C
Coach
Guest
Ja och den känns inte oversized trots det.Grattis, visst är den bra. Tung men bekväm, stenhård beater!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja och den känns inte oversized trots det.Grattis, visst är den bra. Tung men bekväm, stenhård beater!
Läckert.Brinnande Sinn
Nej tyvärr inte. Håller lite span då och då efter länken som jag tror ska vara korrekt. Tror den såldes med föregångaren till h-lönken.Läckert.
Har du länk till din?
Värt att jaga rätt på en, förändrar klockan helt faktiskt.Nej tyvärr inte. Håller lite span då och då efter länken som jag tror ska vara korrekt. Tror den såldes med föregångaren till h-lönken.
556Vore väl lite onödigt och låta den här sidan gå obemärkt förbi Trevlig helg!
Ja vet faktiskt inte exakt, men den automatiska verkar ha kommit runt 90 så skulle tippa mitten till sent 80tal. Men det är inte helt enkelt att luska fram när det gäller vintage SinnVärt att jaga rätt på en, förändrar klockan helt faktiskt.
Vilket år är det på din?
Härligt foto! Men datumet...
Det är en väldigt fin Sinn! Vad får den för handledstid? Är modellen något du rekommenderar?Äsch då! Så länge tråden inte döps om till ”Den stora tråden om DAGENS Sinn” är datum och klockslag av underordnad betydelse. Jag är dock en vänlig själ och blev glad av dina uppskattande ord avseende fotot, så för att du skall känna sinnesro kommer här en bild på samma Sinn 757, med aktuellt datum. Fortsatt trevlig helg till dig och alla andra Sinnister!
Det är en väldigt fin Sinn! Vad får den för handledstid? Är modellen något du rekommenderar?
Snygg, men är det nåt speciellt med den? Hur som helst jäkligt snygg kombo.Instagram just nu.
Skulle sitta fint på din handledInstagram just nu.
Jag tackar ödmjukast! Vill även passa på att tacka för mycket goda insatser i klockpoddar!Jag rekommenderar Sinn rent generellt och har två klockor från tillverkaren själv, denna och en UX GSG9. Har valt dom modellerna för att jag har funnit dom mest tilltalande tillika praktiskt användbara.
Som flygkronograf betraktad är 757:an svårslagen. Tydlig och lättavläst, med en bezel som går att vrida åt båda hållen. 200 m WR och försedd med tryckknappar som är distinkta och lätta att jobba med. En ”steril” urtavla utan sekundvisare annat än den som hör till kronograffunktionen.
Handledstiden är för min del kopplad till antalet klockor jag har. 757:an är därför inget jag bär på daglig basis men när jag väl gör det slås jag alltid av vilken bra klocka det är.
Rekommenderas!
Nja... det skulle väl vara det är det lilla låset.Snygg, men är det nåt speciellt med den? Hur som helst jäkligt snygg kombo.
Jag är lite kluven till pvd. Ska det vara svart vill jag nog ha keramiskt.Skulle sitta fint på din handled
SDR är kung.Nja... det skulle väl vara det är det lilla låset.
Jag är lite kluven till pvd. Ska det vara svart vill jag nog ha keramiskt.
En vanlig U1 sdr med tegimenterad länk vill jag nog ha
Jag tackar ödmjukast! Vill även passa på att tacka för mycket goda insatser i klockpoddar!
Men – bättre att vänta/spara och vara nöjd än ta en billigare.
Ursäkta svamlet. Lite kvällsfunderingar.
Härlig post!Då ska jag försöka bjuda på lite fler bilder på 103 TI IFR.
Titan, lätt som en fjäder på handleden
Fasen, jag kanske skulle ha klippt den där tegimenterade Diapal med finelink 757:an?Definitivt inget svammel, bara relevanta funderingar och överväganden. Min erfarenhet är som din, bättre att köpa något man vill ha än att snåla och köpa något som är ”nästan”.
Vet inte var du bor men om du bor i eller besöker Stockholm rekommenderar jag ett besök hos Erikson Urhandel i Sundbyberg. Du har förmodligen varit där redan. Kolla om dom har en 757:a, eller någon annan modell du funderar på, hemma i butik. Ibland när jag har provat klockor jag har varit sugen på har jag insett att det inte var något för mig när den väl satt på armen. Bättre där och då, än efter köpet.
Kul att du uppskattat poddandet. Det har varit roligt att vara med även om jag egentligen inte kan så mycket om klockor. Kanske kommer det mer framöver, på ett eller annat sätt.
Fränt med lysmassa endast på sexan. ALLT är genomtänkt in i minsta detalj.Sötsuget fick upp mig ur soffan och iväg till affären..
Varför har den det ?Fränt med lysmassa endast på sexan. ALLT är genomtänkt in i minsta detalj.
@Fliegerchronograph har säkert en bra och korrekt förklaring.Varför har den det ?
För att man alltid, utan att behöva tänka efter, lätt ska få en referens så att det går intuitivt och snabbt att läsa av tiden?Varför har den det ?
För att lätt kunna avläsa och orientera blicken utan att behöva "tänka" skulle jag tro.Varför har den det ?