligen bara spekulation. Skulle tro att andra i tråden vet bättre!
 

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Har nog inte postat bild på baksidan. Sinn brukar ofta skriva "Eine von XXX" på deras limiterade, men 103St C är numrerad.

IMG_20190322_125101.jpg
Det står väl "44 von 100" också eller vad missar jag? :)
 

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Kanske dags att åtgärda problemet? :) Någon speciell modell som du gillar? Nu utgår jag från att du åtminstone gillar någon modell en smula :D
Har gett mig själv köpförbud nu :)
Har små handleder och gillar inte för plottriga tavlor samt ej heller datumplacering vid klockan 4-5.
556 vill jag minnas finns i något utförande som tilltalar mig.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Har gett mig själv köpförbud nu :)
Har små handleder och gillar inte för plottriga tavlor samt ej heller datumplacering vid klockan 4-5.
556 vill jag minnas finns i något utförande som tilltalar mig.

Knepig kravspec :) Då är det nog bara 556 B, M och de båda pärlemortavlorna som kvalar in. 836 faller troligtvis på storleken tyvärr.
 

bartoldous

Cartier
Har gett mig själv köpförbud nu :)
Har små handleder och gillar inte för plottriga tavlor samt ej heller datumplacering vid klockan 4-5.
556 vill jag minnas finns i något utförande som tilltalar mig.
Vet att du inte gillar datum vid 4-5 men är mycket diskret och inte alls dumt att ha ibland, slår ett slag för 556A trots allt en klocka jag skulle kunna tänka mig vara OWG med på riktigt :)
20190322_161510.jpg
 

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
I den prisklassen är det svårt att hitta en bättre OWG-klocka!
Nu svär jag i tråden IGEN ;) men jag får inte ihop det med det datumfönstret, både placering och storlek (att det är så litet) gör att det skär sig för mig men jag har bara sett bilder och inte IRL så jag har väl inte rätt till en åsikt egentligen ;)
Upplever man den likadan IRL som på bild?
 

dalle

Panerai
2-Faktor
Nu svär jag i tråden IGEN ;) men jag får inte ihop det med det datumfönstret, både placering och storlek (att det är så litet) gör att det skär sig för mig men jag har bara sett bilder och inte IRL så jag har väl inte rätt till en åsikt egentligen ;)
Upplever man den likadan IRL som på bild?
Själv har jag absolut inga problem med datumplaceringen. Just att fönstret är så litet gör ju det relativt diskret. Om datumet stör gå på en MOP :cool:
2699ECDA-D016-4721-9C0C-51425DBE3541.jpeg

Ärligt stulen bild från nätet..
 

engst

Cartier
Apropå bandbyte... Svidade just om 757an till gummi! Kostade ett Sinn-bandverktyg (bröts av vid första användningen). Förmodligen skit bakom spakarna även om jag inte direkt var oförsiktig... Nåväl, ville bara inflika hur jäkla fint jag tycker Sinn-gummit sitter!


Resultatet blev å andra sidan riktigt lyckat. Snyggt!
Rätt många som har problem med Sinns bandbyten. Lika bra att skaffa en Bergeon 6767 genom @Rawa : https://strapped.se/produkt-kategori/klockverktyg/ Gör det faktiskt något mindre svårt ;)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor

engst

Cartier
Det blir aldrig att jag beställer ett nytt för jag vet inte vilken av alla modeller jag ska ha och som passar Sinn. (Plus att jag redan har ett som ligger någonstans :) ) Ska man ha F eller S?

Är rätt säker på att jag valde F, som ju står för 'fine' (S='standard') Vill minnas att den var mer gångbar till vad jag behövde den till, men att skillnaden inte är så himla stor. Rätta mig gärna :) Dessutom går det ju att komplettera ändarna.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Är rätt säker på att jag valde F, som ju står för 'fine' (S='standard') Vill minnas att den var mer gångbar till vad jag behövde den till, men att skillnaden inte är så himla stor. Rätta mig gärna :) Dessutom går det ju att komplettera ändarna.

Får ta ett varv i alla lådor och skrymslen i helgen. Fick ju med ett sådant verktyg när jag köpte 256 förut, men vette sjutton var det är. Vill hur som helst inte försöka mig på att montera länken på 103. Jag är ohändig nog som det är utan rätt verktyg :)
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Det blir aldrig att jag beställer ett nytt för jag vet inte vilken av alla modeller jag ska ha och som passar Sinn. (Plus att jag redan har ett som ligger någonstans :) ) Ska man ha F eller S?

Är rätt säker på att jag valde F, som ju står för 'fine' (S='standard') Vill minnas att den var mer gångbar till vad jag behövde den till, men att skillnaden inte är så himla stor. Rätta mig gärna :) Dessutom går det ju att komplettera ändarna.
Man ska ha f. Det händer att spetsen ger sig, men utbytesspetsar är inte dyra. Den är kalasbra och otroligt mycket bättre än de alternativ jag hanterat.
Du behöver en droppe snäll loctite för att låsa änden kvar i verktyget dock.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Jag har inte provat Sinn-verktyget... :oops: Har kört m andra Kinagrejer. Men Sinns känns som en leksak i jmf m Bergeons.
Det jag menar är att spetsen på Bergeon vktget gängar ur sig, men säkras med en gnutta Loctite.
 
Senast ändrad:

Kanadicken

Panerai
Själva tidsdiffen är som jag skriver inget som jag tycker är farlig men att det går från att sacka till att forta sig på bara hur den ligger är det jag undrar över, påverkar klockans läge under natten så mycket att den går från - till +. Mätningarna är gjorda under en månad per läge (krona upp, ner och tavla upp) och dom två första ger -4/-5spd och tavla upp ger +3,6spd.
20190322_203805.jpg
20190322_203823.jpg

Här har du COSC cert från min Doxa. Bli mycket ändring med olika lägg även med den. Har din inte jämnade ut till ungefär +/- null? Ganska bra tycker jag.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Vet att du inte gillar datum vid 4-5 men är mycket diskret och inte alls dumt att ha ibland, slår ett slag för 556A trots allt en klocka jag skulle kunna tänka mig vara OWG med på riktigt :)
20190322_161510.jpg
Datumet är ju riktigt snyggt på a modellen. Tänk om dom satt datum kl tre olika skippat trean.... Som tex på hydroconquest (där det iofs funkar ändå på något konstigt sätt) Men så här skall det se ut ju!
 
Topp