• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Brinnande Sinn ;)
0DDA25EE-CBB6-462D-A219-C0B9D0784162.jpeg
 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Härligt foto! Men datumet...


Äsch då! Så länge tråden inte döps om till ”Den stora tråden om DAGENS Sinn” är datum och klockslag av underordnad betydelse. Jag är dock en vänlig själ och blev glad av dina uppskattande ord avseende fotot, så för att du skall känna sinnesro kommer här en bild på samma Sinn 757, med aktuellt datum.

Fortsatt trevlig helg till dig och alla andra Sinnister!

61539BF2-52B9-4B89-A8DB-75615F342CDB.jpeg
 
Senast ändrad:

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Äsch då! Så länge tråden inte döps om till ”Den stora tråden om DAGENS Sinn” är datum och klockslag av underordnad betydelse. Jag är dock en vänlig själ och blev glad av dina uppskattande ord avseende fotot, så för att du skall känna sinnesro kommer här en bild på samma Sinn 757, med aktuellt datum. Fortsatt trevlig helg till dig och alla andra Sinnister!

61539BF2-52B9-4B89-A8DB-75615F342CDB.jpeg
Det är en väldigt fin Sinn! Vad får den för handledstid? Är modellen något du rekommenderar? :)
 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Det är en väldigt fin Sinn! Vad får den för handledstid? Är modellen något du rekommenderar? :)

Jag rekommenderar Sinn rent generellt och har två klockor från tillverkaren själv, denna och en UX GSG9. Har valt dom modellerna för att jag har funnit dom mest tilltalande tillika praktiskt användbara.

Som flygkronograf betraktad är 757:an svårslagen. Tydlig och lättavläst, med en bezel som går att vrida åt båda hållen. 200 m WR och försedd med tryckknappar som är distinkta och lätta att jobba med. En ”steril” urtavla utan sekundvisare annat än den som hör till kronograffunktionen.

Handledstiden är för min del kopplad till antalet klockor jag har. 757:an är därför inget jag bär på daglig basis men när jag väl gör det slås jag alltid av vilken bra klocka det är.

Rekommenderas!


B16894D3-CBA7-4D12-A6BE-003FC217D7A0.jpeg
B5CE106D-F828-4635-9850-614D8BEA9B75.jpeg
 
Senast ändrad:

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag rekommenderar Sinn rent generellt och har två klockor från tillverkaren själv, denna och en UX GSG9. Har valt dom modellerna för att jag har funnit dom mest tilltalande tillika praktiskt användbara.

Som flygkronograf betraktad är 757:an svårslagen. Tydlig och lättavläst, med en bezel som går att vrida åt båda hållen. 200 m WR och försedd med tryckknappar som är distinkta och lätta att jobba med. En ”steril” urtavla utan sekundvisare annat än den som hör till kronograffunktionen.

Handledstiden är för min del kopplad till antalet klockor jag har. 757:an är därför inget jag bär på daglig basis men när jag väl gör det slås jag alltid av vilken bra klocka det är.

Rekommenderas!


B16894D3-CBA7-4D12-A6BE-003FC217D7A0.jpeg
B5CE106D-F828-4635-9850-614D8BEA9B75.jpeg
Jag tackar ödmjukast! Vill även passa på att tacka för mycket goda insatser i klockpoddar! :)

Jag har haft tre instegs-Sinn. En 104 St Sa I och två 556:eek:r. Jag vill väldigt gärna ha en Sinn, och funderar på vilken jag kommer bli nöjdast med. Har huvudsakligen valt mellan 103 St eller 356 Flieger, som har samma tavla förutom texten Automatik och FLIEGER Dock skiljer sig boetterna en del. Har även övervägt en 104 St Sa I igen, den gillade jag verkligen. Men lutar åt en kronograf och din var väldigt fin, dock i de högre prissegmentet såg jag. Men – bättre att vänta/spara och vara nöjd än ta en billigare.

Ursäkta svamlet. Lite kvällsfunderingar. :)
 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Jag tackar ödmjukast! Vill även passa på att tacka för mycket goda insatser i klockpoddar! :)

Men – bättre att vänta/spara och vara nöjd än ta en billigare.

Ursäkta svamlet. Lite kvällsfunderingar. :)

Definitivt inget svammel, bara relevanta funderingar och överväganden. Min erfarenhet är som din, bättre att köpa något man vill ha än att snåla och köpa något som är ”nästan”.

Vet inte var du bor men om du bor i eller besöker Stockholm rekommenderar jag ett besök hos Erikson Urhandel i Sundbyberg. Du har förmodligen varit där redan. Kolla om dom har en 757:a, eller någon annan modell du funderar på, hemma i butik. Ibland när jag har provat klockor jag har varit sugen på har jag insett att det inte var något för mig när den väl satt på armen. Bättre där och då, än efter köpet.

Kul att du uppskattat poddandet. Det har varit roligt att vara med även om jag egentligen inte kan så mycket om klockor. Kanske kommer det mer framöver, på ett eller annat sätt.

285A8766-0FF0-4562-8758-79877857406C.jpeg

84C0140D-8CAB-4727-A124-6F11540EF66E.jpeg

1EA1B187-62DB-4609-A7FB-D89A6A98A546.jpeg
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Definitivt inget svammel, bara relevanta funderingar och överväganden. Min erfarenhet är som din, bättre att köpa något man vill ha än att snåla och köpa något som är ”nästan”.

Vet inte var du bor men om du bor i eller besöker Stockholm rekommenderar jag ett besök hos Erikson Urhandel i Sundbyberg. Du har förmodligen varit där redan. Kolla om dom har en 757:a, eller någon annan modell du funderar på, hemma i butik. Ibland när jag har provat klockor jag har varit sugen på har jag insett att det inte var något för mig när den väl satt på armen. Bättre där och då, än efter köpet.

Kul att du uppskattat poddandet. Det har varit roligt att vara med även om jag egentligen inte kan så mycket om klockor. Kanske kommer det mer framöver, på ett eller annat sätt.

285A8766-0FF0-4562-8758-79877857406C.jpeg

84C0140D-8CAB-4727-A124-6F11540EF66E.jpeg

1EA1B187-62DB-4609-A7FB-D89A6A98A546.jpeg
Fasen, jag kanske skulle ha klippt den där tegimenterade Diapal med finelink 757:an? :confused:
 
Topp