• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Moorflax

Patek
2-Faktor
Jag har ju insett att Tudor gör trevliga klockor, som jag faktiskt tycker är prisvärda. Ehm... allt är som bekant relativt...
Så jag gjorde slag i saken och handlade mig en Pelagos. Som jag har tyckt varit platt, stor och lite trist.
I verkligheten är den dock lite som en Sinn. Mycket fin passning, små toleranser, inget bling när det inte ska vara det, utan en, jag gillar inte uttrycket, men kanske ändå rätt träffande denna gång, toolwatch.
Som en Sinn fast nästa nivå. Typ. Eller nåt.

Fast jag funderar samtidigt om samlingen är lite enahanda;
Sinn U2, Omega PO, Tudor Pelagos, Rolex SubC, förvisso såhär långt ett bra vattentäthetssnitt, men rätt lika ändå, bortsett fr Omegan möjligen, sen Omega AT Skyfall, Tudor BB 36, Aerospace EVO.
Nåja, det skiljer ju sig iaf litegrann mot slutet. Men dykare tycks vara det som ligger närmast till hands. Bredda sig? Nej, vid min ålder har man rätt att vara en dinosaurie :pompus:

Du är ingenjör, skulle kännas märkligt om du helt plötsligt släppte hårda och mätbara värden för att dyka upp med en Cartier Tank på läderband :).
Ingenjör? Då ska du väl ha en Iwc ingenieur eller en Rolex Milgauss?
Milgaussen är helt fantastisk och en av få klockor som sitter säkert i min låda.
Väldigt sugen på en IWC också. :)
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Borta bra men länk bäst, sägs det. Ja, så är det. Det är ’all fun and games’ att leka med band till denna klocka - stort plus :)

Sinngummi
262C37F8-C5DB-410A-AA69-E202E252CE00.jpeg

C9D6628C-BF24-4567-8D2F-463FE55F32B7.jpeg

Bark & Jack Nato
834E7651-EB46-4CA6-B5B9-871823854EDE.jpeg

Crown & Buckle läder.
D967C4F2-1928-4A7B-8C3F-E9EBCD7676F1.jpeg
49BE38A8-D32D-401A-99BA-25A1EBF5A71A.jpeg
17E722BD-7572-428E-A15B-62B2A483D4D3.jpeg

Meeeen den är som gjuten på länken alltså.
C434BF05-D871-4F56-8FC0-F3A19715BD7E.jpeg

//Lars
Alla är bra, och länken är bäst! Instämmer till hundra!
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Såååå det kan ha blivit ett köp tillslut. Efter mycket om och men och säkert uppåt 2 års trånande.
Det här är min första "dyra" klocka. Seikon är min första automat (den ser verkligen ut som en gråblek tallrik i jämförelse).

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
Härlig känsla! Grattis till en riktigt trevliga Sinn! Njut av den :)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Såååå det kan ha blivit ett köp tillslut. Efter mycket om och men och säkert uppåt 2 års trånande (och velande).
Det här är min första "dyra" klocka. Seikon är min första automat (den ser verkligen ut som en gråblek tallrik i jämförelse).

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
Då får man gratulera och önska välkommen till en värld av tysk toppkvalitet!

Med vänlig hälsning,
Kusin i
1C17AC7D-1C60-4E20-903F-0BCA90907871.jpeg
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Såååå det kan ha blivit ett köp tillslut. Efter mycket om och men och säkert uppåt 2 års trånande (och velande).
Det här är min första "dyra" klocka. Seikon är min första automat (den ser verkligen ut som en gråblek tallrik i jämförelse).

