• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hade jag inte haft närmare 40mil så hade jag åkt på stört! :(


Ja och även siffrorna tycker jag. Känns väldigt flyg instrument aktigt och grymt lättavläst! :)
Hade själv svårt att välja mellan dem. Jag har också 40 mil dit, så fick beställa. Dock haft en 104 och den matta tavlan är också fantastisk. Svårt val, no doubt!
 

-RI-

Patek
2-Faktor
1000m/100bar säger dom, behöver jag oroa mig?:eek:
IMG_20190530_193818_712.jpg
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Hade själv svårt att välja mellan dem. Jag har också 40 mil dit, så fick beställa. Dock haft en 104 och den matta tavlan är också fantastisk. Svårt val, no doubt!
Ja nu blev det plötsligt väldigt mycket A här! Jag slår ett slag för I! Index i kombination med den blanka tavlan ger ju en heeelt unik tavla. A är kalasfin men får ju svårt att dubbla som elegant dressklocka mellan varven... Dessutom tycker jag I är mer egen. Så för min del (oerhört subjektivt) är I både mer spännande o mer allround. Men.... A modellen är för jäkla fin också så.... :)
 
718872A1-FBC7-475E-95C9-FC8E54774038.jpeg


Älskar den här jävla klockan! Glad att jag upptäckte Sinn via den här tråden.
Börjar redan nu planera för nästa inköp, så till min fråga, till er Sinn-experter, vad är nästa steg? Dimensionerna på 556 är ju helt perfekta för mig. En 356 verkar ju vara snarlik, finns det någon mer modell med liknande dimensioner ni kan rekommendera?
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
718872A1-FBC7-475E-95C9-FC8E54774038.jpeg


Älskar den här jävla klockan! Glad att jag upptäckte Sinn via den här tråden.
Börjar redan nu planera för nästa inköp, så till min fråga, till er Sinn-experter, vad är nästa steg? Dimensionerna på 556 är ju helt perfekta för mig. En 356 verkar ju vara snarlik, finns det någon mer modell med liknande dimensioner ni kan rekommendera?
Kanske en 103? :)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
718872A1-FBC7-475E-95C9-FC8E54774038.jpeg


Älskar den här jävla klockan! Glad att jag upptäckte Sinn via den här tråden.
Börjar redan nu planera för nästa inköp, så till min fråga, till er Sinn-experter, vad är nästa steg? Dimensionerna på 556 är ju helt perfekta för mig. En 356 verkar ju vara snarlik, finns det någon mer modell med liknande dimensioner ni kan rekommendera?
En 356 med koppartavla kanske? Denskiljer sig mycket från 556 men är snarlik i storlek.
 

hisingen

Cartier
2-Faktor
718872A1-FBC7-475E-95C9-FC8E54774038.jpeg


Älskar den här jävla klockan! Glad att jag upptäckte Sinn via den här tråden.
Börjar redan nu planera för nästa inköp, så till min fråga, till er Sinn-experter, vad är nästa steg? Dimensionerna på 556 är ju helt perfekta för mig. En 356 verkar ju vara snarlik, finns det någon mer modell med liknande dimensioner ni kan rekommendera?
Kul att du gillar den. Vi ser inte så många 356:eek:r här så extra roligt om du köper en sådan.
Annars tipsar även jag om en 103 även om den är lite större och med akrylglaset, mysig!
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Aaarghhhh!! Nu kan jag inte hålla mig längre!!! Beställt 556:an och 104:an... Oysterquartzen får gå... Grym tråd, farlig för ha begäret...
Bra beslut! Du kommer bli nöjd. Dessutom, om man som jag inte riktigt kan motivera att köpa kronografer så är man liksom "klar" med dom där två. Sinn kan bockas av. Om man däremot gillar kronosar har man stora problem framför sig. Titta på stålmannen tex.... Inte lätt :):):)
Edit: Kom på att kanske inte är så betungande att sitta på Sveriges finaste samling av Sinn kronografer heller! :cool:
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
718872A1-FBC7-475E-95C9-FC8E54774038.jpeg


Älskar den här jävla klockan! Glad att jag upptäckte Sinn via den här tråden.
Börjar redan nu planera för nästa inköp, så till min fråga, till er Sinn-experter, vad är nästa steg? Dimensionerna på 556 är ju helt perfekta för mig. En 356 verkar ju vara snarlik, finns det någon mer modell med liknande dimensioner ni kan rekommendera?

