Klockorna har i alla fall fram till nyss varit snudd på identiska i pris och man får lägga på €50 i frakt för klockorna från Sinn, €25 för tillbehör.
Sen skiljer det en hundring om du ska ha ett gummi, (€50+€25=803sek), och 300 på en länk med rådande kurs, så det är inte så att de köper ett berg av guld och juveler för påslaget
Med det sagt har jag beställt tillbehör både från Erikson och Sinn, beroende på omständigheterna. Jag köpte t.ex. det blå och vita gummit direkt från Sinn. Men Erikson har alltid varit generösa med exempelvis hjälp med byte av länk och de har aldrig tagit en krona i betalt så då beställer jag även gärna tillbehör från Sumpan när andan faller på och naturligtvis när prisskillnaden inte är alltför stor. När jag köpte länken till min 809 beställde jag också direkt från Sinn, men då med anledning av att jag redan ställt hundra andra frågor om tillgänglighet med reservdelar gällande den modellen.
Sen har det aldrig tagit två dagar för mig från att man bestämmer sig till dess att produkten landat i brevlåda. Du ska först göra din beställning, sen får du vänta på en faktura som inte alltid kommer med den gång. Efter det gör du din betalning och det är först efter att den har kommit in på Sinn´s konto som de skickar produkten. Så det kan ta en stund.