• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Blir svårt att skiljas från den här. Det var ju U1 som startade Sinn-galenskapen :)

Fortsätter att tjata på hur bra dykarclaspet passar ihop med länk och U-boett.

IMG_20190322_215300.jpg
IMG_20190322_215201.jpg
 

rm83

Panerai
2-Faktor

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Hm, tavlan var inte riktigt så som jag hade tänkt mig. Hade hoppats på en mycket mer diskret metallic, men avfärdar den inte helt innan jag har sett den live.

EDIT: Hade nog föredragit en solid grön likt British Racing Green.

Bild från A blog to watch Instagram.

Skärmavbild 2019-03-22 kl. 22.48.01.png

IMG_20190322_224954.jpg
IMG_20190322_224938.jpg
Den blir lite spretig.... Ser ut som två olika klockor. Inte samma effekt på den blåa den är snygg men här ser det lite hpd ut.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Hm, tavlan var inte riktigt så som jag hade tänkt mig. Hade hoppats på en mycket mer diskret metallic, men avfärdar den inte helt innan jag har sett den live.

EDIT: Hade nog föredragit en solid grön likt British Racing Green.

Bild från A blog to watch Instagram.

Skärmavbild 2019-03-22 kl. 22.48.01.png

IMG_20190322_224954.jpg
IMG_20190322_224938.jpg
Passar inte alls med den tavlan på en tool-klocka tyvärr. Hade hellre sett en solid färg i så fall.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Nu har jag köpt två band i rad från watchgecko/geckota o måste säga att jag tycker båda är sjukt bra o prisvärda. Vet ju inte hur dom håller men tänkte ändå dela med mig. Det första har jag nog postat förut. Ett "Italian simple handmade" i Kudu (antilop) som är superskönt, mjukt trevligt. Kanon om man vill ha ett lite tjockt mjukt vintage läder. 40pund.
IMG_20190302_181001.jpg
Sedan det senaste ett "top grain" som är tunt mjukt o riktigt jäkla fint för pengarna. Passar kanske inte så många Sinn modeller då det är lite tunnare men ändå inte "dressat" utan bara väldigt mjukt o snyggt.
Här på Khaki 38 där det passade perfekt. Båda har ganska juste taper till någonstans 16. Detta bandet kostar ca 32 pund. Klart prisvärda båda!
IMG_20190323_090502.jpg
 

Johan1

Omega
2-Faktor
Kanske inte har i denna tråd att göra men min Sinn är med på bild så borde funka :) 103:an väntar på ett klockband från @Maer.
Postar bild på nyförvärvet, en Nomos orion neomatik. Mycket nöjd, känns knappt på armen. Nu när jag ser bilderna på klockan så upplever jag den mindre i verkligheten än vad den ser ut på bild. Perfekt storlek för klocktypen.
 

Bilagor

  • IMG_20190323_140027.jpg
    IMG_20190323_140027.jpg
    106.8 KB · Visningar: 4
  • IMG_20190323_135838.jpg
    IMG_20190323_135838.jpg
    132.3 KB · Visningar: 4
  • IMG_20190323_135610.jpg
    IMG_20190323_135610.jpg
    270.2 KB · Visningar: 3

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Kanske inte har i denna tråd att göra men min Sinn är med på bild så borde funka :) 103:an väntar på ett klockband från @Maer.
Postar bild på nyförvärvet, en Nomos orion neomatik. Mycket nöjd, känns knappt på armen. Nu när jag ser bilderna på klockan så upplever jag den mindre i verkligheten än vad den ser ut på bild. Perfekt storlek för klocktypen.
Orion är för jäkla fin faktiskt. Jag önskar att jag behövde en sådan! :)
 

Puryeah

Panerai
Hm, tavlan var inte riktigt så som jag hade tänkt mig. Hade hoppats på en mycket mer diskret metallic, men avfärdar den inte helt innan jag har sett den live.

EDIT: Hade nog föredragit en solid grön likt British Racing Green.

Bild från A blog to watch Instagram.

Skärmavbild 2019-03-22 kl. 22.48.01.png

IMG_20190322_224954.jpg
IMG_20190322_224938.jpg


Jag gillar den! Gissar att den är diskret men skiner upp ordentligt i direkt solljus :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jaha, Sinn-kamrater. Vad tycker ni nu då när årets nyheter har presenterats? För mig blev det ytterligare ett ljummet år utan något som väckte speciellt mycket ha-begär.

104 St Sa A G var lovande och jag väntar till jag får se den live för ett slutgiltigt utlåtande, men som jag skrev i inlägget ovan hade jag föredragit om de skippat metallic.

206 Arktis är fin att vila ögonen på, men 17mm i höjd gör att den blir för hög för min relativt platta handled. Det är 18grams skillnad mot U1 till 206 fördel, men då är U1 bara 14,7mm x 44mm så det finns risk att 206 känns topptung. Med priser över 35´så tycker jag också att man kan förvänta sig av Sinn att de konstruerar ett nytt modernare lås med någon form av direkt microjustering likt glide-lock.

