• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Börjar bli rätt sugen på att beställa mig en 556 I M... Har dock viss beslutsångest över vilken länk jag ska välja. Har H-länken på min 104, så kanske kunde vara kul att testa Fine den här gången. Nu verkar visserligen H-länken till 556 vara lite mer slimmad, plus att den är helborstad, vilket kanske gör att den upplevs annorlunda? Tar tacksamt emot input.
Jag tycker H-länken är det givna valet på 556an. Den passar fint till boetten o den satinerade finishen är perfekt till klockans tooliga känsla. Fine länken är ju lite tunnare o gör sig bättre på 104an med sitt lite mer flyginspirerade utseende.

Är detta den ”vanliga” svarta 556i? Riktigt fin i sin enkelhet!
Hittade lite bilder från en passaround.

518E7C83-63DD-4CED-9791-97B493E8E18A.jpeg
C402D691-38D4-4DA3-B6C9-1A9FFABCD7B2.jpeg
991173DB-40F2-4BCE-9332-B3B152986181.jpeg
CB1A18BF-28C4-4151-8340-33ECCB4433DC.jpeg

Jag hade 556 med H-länk, det var faktiskt just den länken eller mer spännet som gjorde att jag sålde den, jag hade en köpes ute ett tag på fine-link men inget napp, verkar som folk håller i dem..

Jag själv hade valt fine-link för jag tycker de är mycket snyggare om jag skulle köpa en idag.. men jag har ingen erfarenhet av hur länken sitter.

MOP-tavla, vilken färg tänkte du?

Tack för svar! Fine-länken är trevlig att se på, men som jag har förstått det saknar den helt möjlighet till microjustering? Tråkigt om man inte skulle få till perfekt passform... Om MOP så är jag mest intresserad av den svarta.

Jag tycker H-länken är det givna valet på 556an. Den passar fint till boetten o den satinerade finishen är perfekt till klockans tooliga känsla. Fine länken är ju lite tunnare o gör sig bättre på 104an med sitt lite mer flyginspirerade utseende.

Gillar också H-länken, men är ändå halvsugen på att skoja till det lite med Fine. Svårt val... Tack för input.

556i B ser riktigt grym ut!
De andra klockorna var inte fy skam heller ;)
Ja, 556;an med blå tavla är jättefin på bild.
IRL så var jag inte lika imponerad. Den tappade för mycket av det här strama Bauhaus-stuket som jag gillar så mycket med modellen.
Sunburst fanns inte i Tyskland på 30-talet liksom ;)

Klockan är verkligen skitfin men jag skulle ändå välja originalet av ovanstående anledningar.

Supersnygg!
Älskar sådana panda-kronografer. :)

103 med pandaurtavla är jag också förtjust i men den verkar svårfunnen...

903 var lite av en chansning men jag måste säga att det är en av de Sinn som jag tycker allra bäst om på handleden. Enda nackdelen är frånvaron av quick-set för datumet om den har blivit liggande ett tag, men ingen stor sak. För mig är den äldre modellen med det röda rakställda datumet nummer 1, men jag har även börjat snegla på andra referenser.

903 var lite av en chansning men jag måste säga att det är en av de Sinn som jag tycker allra bäst om på handleden. Enda nackdelen är frånvaron av quick-set för datumet om den har blivit liggande ett tag, men ingen stor sak. För mig är den äldre modellen med det röda rakställda datumet nummer 1, men jag har även börjat snegla på andra referenser.
Sneglar själv mest på den moderna 903. Men de lite äldre är riktigt fina också.

Tillbaka
Topp