Jag skulle säga att 356 inte alls har samma dimensioner som 556. Du får fundera på vilket av måtten på 556 det är som du uppskattar mest, diametern på 38.5mm eller tjockleken på 11mm. 356 delar diameter med är rejält tjockare med 15,5mm så proportionerna är helt annorlunda. Även vilken typ klocka du föredrar. Är det en kronograf du är ute efter är 356/103 utmärkta val, både är fantastiska klockor.

Men annars är den modell som enligt mig överensstämmer bäst storleksmässigt men ändå än väsentligt annorlunda i både funktion och utseende, (nåja, hyfsad skillnad i utseende i alla fall :) ), 856UTC. Något större, 40mm, men samma tjocklek på 11mm. Den är också nästa steg med Sinn-teknologi med AR-teknologi, tegimenterat case, 24-timmars andra tidszon och grymt skydd mot magnetism på 1000Gauss. Likt 556 är den också ett strap-monster som passar lika bra på länk, nato och gummi. Ingen favorit för mig på läder dock.

856_UTC.jpg

11477552425_3f5ee5fd5a_b.jpg


Jämförelsebild 556/856UTC. Där ser man även tydligt skillnad på slipningen på casen med 856 bead-blasted mot 556 satinerade.

8fbc581716bc86daf3c3d24a1f846062.jpg


Aaarghhhh!! Nu kan jag inte hålla mig längre!!! Beställt 556:an och 104:an... Oysterquartzen får gå... Grym tråd, farlig för ha begäret...

Så ska en slipsten dras :D
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Bra beslut! Du kommer bli nöjd. Dessutom, om man som jag inte riktigt kan motivera att köpa kronografer så är man liksom "klar" med dom där två. Sinn kan bockas av. Om man däremot gillar kronosar har man stora problem framför sig. Titta på stålmannen tex.... Inte lätt :):):)
Edit: Kom på att kanske inte är så betungande att sitta på Sveriges finaste samling av Sinn kronografer heller! :cool:

Det var snällt skrivet :) Sinn-chronos är inte så tokiga.

IMG_20190602_110656-01.jpeg
 

nilbri

Cartier
718872A1-FBC7-475E-95C9-FC8E54774038.jpeg


Älskar den här jävla klockan! Glad att jag upptäckte Sinn via den här tråden.
Börjar redan nu planera för nästa inköp, så till min fråga, till er Sinn-experter, vad är nästa steg? Dimensionerna på 556 är ju helt perfekta för mig. En 356 verkar ju vara snarlik, finns det någon mer modell med liknande dimensioner ni kan rekommendera?
20190505_112537.jpg
 

rm83

Panerai
2-Faktor
Toppenklocka, och jag vill också ha en Sinn-kronograf utan sekundvisare. Rogivande med bara tim- och minutvisning samtidigt som man har möjlighet att dra igång kronografen.
Jag har vant mig nu efter ett tag, det var lite krångligt i början då jag nog ändå är lite petig och vill ha koll på gången på mina klockor. Men det är skönt utan sekundvisare som sagt och även fränt att jag kan tajma den i WatchCheck på minutvisaren och ändå hamna inom några sekunder rätt. :) Den snittar runt +1s per dag och jag brukar hamna inom ett 5-sekundersintervall när jag "trycker av" i appen trots att sekundvisare saknas :)

Rekommenderas!
 
Topp