• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Nu börjar de första bilderna på 103 Military Type IV dyka upp på Instagram.

Skärmavbild 2019-12-08 kl. 00.22.03.png
Udda och kul. Men vill inte ha polerade bandhorn på den där.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jämförelse mellan 103 IFR och 103 St C och en reflektion över hur 1,5mm i kombination med safir vs plexi kan spela stor roll.

St C är 15,5mm tjock medan IFR mäter in på 17mm med samma diameter. Men jag upplever St C som en mer än 1,5mm tunnare klocka i hur den känns på armen och beter sig under en tröjmudd.

IMG_20191208_124024.jpg
IMG_20191208_123903.jpg
IMG_20191208_123836.jpg
IMG_20191208_123809.jpg
IMG_20191208_123631.jpg
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Det är ovant om inte annat, men det finns ju ett antal referenser från Sinn redan tidigare som har samma layout. Däremot föredrar jag tvåregisters-chronos med Sinn centrerat istället för ytterligare ett register vid 12, se 156 som exempel.

156-12.jpg
12465432_xxl_v1569221611388.jpg
Dom där är betydligt bättre i mitt tycke! Väldig skillnad trots att dom ytligt sett är ganska lika.
 

rm83

Panerai
2-Faktor
Ja och nej. Ja för den snygga matchningen och nej för att jag själv ännu inte landat i tanken på nato. Tids nog kanske :)
Nato kan vara trevligt i vissa fall, men i grunden är jag med dig. För mig är det något som passar bäst till lite enklare och helst mindre (särskilt tjocklek) klockor. Eller typ Seiko SKX etc... På U2 blir det ett sällsynt inhopp och 757an har också bara "provkört" nato. Har även ett Omega-nato till min Omega PO, det är skit snyggt och klassigt men ändå gifter det sig inte riktigt för mig. Så... Summa summarum är jag ganska mkt på din linje, nato blir på ngt vis en undantagsgrej.
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Jag blev med Sinn i helgen!
Litet spontanköp under GTG..

Lånad bild från nätet då jag inte hunnit korta länken på klockan. Blir bra som beater!
88EC7403-497D-4D85-89A6-B5355FA4019E.jpeg


Edit; Någon som vet vilken storlek på verktygen man behöver för att korta länken? Original verktyget saknades vid köpet.
 
Senast ändrad:
Måste bott under en sten i några år, trodde inte Sinn replikerades överhuvudtaget!!
Snubblade över en gammal tråd på Watchuseek där en snubbe lyckats lägga vantarna på en Sinn U2 Solebox, cool klocka förövrigt! Som dess värre visade sig vara fake! Trodde i mitt stilla sinne att Sinn var förskonade från ren piratkopiering!:mad:
Och tydligen kopieras U1:an ganska frekvent över världen.....
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Måste bott under en sten i några år, trodde inte Sinn replikerades överhuvudtaget!!
Snubblade över en gammal tråd på Watchuseek där en snubbe lyckats lägga vantarna på en Sinn U2 Solebox, cool klocka förövrigt! Som dess värre visade sig vara fake! Trodde i mitt stilla sinne att Sinn var förskonade från ren piratkopiering!:mad:
Och tydligen kopieras U1:an ganska frekvent över världen.....
Man kan väl köpa fejk terrorist-casios så nog kopieras det. :meh:
 
Topp