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
Härligt, grattis!
Och välkommen ut på det sluttande planet! :smug:
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Haha, jaa jag sa det när jag betalade, att om en månad är jag säkert tillbaka och köper 104:an. :D
Ja, och nu när du köpt över disk å fått känna den känslan så kanske nästa köp blir en begagnad klocka. Då behöver det inte bli så kostsamt heller.
104:an är en mycket trevlig klocka, så risken finns säkert att du trillar dit på den.
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Riktigt bra! Hur kommer det sig att du ratade länk?
Länk är inte riktigt min stil. Jag hade kanske kunnat ta H-länken att ha som ombyte för jag tycker den ändå är förhållandevis snygg (och tycker det är snyggt på bild på andra). Men det känns inte värt för mig personligen för den extra peng det kostar helt enkelt.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Såååå det kan ha blivit ett köp tillslut. Efter mycket om och men och säkert uppåt 2 års trånande (och velande).
Det här är min första "dyra" klocka. Seikon är min första automat (den ser verkligen ut som en gråblek tallrik i jämförelse).

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg

Stort grattis :)

A har börjat knappa in på I på sistone. Såg riktigt bra uu på lädret men nästan snäppet bättre på MN-bandet.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Såååå det kan ha blivit ett köp tillslut. Efter mycket om och men och säkert uppåt 2 års trånande (och velande).
Det här är min första "dyra" klocka. Seikon är min första automat (den ser verkligen ut som en gråblek tallrik i jämförelse).

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
Liten kommentar angående Seikon:

Jag har liknande könslor inför min SARB033. Haft den två ggr. Sålde den förra för jag tyckte min Sinn var så mycket bättre. Fortfarande sant, men kan nu inse att sarben också har sina förtjänster, även om den bleknar lite i jämförelse. Likaså skulle jag råda dig att överväga att behålla din fina Seiko. Även om Sinn har en riktigt bra känsla för kvalitet och finish, så har Seiko det med, dock lägre relativt för den prisklass där dessa Seiko ingår. Den där SARG:en är fin och med samma bandhornsavstånd kan de enkelt dela på band och därigenom uppnå synergieffekter i din klocksamling. :)

Ofta försöker jag banta klockbeståndet, men nästan lika ofta ångrar jag mig i efterhand. Inte lätt det här. ;)
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Liten kommentar angående Seikon:

Jag har liknande könslor inför min SARB033. Haft den två ggr. Sålde den förra för jag tyckte min Sinn var så mycket bättre. Fortfarande sant, men kan nu inse att sarben också har sina förtjänster, även om den bleknar lite i jämförelse. Likaså skulle jag råda dig att överväga att behålla din fina Seiko. Även om Sinn har en riktigt bra känsla för kvalitet och finish, så har Seiko det med, dock lägre relativt för den prisklass där dessa Seiko ingår. Den där SARG:en är fin och med samma bandhornsavstånd kan de enkelt dela på band och därigenom uppnå synergieffekter i din klocksamling. :)

Ofta försöker jag banta klockbeståndet, men nästan lika ofta ångrar jag mig i efterhand. Inte lätt det här. ;)

Fint att du säger så :). Jag har ingen direkt plan att göra mig av med Seikon (det är faktiskt inte en SARG dock, det är en SRPB07) även om jag nu undrar om jag någonsin kommer bära den igen. 556an känns verkligen som en rak uppgradering då båda klockor dessutom har väldigt liknande stil. Känns nästan lite synd om Seikon, haha (den verkar lite ovanlig faktiskt?)
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Äntligen kan man göra entré i denna tråden på riktigt!

Stark entré :) Är det @ironcastle 's förra?

Du får gärna lägga in stora bilder så att man kan njuta bättre av din grymma klocka :)

Screenshot_20190607_224143.jpg

20190607_220810.jpg


Tack. Det stämmer!

Haha, tack för tipset, letade i fem minuter efter den knappen. Lägger upp bilder här alldeles för sällan uppenbarligen. Testar!
Jag vet inte om det är åldern kanske, men jag måste säga att jag verkligen gläds med personer som uppskattar saker man säljer. Som t ex "min" förra klocka. Nu är den ju inte min längre utan @Dinko_Jones, men som sagt, att se nya bilder och få se klockan få en nytändning hos en annan person, det är ju riktigt upplyftande, tycker jag.

Tristare är när saker hamnar i händerna på någon som dissar dem, vilket gör att glädjen blir dubbel just när, som i detta fallet, klockan, verkligen uppskattas! Så bomba på med nya bilder! :)
 
Topp