• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Supreme

Omega
Jag blev med Sinn i helgen!
Litet spontanköp under GTG..

Lånad bild från nätet då jag inte hunnit korta länken på klockan. Blir bra som beater!
88EC7403-497D-4D85-89A6-B5355FA4019E.jpeg


Edit; Någon som vet vilken storlek på verktygen man behöver för att korta länken? Original verktyget saknades vid köpet.

Vilken ref är detta :)?
 

Supreme

Omega
Ställer frågan här tänkte jag.

Priserna på Sinn 556i med länk är väldigt varierande om man tittar tillbaka på Säljes-annonser här på forumet.

Vad motiverar dessa fluktuerande priser förutom skick?

Kan inte föreställa mig att efterfrågan och utbud direkt har toppat och dalat i en abnormal utsträckning under de två senaste åren..
 

Berling

Cartier
Ställer frågan här tänkte jag.

Priserna på Sinn 556i med länk är väldigt varierande om man tittar tillbaka på Säljes-annonser här på forumet.

Vad motiverar dessa fluktuerande priser förutom skick?

Kan inte föreställa mig att efterfrågan och utbud direkt har toppat och dalat i en abnormal utsträckning under de två senaste åren..
Dagshype, skick/tillbehör får en förmoda. Sålde en i somras till cirkus 2k under nypris om jag minns rätt, komplett och i det närmsta ny.
 

gab

KS Explorers Club
Det skulle vara kul med lite info om bilden förutom att det verkligen är en riktigt flieger på bilden :)
Ingen överdrivet intressant historia kring bilden :) Tagen någonstans över Danmark på en så kallad repo eller repositioning flight och hade lite tid över (läs: skittråkigt).

Jag har använt 356an ganska flitigt både på jobbet och på fritiden. Grym läsbarhet och behändigt med kronograf. Till och med dykarförlängningen i H-länken har kommit till användning för att ha klockan utanpå jackan i luften när det är kallt.
A22E2A4A-0E9B-4D4A-BF28-A2A5C442995E.jpeg
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Dagshype, skick/tillbehör får en förmoda. Sålde en i somras till cirkus 2k under nypris om jag minns rätt, komplett och i det närmsta ny.
Ligger dom inte ganska snyggt fördelade runt 9000 ca? Såg en som verkade helt ny för 10 tror jag o har sett någon för 8 som var betydligt mer använd. Eller är jag ute o hojar?
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Ingen överdrivet intressant historia kring bilden :) Tagen någonstans över Danmark på en så kallad repo eller repositioning flight och hade lite tid över (läs: skittråkigt).

Jag har använt 356an ganska flitigt både på jobbet och på fritiden. Grym läsbarhet och behändigt med kronograf. Till och med dykarförlängningen i H-länken har kommit till användning för att ha klockan utanpå jackan i luften när det är kallt.
A22E2A4A-0E9B-4D4A-BF28-A2A5C442995E.jpeg
Fantastiskt bra denna!
Vad är rimligt att, i runda slängar, betala för en beggad 356 i 38,5mm idag?
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det låter lite lågt, men kanske stämmer. Lär ju bero på skick också. Verkar inte komma ut så många, men andrahandsvärdet brukar iofs vara lägre i Sverige. Jag har själv intresse av modellen, men är mest ute efter en ny. De som funnits beggade på utländska sidor har legat rätt högt, vad jag minns. Nypriset ligger på 18.700 med läder.
 
  • Like
Reactions: gab

Wydestream

Panerai
2-Faktor
Ingen överdrivet intressant historia kring bilden :) Tagen någonstans över Danmark på en så kallad repo eller repositioning flight och hade lite tid över (läs: skittråkigt).

Jag har använt 356an ganska flitigt både på jobbet och på fritiden. Grym läsbarhet och behändigt med kronograf. Till och med dykarförlängningen i H-länken har kommit till användning för att ha klockan utanpå jackan i luften när det är kallt.
A22E2A4A-0E9B-4D4A-BF28-A2A5C442995E.jpeg
Länken blänker fint i ljuset. Ser inte ut som beadblasted. Är det 356 sa?
 

gab

KS Explorers Club
Det låter lite lågt, men kanske stämmer. Lär ju bero på skick också. Verkar inte komma ut så många, men andrahandsvärdet brukar iofs vara lägre i Sverige. Jag har själv intresse av modellen, men är mest ute efter en ny. De som funnits beggade på utländska sidor har legat rätt högt, vad jag minns. Nypriset ligger på 18.700 med läder.
Kanske var jag som hade tur med priset bara :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ingen överdrivet intressant historia kring bilden :) Tagen någonstans över Danmark på en så kallad repo eller repositioning flight och hade lite tid över (läs: skittråkigt).

Jag har använt 356an ganska flitigt både på jobbet och på fritiden. Grym läsbarhet och behändigt med kronograf. Till och med dykarförlängningen i H-länken har kommit till användning för att ha klockan utanpå jackan i luften när det är kallt.
A22E2A4A-0E9B-4D4A-BF28-A2A5C442995E.jpeg

Jag tycker i alla fall att det är det är supercoolt att den får förtjäna sin status som flieger på riktigt :)
 
  • Like
Reactions: gab

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Det låter lite lågt, men kanske stämmer. Lär ju bero på skick också. Verkar inte komma ut så många, men andrahandsvärdet brukar iofs vara lägre i Sverige. Jag har själv intresse av modellen, men är mest ute efter en ny. De som funnits beggade på utländska sidor har legat rätt högt, vad jag minns. Nypriset ligger på 18.700 med läder.
På Ebay ligger de definitivt högre i pris. Kanske kan man hitta någon bra tysk sida, någon som har tips?
 
Topp