FFD-serien är inte riktigt min typ av klockor förutom enstaka modeller likt 6066 och 6090. De nya släppen är inte heller i min prisklass med start vid 40´och ca 150´för 6012 i roséguld. Synd att de inte gick all-in med den och även gjorde en länk i helguld.

Nej, till nästa år förväntar jag mig något lite extra och jag tycker att det är dags som sagt för ett nytt lås. De borde även som vi har pratat om tidigare i tråden göra en damserie av U-modellerna. Det hade varit riktigt häftigt. Som jag har förstått det så är det väldigt lång leveranstid på flertalet modeller ut till AD vilket får mig att tro att de medvetet kan ha hålla tillbaka en smula för att få en chans att komma ikapp. Möjligt att flytten tog mer kraft och tid än vad de först trott att det skulle göra.

Så vad har ni andra för önskemål och förhoppningar inför kommande släpp?
 
Senast ändrad:

Kanadicken

Panerai
Jaha, Sinn-kamrater. Vad tycker ni nu då när årets nyheter har presenterats? För mig blev det ytterligare ett ljummet år utan något som väckte speciellt mycket ha-begär.

104 St Sa A G var lovande och jag väntar till jag får se den live för ett slutgiltigt utlåtande, men som jag skrev i inlägget ovan hade jag föredragit om de skippat metallic.

206 Arktis är fin att vila ögonen på, men 17mm i höjd gör att den blir för hög för min relativt platta handled. Det är 18grams skillnad mot U1 till 206 fördel, men då är U1 bara 14,7mm x 44mm så det finns risk att 206 känns topptung. Med priser över 35´så tycker jag också att man kan förvänta sig av Sinn att de konstruerar ett nytt modernare lås med någon form av direkt microjustering likt glide-lock.

FFD-serien är inte riktigt min typ av klockor förutom enstaka modeller likt 6066 och 6090. De nya släppen är inte heller i min prisklass med start vid 40´och ca 150´för 6012 i roséguld. Synd att de inte gick all-in med den och även gjorde en länk i helguld.

Nej, till nästa år förväntar jag mig något lite extra och jag tycker att det är dags som sagt för ett nytt lås. De borde även som vi har pratat om tidigare i tråden göra en damserie av U-modellerna. Det hade varit riktigt häftigt. Som jag har förstått det så är det väldigt lång leveranstid på flertalet modeller ut till AD vilket får mig att tro att de medvetet kan ha hålla tillbaka en smula för att få en chans att komma ikapp. Möjligt att flytten tog mer kraft och tid än vad de först trott att det skulle göra.

Så vad har ni andra för önskemål och förhoppningar inför kommande släpp?
Din 103 C som olimiterade modell hade varit ett hit. Kul att de utveckla 104. Jag skulle gärna se den med plexi och bezel från 103n. Det skulle alltså matcha bra med "vintage" vågen.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Din 103 C som olimiterade modell hade varit ett hit. Kul att de utveckla 104. Jag skulle gärna se den med plexi och bezel från 103n. Det skulle alltså matcha bra med "vintage" vågen.

Ja, det är verkligen märkligt att de inte har en 104 St som komplement till St Sa. Faktiskt nästan tjänstefel kan jag tycka :)

När jag var inne på Erikson påpekade Richard samma sak angående 103 St C. Men gissningsvis var det inte Sinn själva som kom på idén utan någon på Chronos. Han blev väldigt förvånad när jag visade att jag fått tag på en i alla fall, och kanske även liiiite avis i alla fall :) Men han skulle fråga angående hur de tänkte och det ska bli spännande att höra svaret.
 

frest73

Cartier
2-Faktor
Håller med @Clark Kent, inget riktigt riktigt lockande denna gång.
På önskelistan till nästa Basel:
556i mk2:
lite längre visare, dubbelindex vid 12 (eller kanske räcker det med att även 59 och 01 har lume, som är lösningen på 856? Men jag har inte sett den live i mörker, så jag vet inte hur bra det fungerar), så skulle jag nog vilja ha ett lätt kupat safirglas istället samt en no-dateversion. Nya länken (med insexskruv) är nog en tillräcklig förbättring
då skulle jag vara nöjd redan där
 

Fjärvik

Omega
Det var förra årets baselsläpp som fick mig intresserad av Sinn. Speciellt de limiterade 756- och 757-modellerna. De var fräscha och non-mainstream. Jag har lite svårt att förklara varför jag då skaffade en 836 som är mer eller mindre motsatsen mot de modellerna.
I år hade Sinn ingen modell som jag skulle ha lagt märke till.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Till nästa års Basel vill jag se en genomtänkt, genomarbetad och genomhäftig utveckling av denna.
Sinn är toolklockor. Det är dags att gå vidare med detta. Viss man kan byta färg på en instegsklocka för att smörja pöbeln, men jag vill se en riktig Toolwatch med mängder av funktioner och balla tekniker.

9544035F-5F4D-4892-84B0-33965C3419A9.jpeg
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Håller med @Clark Kent, inget riktigt riktigt lockande denna gång.
På önskelistan till nästa Basel:
556i mk2:
lite längre visare, dubbelindex vid 12 (eller kanske räcker det med att även 59 och 01 har lume, som är lösningen på 856? Men jag har inte sett den live i mörker, så jag vet inte hur bra det fungerar), så skulle jag nog vilja ha ett lätt kupat safirglas istället samt en no-dateversion. Nya länken (med insexskruv) är nog en tillräcklig förbättring
då skulle jag vara nöjd redan där
Ja där tänkte du till lite! Dubbelindex vid 12 vore bra! Lätt kupning på glaset vore också juste. Faktiskt kan vi lägga till en plattare baksida utan glas och no date! Bra där nu närmare vi oss en spec för mkII!
 

frest73

Cartier
2-Faktor
Ja där tänkte du till lite! Dubbelindex vid 12 vore bra! Lätt kupning på glaset vore också juste. Faktiskt kan vi lägga till en plattare baksida utan glas och no date! Bra där nu närmare vi oss en spec för mkII!
Ja, jag tror att Explorer 1 skulle få riktigt allvarlig konkurrens i genren owg. Missförstå mig inte, jag är nöjd med min 556, använder den mycket och har haft den länge. Keeper. Men ibland kan jag känna att några småjusteringar skulle lyfta klockan till nya höjder
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Till nästa års Basel vill jag se en genomtänkt, genomarbetad och genomhäftig utveckling av denna.
Sinn är toolklockor. Det är dags att gå vidare med detta. Viss man kan byta färg på en instegsklocka för att smörja pöbeln, men jag vill se en riktig Toolwatch med mängder av funktioner och balla tekniker.

9544035F-5F4D-4892-84B0-33965C3419A9.jpeg

Jag hoppas att de lägger fokus på att få ner tjockleken på klockorna. Om de skulle kunna minska från 17mm till 15mm skulle det vara stor skillnad speciellt då det är safir så det är inte plexi som är en del av höjden. Personligen har jag svårt att förstå varför man inte har en solid baksida som skulle kapa åtminstone 1mm.

FFD-serien är också alldeles för tjock. 6000 är 38,5mm men 15mm tjock, se bild. Det är helt galet på en sådan typ av klocka och inget som smiter under manschetten med lätthet. 6068 utan komplikationer borde kunna mäta max 10mm men är 38,5mm x 12mm. Högst oklart varför den är tjockare än exempelvis 556.

Jag hoppas även att det kommer en ny EZM under nästa år. Håller med om att de inte får släppa fokus på tool.

Skärmavbild 2019-03-24 kl. 16.41.11.png
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Jag hoppas att de lägger fokus på att få ner tjockleken på klockorna. Om de skulle kunna minska från 17mm till 15mm skulle det vara stor skillnad speciellt då det är safir så det är inte plexi som är en del av höjden. Personligen har jag svårt att förstå varför man inte har en solid baksida som skulle kapa åtminstone 1mm.

FFD-serien är också alldeles för tjock. 6000 är 38,5mm men 15mm tjock, se bild. Det är helt galet på en sådan typ av klocka och inget som smiter under manschetten med lätthet. 6068 utan komplikationer borde kunna mäta max 10mm men är 38,5mm x 12mm. Högst oklart varför den är tjockare än exempelvis 556.

Jag hoppas även att det kommer en ny EZM under nästa år. Håller med om att de inte får släppa fokus på tool.

Skärmavbild 2019-03-24 kl. 16.41.11.png
Håller fullständigt med dig, flera Sinn modeller som jag hoppat pga höjden.
 

Johan1

Omega
2-Faktor
Jag håller helt med. Frågade om de kunde byta till solid baksida på min 103 i samband med att den var inne på ett garantiärende då jag antog att det kunde kapa lite av höjden. Detta var tyvärr inte möjligt enligt deras kundtjänst.

Höjden på 17 mm är nog det enda som stör mig med klockan vilket leder till att klockan inte får någon handledstid.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag håller helt med. Frågade om de kunde byta till solid baksida på min 103 i samband med att den var inne på ett garantiärende då jag antog att det kunde kapa lite av höjden. Detta var tyvärr inte möjligt enligt deras kundtjänst.

Höjden på 17 mm är nog det enda som stör mig med klockan vilket leder till att klockan inte får någon handledstid.

Synd att de inte löste det. Jag hade fått löfte om att byta ut baksidan på min 144 från glas till solid av samma anledning. Det enda var att klockan då skulle få ett nytt serienummer om jag minns rätt.
 
Topp