Ja det gör ju det men @Larsmustasch gjorde så att jag fick upp ögonen för 556a, blev mer sugen på en sån nu... tror jag... grymma båda två!Finns en 556i på Säljes nu?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja det gör ju det men @Larsmustasch gjorde så att jag fick upp ögonen för 556a, blev mer sugen på en sån nu... tror jag... grymma båda två!Finns en 556i på Säljes nu?
Undrar om inte Ericson har båda två inne! Finns på hemsidan iaf. Då kan man ju åka dit och få ett angenämt bekymmer vilken man ska välja.Ja det gör ju det men @Larsmustasch gjorde så att jag fick upp ögonen för 556a, blev mer sugen på en sån nu... tror jag... grymma båda två!
Ja det gör ju det men @Larsmustasch gjorde så att jag fick upp ögonen för 556a, blev mer sugen på en sån nu... tror jag... grymma båda två!
Hade jag inte haft närmare 40mil så hade jag åkt på stört!Undrar om inte Ericson har båda två inne! Finns på hemsidan iaf. Då kan man ju åka dit och få ett angenämt bekymmer vilken man ska välja.
Ja och även siffrorna tycker jag. Känns väldigt flyg instrument aktigt och grymt lättavläst!Den matta urtavlan gör enl mig allt.
Hade själv svårt att välja mellan dem. Jag har också 40 mil dit, så fick beställa. Dock haft en 104 och den matta tavlan är också fantastisk. Svårt val, no doubt!Hade jag inte haft närmare 40mil så hade jag åkt på stört!
Ja och även siffrorna tycker jag. Känns väldigt flyg instrument aktigt och grymt lättavläst!
Tydligen. Datumet är ju off!1000m/100bar säger dom, behöver jag oroa mig?
Apelsinjuice?1000m/100bar säger dom, behöver jag oroa mig?
Korrekt!Apelsinjuice?
Oroa!? Det är ju livsfarligt! Man kan dö av att sätta i halsen! Du får dricka och sila mellan tänderna1000m/100bar säger dom, behöver jag oroa mig?
Det gick bra, som tur är! både med mig och klockaOroa!? Det är ju livsfarligt! Man kan dö av att sätta i halsen! Du får dricka och sila mellan tänderna
Ja nu blev det plötsligt väldigt mycket A här! Jag slår ett slag för I! Index i kombination med den blanka tavlan ger ju en heeelt unik tavla. A är kalasfin men får ju svårt att dubbla som elegant dressklocka mellan varven... Dessutom tycker jag I är mer egen. Så för min del (oerhört subjektivt) är I både mer spännande o mer allround. Men.... A modellen är för jäkla fin också så....Hade själv svårt att välja mellan dem. Jag har också 40 mil dit, så fick beställa. Dock haft en 104 och den matta tavlan är också fantastisk. Svårt val, no doubt!
Kanske en 103?
Älskar den här jävla klockan! Glad att jag upptäckte Sinn via den här tråden.
Börjar redan nu planera för nästa inköp, så till min fråga, till er Sinn-experter, vad är nästa steg? Dimensionerna på 556 är ju helt perfekta för mig. En 356 verkar ju vara snarlik, finns det någon mer modell med liknande dimensioner ni kan rekommendera?
En 356 med koppartavla kanske? Denskiljer sig mycket från 556 men är snarlik i storlek.
Börjar redan nu planera för nästa inköp, så till min fråga, till er Sinn-experter, vad är nästa steg? Dimensionerna på 556 är ju helt perfekta för mig. En 356 verkar ju vara snarlik, finns det någon mer modell med liknande dimensioner ni kan rekommendera?
Kul att du gillar den. Vi ser inte så många 356r här så extra roligt om du köper en sådan.
Bra beslut! Du kommer bli nöjd. Dessutom, om man som jag inte riktigt kan motivera att köpa kronografer så är man liksom "klar" med dom där två. Sinn kan bockas av. Om man däremot gillar kronosar har man stora problem framför sig. Titta på stålmannen tex.... Inte lättAaarghhhh!! Nu kan jag inte hålla mig längre!!! Beställt 556:an och 104:an... Oysterquartzen får gå... Grym tråd, farlig för ha begäret...
Aaarghhhh!! Nu kan jag inte hålla mig längre!!! Beställt 556:an och 104:an... Oysterquartzen får gå... Grym tråd, farlig för ha begäret...
Bra beslut! Du kommer bli nöjd. Dessutom, om man som jag inte riktigt kan motivera att köpa kronografer så är man liksom "klar" med dom där två. Sinn kan bockas av. Om man däremot gillar kronosar har man stora problem framför sig. Titta på stålmannen tex.... Inte lätt
Edit: Kom på att kanske inte är så betungande att sitta på Sveriges finaste samling av Sinn kronografer heller!
Jag lägger in ett samtida bidrag i realtid från uterummet - påståendet stämmer även på senare modeller!Det var snällt skrivet Sinn-chronos är inte så tokiga.
Jag lägger in ett samtida bidrag i realtid från uterummet - påståendet stämmer även på senare modeller!
Jag har vant mig nu efter ett tag, det var lite krångligt i början då jag nog ändå är lite petig och vill ha koll på gången på mina klockor. Men det är skönt utan sekundvisare som sagt och även fränt att jag kan tajma den i WatchCheck på minutvisaren och ändå hamna inom några sekunder rätt. Den snittar runt +1s per dag och jag brukar hamna inom ett 5-sekundersintervall när jag "trycker av" i appen trots att sekundvisare saknasToppenklocka, och jag vill också ha en Sinn-kronograf utan sekundvisare. Rogivande med bara tim- och minutvisning samtidigt som man har möjlighet att dra igång kronografen.
Visst finns det en limiterad U1:a som även just namnet Sinn är i rött? Eller var det U2...