• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

engst

Cartier
På kalas. Skymtar ytterligare en Sinn. 756?
Lyckan :D
8B0E6AF6-88B1-42F1-9C5B-66A1F5FBFB93.jpeg
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Såååå det kan ha blivit ett köp tillslut. Efter mycket om och men och säkert uppåt 2 års trånande (och velande).
Det här är min första "dyra" klocka. Seikon är min första automat (den ser verkligen ut som en gråblek tallrik i jämförelse).

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
Det är ju sjukt bra AR på Sinn klockorna. Har hittills inte haft någon klocka som varit lika bra på det området. Nära men inte helt. Det gör stor skillnad tycker jag o är en del av Sinn charmen! Grattis! (Toksnygg på MN strap!)
 

Neck of Steel

Omega
2-Faktor
6D5F36FA-EABD-4A43-83B2-2F2B891B6ED9.jpeg
Nu har en vit 104:a landat i Umeå!

Hunnit testa några olika band. Hittills ligger det här i sailcloth (hadley-Roma ms744) bäst till. Inte tagit på länken än men det kommer också testas.

Otroligt trevlig klocka.

Nu väntar jag bara hem min 103:a som är på service så får vi se om de kan samsas eller om någon måste lämna.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
6D5F36FA-EABD-4A43-83B2-2F2B891B6ED9.jpeg
Nu har en vit 104:a landat i Umeå!

Hunnit testa några olika band. Hittills ligger det här i sailcloth (hadley-Roma ms744) bäst till. Inte tagit på länken än men det kommer också testas.

Otroligt trevlig klocka.

Nu väntar jag bara hem min 103:a som är på service så får vi se om de kan samsas eller om någon måste lämna.
Ha tålamod när du ska meka på länken.
MYCKET tålamod.

Alternativt stäng in dig i ett rum där inte någon kan höra dig svära :D
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
6D5F36FA-EABD-4A43-83B2-2F2B891B6ED9.jpeg
Nu har en vit 104:a landat i Umeå!

Hunnit testa några olika band. Hittills ligger det här i sailcloth (hadley-Roma ms744) bäst till. Inte tagit på länken än men det kommer också testas.

Otroligt trevlig klocka.

Nu väntar jag bara hem min 103:a som är på service så får vi se om de kan samsas eller om någon måste lämna.

Den ser verkligen kalasbra ut på sailcloth. Vilken grym sommarklocka du har skaffat dig :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Sweeet! Grattis till den!

Tack så mycket! Och nu blev det ännu enformigare i samlingen :)

Snyggt!
Hur cool som helst!

Liknar en Heuer Bundeswehr va? Finns det någon spännande historia som kopplar ihop modellerna?

Sinn hade kontraktet att serva Heuers 1550 på 80-talet. Men exakt hur det kommer sig att Sinn bytte ut Heuer-tavlorna mot Sinn i vissa fall vet jag faktiskt inte. Men Helmut var ju lite av klockvärldens gök med bland annat 1550 samt Navitimern/903 som han köpte lager plus rättigheter till när Breitling låg risigt till :) Som du ser är mitt baklock Heuer-Leonidas-märkt.

IMG_20190606_075756_457.jpg


Fin! Kul med nåt ovanligt! Du får byta nick till Kronografkungen.

Hm, ja snart är det bara koreografer kvar :) Bara 809 som sticker ut.

Grattis, underbar!
Riktigt krispiga siffror på den, fyll gärna på lite mer info om modellen.

Tack så mycket :) Det är som sagt en flyback-kronograf med ett Valjoux 230 inuti och Bundeswehr-märkning. Se ovan om hur Sinn servade Heuers 1550 och på något sätt tryckte ut ett antal Sinn-präglade tavlor, oklart hur många det finns. Jag har inte hunnit mäta än, men den är 42/43mm men däremot med en låg profil. Ska se om jag hinner med ikväll.

Screenshot_20190606_083347.jpg


Grattis! Riktigt stilig. Dessutom första gången Bund inte uppenbarar sig som den styggelse det brukar vara

Bund är alltid snyggt och skönt :D
 
Topp