• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

-RI-

Patek
2-Faktor
Är det någon som kan sälja mig ett gummi med lås till U1 passande 18,5cm eller ska jag behöva åka till Stockholm och köpa ett sprillans?
Färg, mindre viktigt.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Är det någon som kan sälja mig ett gummi med lås till U1 passande 18,5cm eller ska jag behöva åka till Stockholm och köpa ett sprillans?
Färg, mindre viktigt.
Tycker du ska beställa ett direkt från Sinn. 250 spänn i frakt hem till dörren, kitet kostar 200 Euro vill jag minnas. Plus frakten då. Inte mycket att bråka om.
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Tycker du ska beställa ett direkt från Sinn. 250 spänn i frakt hem till dörren, kitet kostar 200 Euro vill jag minnas. Plus frakten då. Inte mycket att bråka om.
Det får bli så. Tänkte mest om det är någon här som ändå inte använder sitt. Men nytt är trevligare alla gånger såklart.
Kanske skulle testa ett DuoFlex
Screenshot_20191109-233644_Samsung Internet.jpg
 
Senast ändrad:

ironcastle

Patek
2-Faktor
Jaha, istället för 12 då, eftersom 12 är täckt i det här fallet? I am not a smart man :facepalm:.
Nu fick du mig att skratta i min ensamhet här på morgonkvisten! Tack! :)

Jag tror det är som du säger, att det redan är information runt tolvan som gör att det blir grötigt där, och att man därför väljer att göra på ett annat sätt för att göra det lättläsligt.
 

Goflorp

Cartier
Här går man omkring och lever och är lite smålycklig...man tror inte det kan bli bättre....
Så hittar man Sinn... känner att hjärtat tog ett skutt.
Lyckan är total. Det får bli lite extrajobb i vinter, helt klart.

Sugen på en 757... får sätta upp en sparplan :)
757_DIAPAL.jpg
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Här går man omkring och lever och är lite smålycklig...man tror inte det kan bli bättre....
Så hittar man Sinn... känner att hjärtat tog ett skutt.
Lyckan är total. Det får bli lite extrajobb i vinter, helt klart.

Sugen på en 757... får sätta upp en sparplan :)
757_DIAPAL.jpg
Just den på bilden tillverkas inte längre. Men det finns ju ett flertal andra 757 :)
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Här går man omkring och lever och är lite smålycklig...man tror inte det kan bli bättre....
Så hittar man Sinn... känner att hjärtat tog ett skutt.
Lyckan är total. Det får bli lite extrajobb i vinter, helt klart.

Sugen på en 757... får sätta upp en sparplan :)
757_DIAPAL.jpg
Tror den är på väg bort så skynda att spara...
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Fasen, jag kanske skulle ha klippt den där tegimenterade Diapal med finelink 757:an? :confused:

Här går man omkring och lever och är lite smålycklig...man tror inte det kan bli bättre....
Så hittar man Sinn... känner att hjärtat tog ett skutt.
Lyckan är total. Det får bli lite extrajobb i vinter, helt klart.

Sugen på en 757... får sätta upp en sparplan :)
757_DIAPAL.jpg

Säljs en snudd på sprillans 757 Diapal på WUS, $2.800.

https://forums.watchuseek.com/f29/sinn-diapal-757-like-new-5059933.html
 

Goflorp

Cartier
Det kan bli en U1/UX istället....

Känner mig lite ambivalent, och jag kommer inte ha kosing över förrän efter årsskiftet. Just köpt dator för +30kkr.... och några klockor...
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
https://www.chrono24.se/sinn/chrono...matik-lemania-5100-boxpapiere--id10786890.htm

Går det att köpa till daghjul på engelska och har ni några synpunkter om den här?

Jag gissar att det går. Man kan välja tysk eller engelsk dagvisning på vissa modeller idag, däremot inga med Lemania-verk så vitt jag vet, så för att vara på den säkra sidan bör du maila Sinn.

Supermysigt med originalkvitto och box, men länken är inte original. Borde se ut som på bilden. Går att köpa ny från Sinn som är snudd på identisk men med Sinn på spännet istället för bara S som på det gamla.

Det är mycket som jag gillar med den där. Lemania-verket, gamla smala Sinn-loggan och tavlan som har åldrats stiligt. Men man bör vara medveten om att det är en stor klocka med mycket närvaro på handleden. Min handled är ca 18,5cm. Jag gillar 140-caset tillsammans med Sinns läderband om man vill ha variation från länken. Priset på vintage-Sinn är svårt, men jag skulle säga att det är rimligt men att du inte behöver skämmas om du prutar några tusenlappar.

Screenshot_20191111_100612.jpg

IMG_20190402_180810_955.jpg

IMG_20190615_071955-01.jpeg
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jag gissar att det går. Man kan välja tysk eller engelsk dagvisning på vissa modeller idag, däremot inga med Lemania-verk så vitt jag vet, så för att vara på den säkra sidan bör du maila Sinn.

Supermysigt med originalkvitto och box, men länken är inte original. Borde se ut som på bilden. Går att köpa ny från Sinn som är snudd på identisk men med Sinn på spännet istället för bara S som på det gamla.

Det är mycket som jag gillar med den där. Lemania-verket, gamla smala Sinn-loggan och tavlan som har åldrats stiligt. Men man bör vara medveten om att det är en stor klocka med mycket närvaro på handleden. Min handled är ca 18,5cm. Jag gillar 140-caset tillsammans med Sinns läderband om man vill ha variation från länken. Priset på vintage-Sinn är svårt, men jag skulle säga att det är rimligt men att du inte behöver skämmas om du prutar några tusenlappar.

Screenshot_20191111_100612.jpg

IMG_20190402_180810_955.jpg

IMG_20190615_071955-01.jpeg

Tack! Kikar just nu på olika Lemania 5100-baserade klockor och blev förtrollad av den här Sinn:en.
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Här går man omkring och lever och är lite smålycklig...man tror inte det kan bli bättre....
Så hittar man Sinn... känner att hjärtat tog ett skutt.
Lyckan är total. Det får bli lite extrajobb i vinter, helt klart.

Sugen på en 757... får sätta upp en sparplan :)
757_DIAPAL.jpg

Den ser väldigt trevlig ut på länk (också). Jag är också förtjust i 757:an:)
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Det får bli så. Tänkte mest om det är någon här som ändå inte använder sitt. Men nytt är trevligare alla gånger såklart.
Kanske skulle testa ett DuoFlex
Screenshot_20191109-233644_Samsung Internet.jpg

Är prisskillnaden stor mellan sinn.de och Erikson Urhandel? Jag försöker beställa lokalt (nåja, jag bor i Gbg) då jag gärna vill ha en AD i framtiden också. Erikson Ur skickar gärna. Jag har beställt lite av dem och inga problem alls.
 
Senast ändrad:
Topp