Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Minnen från en varmare årstid. UX och U1 lockar också, men lite svårare att få in under skjortan misstänker jag.
men hur e kvaliteten på dessa urverk?
Du kan lugna dig. @mardroem vill bara samma upp 20 inlägg för att skriva annons.Bra skulle jag säga, det är Selitta, Valjoux eller ETA Top Grade vad jag läst mig till.
Oh my, en sån vill jag ha!Har helt missat denna variant på 104an. Ett bra drar tror jag. Ter sig för mig som en helt annan - och för mig mer attraktiv - klocka än de polerade varianterna. Lite trevlig review också för övrigt...
https://wornandwound.com/review/rev...kpJEta5cZCENKxL0qcPn4LzGj9lWEG1Zajmh_Ofh95Pj4
Mmm ... Den var riktigt läcker! Har helt varit inne på U1an, men 104an har fått mig på andra tankar.Har helt missat denna variant på 104an. Ett bra drar tror jag. Ter sig för mig som en helt annan - och för mig mer attraktiv - klocka än de polerade varianterna. Lite trevlig review också för övrigt...
https://wornandwound.com/review/rev...kpJEta5cZCENKxL0qcPn4LzGj9lWEG1Zajmh_Ofh95Pj4
Bra skit!Den här har säkert postats förut i tråden, tyckte dock att det var en trevlig och läsvärd write up...
https://deployant.com/9-reasons-to-enjoy-sinn/
Väldigt intressant! Ökar begäret för en Sinn med lite tech.Den här har säkert postats förut i tråden, tyckte dock att det var en trevlig och läsvärd write up...
https://deployant.com/9-reasons-to-enjoy-sinn/
Dras bara till Sinn-trådar för tillfället, trots att jag ägt en och inte alls gillade den (U1). Äger ingen Sinn nu men samtidigt har jag en känsla av att bra kunde klara mig med bara Sinn i mitt liv. Har mest kollat på 144, gillar designen skarpt. Någon som har erfarenheter, verkar inte vara så populär här i tråden?
Dras bara till Sinn-trådar för tillfället, trots att jag ägt en och inte alls gillade den (U1). Äger ingen Sinn nu men samtidigt har jag en känsla av att bra kunde klara mig med bara Sinn i mitt liv. Har mest kollat på 144, gillar designen skarpt. Någon som har erfarenheter, verkar inte vara så populär här i tråden?
På samma sätt som i din bild.Får man fråga hur folk förvarar sina klockor? Börjar blir stökigt i lådan...
I en mindre gammal kista jag byggt inredning till Rekommenderas varmt som hobbyprojekt!Får man fråga hur folk förvarar sina klockor? Börjar blir stökigt i lådan...
Oh my, en sån vill jag ha!
Mmm ... Den var riktigt läcker! Har helt varit inne på U1an, men 104an har fått mig på andra tankar.
Kommer passa perfekt på din handled! Jag föredrar sdr men det är ju en smaksak. Fulltegimenterat är lite dyrare men riktigt coolt.Har legat sömnlös i över en timme nu och kollat runt på U1, hållit på såhär över en månad nu haha. Känns som det är dags att hälsa på hos Eriksons för att känna på en om man skulle satsa på en sån i vår/sommar. För frågan är om den passar min 17,5 handled, jag vet åtminstone att en Aquis sitter utan problem med sina 43,5mm. Plus den eviga frågan vad man tycker är bäst utseendemässigt, SDR eller vanliga. Har i alla fall kommit fram till att full tegimentering är vägen i så fall.
Har legat sömnlös i över en timme nu och kollat runt på U1, hållit på såhär över en månad nu haha. Känns som det är dags att hälsa på hos Eriksons för att känna på en om man skulle satsa på en sån i vår/sommar. För frågan är om den passar min 17,5 handled, jag vet åtminstone att en Aquis sitter utan problem med sina 43,5mm. Plus den eviga frågan vad man tycker är bäst utseendemässigt, SDR eller vanliga. Har i alla fall kommit fram till att full tegimentering är vägen i så fall.
Har legat sömnlös i över en timme nu och kollat runt på U1, hållit på såhär över en månad nu haha. Känns som det är dags att hälsa på hos Eriksons för att känna på en om man skulle satsa på en sån i vår/sommar. För frågan är om den passar min 17,5 handled, jag vet åtminstone att en Aquis sitter utan problem med sina 43,5mm. Plus den eviga frågan vad man tycker är bäst utseendemässigt, SDR eller vanliga. Har i alla fall kommit fram till att full tegimentering är vägen i så fall.
Helsvart ska de vara! För det är snyggast!Förstår dilemmat. Själv är jag generellt svag för svarta klockor. Men när det gäller U1 så vill man ju få så mycket känsla av U-Boot-Staahl som möjligt. Båda alternativen är emellertid finfina. Jag tror inte heller Du behöver vara bekymrad över storleken.
Snygg!I en mindre gammal kista jag byggt inredning till Rekommenderas varmt som hobbyprojekt!
(bilden visar dock inte min aktuella samling, har ändrat, bytt o bantat lite...)
Riktigt bra! Nu blev jag nästan lite sugen på en 104a igen. Undrar om den finns med A tavlan..Har helt missat denna variant på 104an. Ett bra drar tror jag. Ter sig för mig som en helt annan - och för mig mer attraktiv - klocka än de polerade varianterna. Lite trevlig review också för övrigt...
Haha det där är ju ett bra sätt att få repor på klockorna redan INNAN man använder dom. Då släpper ju den ångesten snabbare ju!Får man fråga hur folk förvarar sina klockor? Börjar blir stökigt i lådan...
Nej! Say it ain't so! Det ju världens bästa klocka!
Min sista bild med den har underbart 144. Nu får jag posta i Doxa träden men är helt utan Sinn
Sinn 144 så klart! Plus points for double signed!
Bild från internetz
De som används ofta i winder, resten ungefär som på bilden.Får man fråga hur folk förvarar sina klockor? Börjar blir stökigt i lådan...
Hmm ja det är väl det som är risken. Men snygg låda!På bordet bredvid den här lådan som i verkligheten aldrig används.