• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Tyvärr fick 256 lämna, den blev utkonkurrerad av dom andra två 103orna.
Nu till frågan, vad ska den ersättas med? Har kollat på 857, EZM 13, UX SDR och 144 st sa (som jag saknat sedan försäljningen)

Semi-vintage/vintage är också intressant, förslag på trevliga referenser där? Skannar chrono24 men tycker det är svårt med pris och vad som är rimligt att betala.
20191107_113028.jpg

Vart tog 256 vägen? Medlem i tråden som nöp den före försäljning? :)

Nu till frågan, vad ska den ersättas med? Har kollat på 857, EZM 13, UX SDR och 144 st sa (som jag saknat sedan försäljningen)

Semi-vintage/vintage är också intressant, förslag på trevliga referenser där? Skannar chrono24 men tycker det är svårt med pris och vad som är rimligt att betala.
20191107_113028.jpg

En svart 800 eller vanliga EZM, för att undvika en till kronograf till :)

Tänker precis så faktiskt. Den blir lite annorlunda även om det är en kronograf.
UX och U1 är ganska lika utseendemässigt men skiljer sig tekniskt väldigt mycket. Oljefylld boett gör inte bort sig liksom :rolleyes:
Jag hade ju EZM3 ett tag och tyckte den var frän. Men med tiden kom tanken krypande. Destro. Vem kom på den idén? Det ser ju helknas ut.
EZM13 är cool. Men den är ändå destro. Fundera på om du verkligen vill ha det. It's weird.

Annars kan jag inte mer än instämma i att UX SDR är mumma. Speciellt om du köper en nyare än från i våras. Då får du den nya konstruktionen. Exakt när den gick in kan Sinn inte svara på, märkligt nog. Inget serienummer eller nånting. It's also weird.
Men den studsande sekundvisaren är mysig att titta på, varje gång den jobbar i motlut inträffar fenomenet. Trevligt.

Vart tog 256 vägen? Medlem i tråden som nöp den före försäljning? :)
Den finns kvar här på forumet :)
Jag hade ju EZM3 ett tag och tyckte den var frän. Men med tiden kom tanken krypande. Destro. Vem kom på den idén? Det ser ju helknas ut.
EZM13 är cool. Men den är ändå destro. Fundera på om du verkligen vill ha det. It's weird.

Annars kan jag inte mer än instämma i att UX SDR är mumma. Speciellt om du köper en nyare än från i våras. Då får du den nya konstruktionen. Exakt när den gick in kan Sinn inte svara på, märkligt nog. Inget serienummer eller nånting. It's also weird.
Men den studsande sekundvisaren är mysig att titta på, varje gång den jobbar i motlut inträffar fenomenet. Trevligt.
Nya konstruktionen? Det har jag helt missat. Vilka ändringar är gjorda?
Störde mig aldrig på destro så för mig är det inte en deal breaker.

Den finns kvar här på forumet :)

Nya konstruktionen? Det har jag helt missat. Vilka ändringar är gjorda?
Störde mig aldrig på destro så för mig är det inte en deal breaker.
Exakt vad vet jag inte, men som jag uppfattade Tim från Sinn så är boetten ändrad liksom baklocket. Avsikten är att minimera risken för bubbelbildning. Notera minimera, inte eliminera. Det poängterade de själva när jag frågade tidigare i höstas inför köp.
Men en ny har ju garanti, så det är en ickefråga egentligen.

20191107_113028.jpg

Hoppas att den åkte upp till Norberg :)

Nu finns det ingen återvändo, det får bli tåget till Stockholm kring nyår...
Skall bara bestämma mig vilken av 857ornarna det blir....rådvillo_O

857 UTC är ju ballast i så fall!

Håller med om 857 UTC alternativt 857 UTC VFR. Den senare ännu mer fullproppad med Sinn-teknik och deras senaste DIN8330-certifiering. Passar riktigt bra på Sinn´s stora läder också med orangea sömmar.

Skärmavbild 2019-11-15 kl. 19.40.45.png

Är det mer skillnader än utseende? Mellan UtC och VFR?

LH verkar inte vara lika poppis, är den annorlunda på insidan med?

lädret med gula sömmarna har du helt rätt i. Görsnyggt

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp