• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Minnen från en varmare årstid. UX och U1 lockar också, men lite svårare att få in under skjortan misstänker jag.

Bilagor

• boat.jpg
    boat.jpg
    564.5 KB · Visningar: 2
Minnen från en varmare årstid. UX och U1 lockar också, men lite svårare att få in under skjortan misstänker jag.

U-boetten är förvånansvärt skjortvänlig åtminstone om man som jag har en platt profil på handleden. Men 14,5mm kommer ju alltid att vara 14,5mm :)

Tips är att klicka på "full storlek" när du postar bilden så att man ser din fina 556 bättre på en gång :)

Dagens jobbklocka, 103B.

IMG_20191215_143306.jpg

Dras bara till Sinn-trådar för tillfället, trots att jag ägt en och inte alls gillade den (U1). Äger ingen Sinn nu men samtidigt har jag en känsla av att bra kunde klara mig med bara Sinn i mitt liv. Har mest kollat på 144, gillar designen skarpt. Någon som har erfarenheter, verkar inte vara så populär här i tråden?

Dras bara till Sinn-trådar för tillfället, trots att jag ägt en och inte alls gillade den (U1). Äger ingen Sinn nu men samtidigt har jag en känsla av att bra kunde klara mig med bara Sinn i mitt liv. Har mest kollat på 144, gillar designen skarpt. Någon som har erfarenheter, verkar inte vara så populär här i tråden?

Jag gillade verkligen min 144, men den gick som del i en bytesaffär med en vintage 903. Hade den på länk och på Sinn's fliegerläder och den passar lika bra på båda. Härlig retrokänsla i klockan tack vare caset även om det är safirglas. Det är dubbla fästpunkter för länken vilket gör att man kan påverka hur klockan sitter på handleden. Min gamla.

Screenshot_20191216_125402.jpg

Några äldre inlägg om 144.

https://klocksnack.se/threads/den-stora-tråden-om-sinn.45897/page-288#post-2172164

https://klocksnack.se/threads/den-stora-tråden-om-sinn.45897/page-15#post-1619673

https://klocksnack.se/threads/den-stora-tråden-om-sinn.45897/page-42#post-1788322

Har legat sömnlös i över en timme nu och kollat runt på U1, hållit på såhär över en månad nu haha. Känns som det är dags att hälsa på hos Eriksons för att känna på en om man skulle satsa på en sån i vår/sommar. För frågan är om den passar min 17,5 handled, jag vet åtminstone att en Aquis sitter utan problem med sina 43,5mm. Plus den eviga frågan vad man tycker är bäst utseendemässigt, SDR eller vanliga. Har i alla fall kommit fram till att full tegimentering är vägen i så fall.

Har legat sömnlös i över en timme nu och kollat runt på U1, hållit på såhär över en månad nu haha. Känns som det är dags att hälsa på hos Eriksons för att känna på en om man skulle satsa på en sån i vår/sommar. För frågan är om den passar min 17,5 handled, jag vet åtminstone att en Aquis sitter utan problem med sina 43,5mm. Plus den eviga frågan vad man tycker är bäst utseendemässigt, SDR eller vanliga. Har i alla fall kommit fram till att full tegimentering är vägen i så fall.
Kommer passa perfekt på din handled! Jag föredrar sdr men det är ju en smaksak. Fulltegimenterat är lite dyrare men riktigt coolt.

Förstår dilemmat. Själv är jag generellt svag för svarta klockor. Men när det gäller U1 så vill man ju få så mycket känsla av U-Boot-Staahl som möjligt. Båda alternativen är emellertid finfina. Jag tror inte heller Du behöver vara bekymrad över storleken.

Förstår dilemmat. Själv är jag generellt svag för svarta klockor. Men när det gäller U1 så vill man ju få så mycket känsla av U-Boot-Staahl som möjligt. Båda alternativen är emellertid finfina. Jag tror inte heller Du behöver vara bekymrad över storleken.
Helsvart ska de vara! För det är snyggast! ;)
Funkar utmärkt på mina 17cm handled.

Nej! Say it ain't so! Det ju världens bästa klocka!
20181018_143157.jpg

20181124_235038.jpg

Min sista bild med den har underbart 144. Nu får jag posta i Doxa träden men är helt utan Sinn :(

Sinn 144 så klart! Plus points for double signed!
upload_2019-3-12_8-40-30.png

Bild från internetz

Den är jette bra. Sitter som en smack! En gamle design så du kan får ny vintage eller riktig vintage.

Tillbaka
Topp