• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

En duglig beater :) Kul med flyback. Bonus att säljaren slängde med ett oanvänt bund efter att dealen redan var klar.

IMG_20190612_163212.jpg
IMG_20190612_161839.jpg
IMG_20190612_163231.jpg
Riktigt trevlig! Snyggt :)

Hade ett chronograf-sug sedan en tid tillbaka så jag plockade upp denna pjäs i går.
En 103 ST

Första intryck är att den bär ganska litet då den är ganska kort.
Den upplevs fortsatt rätt knubbig men bär bättre än varianten med glasbaksida jag provat tidigare.

I övrigt är den härligt vintage i design och material och känns hörligt funktionell på klassiskt Sinn-manér.

49D4D5E5-838B-4A1B-B013-DDF38EEA7B33.jpeg

En cynisk reflektion från någon med bristfälliga tekniska kunskaper, men hade den varit värd kostnaden att laga så hade vederbörande kanske redan lagat den?

Hade ett chronograf-sug sedan en tid tillbaka så jag plockade upp denna pjäs i går.
En 103 ST

Den upplevs fortsatt rätt knubbig men bär bättre än varianten med glasbaksida jag provat tidigare.

I övrigt är den härligt vintage i design och material och känns hörligt funktionell på klassiskt Sinn-manér.

103st är riktigt trevlig men jag har ändå varit lite framåt tillbaka i vad jag tycker om min. Men nu när den är inne på service och man ser så här trevliga bilder på andras så saknar jag den. Man saknar inte kon innan båset är tomt. :)

Joinar Sinn-klubben och tackar @Ur-snygg för en mycket trevlig F2F. Sommarklockan är säkrad :)

A2B0BAEC-386D-4497-8E0F-F8835EC0192E.jpeg

Sommarklockornas Chuck Norris :) Grattis till ett riktigt bra val av klocka.

En 103 ST

103 St är verkligen det bästa av två världar :) Jag tycker inte att höjden är något problem då en stor del är det mysiga glaset.

Med eller utan svordomar? :p

Faktiskt utan. Jag var beredd på att det skulle vara riktigt överjävligt så jag hade nog stålsatt sig innan. Det gick faktiskt så (relativt iaf) smidigt att jag gick och nojade hela tiden jag hade på bandet att jag inte hade fått i bandstiften ordentligt. Men klockan höll sig på plats. Jag tyckte det satt väldigt bekvämt på armen. Överraskad av komforten men för mig gick inte riktigt estetiken ihop. Det blir nog att pröva lite längre än över dagen framåt höstkanten eller så. :)

Vilka modeller är svåra att montera på/av länk på? De jag har haft (h-länkar till 104 och 556) har det gått bra på.

Det var fine-länken på en 104:a som var utmaningen jag stod inför...och det gick ändå helt ok. Men visst, tight var det. :)

103st är riktigt trevlig men jag har ändå varit lite framåt tillbaka i vad jag tycker om min. Men nu när den är inne på service och man ser så här trevliga bilder på andras så saknar jag den. Man saknar inte kon innan båset är tomt. :)

Ja, den är inte alls dum faktiskt. Oerhört mycket klocka för pengarna måste jag säga.
Det gäller ju iofs de flesta Sinn-modeller i min mening.

Jag känner igen det där.
Det är bra att få sakna sina klockor ibland :)

Sommarklockornas Chuck Norris :) Grattis till ett riktigt bra val av klocka.

103 St är verkligen det bästa av två världar :) Jag tycker inte att höjden är något problem då en stor del är det mysiga glaset.

Ja, den är riktigt trevlig och även ett riktigt strap monster verkar det som.
Den fick mig att beställa 3 nya straps under gårdagen från watchgecko och som dessutom levereras idag av DHL.

Höjden är inget egentligt problem på denna variant av 103 men däremot modellerna med safirglas och glasbaksida har jag upplevt som oproportionerligt höga såsom många 7750-kronografer kan vara.

Tillbaka
Topp