Jag har ju insett att Tudor gör trevliga klockor, som jag faktiskt tycker är prisvärda. Ehm... allt är som bekant relativt...
Så jag gjorde slag i saken och handlade mig en Pelagos. Som jag har tyckt varit platt, stor och lite trist.
I verkligheten är den dock lite som en Sinn. Mycket fin passning, små toleranser, inget bling när det inte ska vara det, utan en, jag gillar inte uttrycket, men kanske ändå rätt träffande denna gång, toolwatch.
Som en Sinn fast nästa nivå. Typ. Eller nåt.
Fast jag funderar samtidigt om samlingen är lite enahanda;
Sinn U2, Omega PO, Tudor Pelagos, Rolex SubC, förvisso såhär långt ett bra vattentäthetssnitt, men rätt lika ändå, bortsett fr Omegan möjligen, sen Omega AT Skyfall, Tudor BB 36, Aerospace EVO.
Nåja, det skiljer ju sig iaf litegrann mot slutet. Men dykare tycks vara det som ligger närmast till hands. Bredda sig? Nej, vid min ålder har man rätt att vara en dinosaurie
Ingenjör? Då ska du väl ha en Iwc ingenieur eller en Rolex Milgauss?Du är ingenjör, skulle kännas märkligt om du helt plötsligt släppte hårda och mätbara värden för att dyka upp med en Cartier Tank på läderband .
Milgaussen är helt fantastisk och en av få klockor som sitter säkert i min låda.
Väldigt sugen på en IWC också.