Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är väl ETA 2824-2 Top Grade i den? https://en.wikipedia.org/wiki/ETA_SAInom vilket spann ska en Ezm3 hålla sig tidsmässigt?
Mina svaga googlingskills ger mig typ +-10spd. Stämmer det?
Jag vet inte, därför jag frågade just vilken grad av justering är de jag inte blev helt säker på.Det är väl ETA 2824-2 Top Grade i den? https://en.wikipedia.org/wiki/ETA_SA
"Top grade is adjusted in five positions with an average rate of +/−4 seconds/day, with a maximum daily variation of +/−15 seconds."
Har för mig att Sinn kör Top Grade i alla modeller.Jag vet inte, därför jag frågade just vilken grad av justering är de jag inte blev helt säker på.
Men då kan man säga att en Ezm3 som håller knappt +10spd går som den ska ändå.
Min höll tiden bättre än så i nästan tio år innan den började tappa. När den var nere på -15 spd servade jag den men jag har inte kontrollerat gången sedan jag fick tillbaka den.Inom vilket spann ska en Ezm3 hålla sig tidsmässigt?
Oj oj oj, vad det ser gott ut Klockan är ju såklart fin också, men ölen...Onsdagsöl och Sinn är en bra kombination!
De är inte alls dumma någon av dem...Oj oj oj, vad det ser gott ut Klockan är ju såklart fin också, men ölen...
Maybe people are afraid of needing to service it? I had a 144 with the same movement and the minute hand didnt always go all the way back to 0, but if I ran the chronograph long enough there was enough power in the snap back to get it back to the right spot.Förvånad att @Sebastard s fina och ovanliga Sinn ligger kvar osåld. Det är helt enkelt segt på Klocksnack.
Aha, så kan det vara. Min vintage 103a nollställer inte heller så bra. Någon som har tips på urmakare som servar för ett vettigt pris?Maybe people are afraid of needing to service it? I had a 144 with the same movement and the minute hand didnt always go all the way back to 0, but if I ran the chronograph long enough there was enough power in the snap back to get it back to the right spot.
Trots allt början av året men trodde fasen någon skulle nappa. Gör inte ont att ha den kvar men sugen på annat. Släpper den för 18 + några extra band om någon skulle få ett sugFörvånad att @Sebastard s fina och ovanliga Sinn ligger kvar osåld. Det är helt enkelt segt på Klocksnack.
Haha! Vad sjukt. Sitter och dricker exakt samma öl i detta nu. Den är så bra. Köpte två stycken, efter att ha druckit en beställde jag fyra till. Undrar om jag inte ska ta hem ett par till och kanske lagra några. Sitter dock med Seiko på mig så det blir ingen bild. Tyckte bara det var så roligtOnsdagsöl och Sinn är en bra kombination!
Väldigt otippat! Jag köpte tre, drack en och sen köpte jag tolv till... De ska drickas under många år här hemma!Haha! Vad sjukt. Sitter och dricker exakt samma öl i detta nu. Den är så bra. Köpte två stycken, efter att ha druckit en beställde jag fyra till. Undrar om jag inte ska ta hem ett par till och kanske lagra några. Sitter dock med Seiko på mig så det blir ingen bild. Tyckte bara det var så roligt
Vilken inspiration du är! "ett par till" kanske blir tio. Hehe. Dyra men grymt bra!Väldigt otippat! Jag köpte tre, drack en och sen köpte jag tolv till... De ska drickas under många år här hemma!
Trots allt början av året men trodde fasen någon skulle nappa. Gör inte ont att ha den kvar men sugen på annat. Släpper den för 18 + några extra band om någon skulle få ett sug
Jo de Sinn jag har haft har legat mellan 2 till 6 spd. Men Vafan, detta var bra nog och dessutom hyfsat nyservad så snart Sinnist igen. Var längesenMin höll tiden bättre än så i nästan tio år innan den började tappa. När den var nere på -15 spd servade jag den men jag har inte kontrollerat gången sedan jag fick tillbaka den.
Kul! Jag tvivlar inte en sekund på att du kommer bli tvärnöjd Det är en riktig bandätare, snygg på vad du än sätter dit. Ligger ju här och väntarHar haft ögonen på den där ett tag nu. Är riktigt nära att slå till.
Min är Servad av Daniel på ahlens ur i Örebro och nollställer finfint. Gjorde den iofs innan service ocksåAha, så kan det vara. Min vintage 103a nollställer inte heller så bra. Någon som har tips på urmakare som servar för ett vettigt pris?
Köp! mycket klocka för pengen!Har haft ögonen på den där ett tag nu. Är riktigt nära att slå till.
Aha, så kan det vara. Min vintage 103a nollställer inte heller så bra. Någon som har tips på urmakare som servar för ett vettigt pris?
Fast det kanske inte är samma verk i våra. Är din automat? Min är manuell, men fick för mig att din också är det? @Sebastard din är en automatare va?Min är Servad av Daniel på ahlens ur i Örebro och nollställer finfint. Gjorde den iofs innan service också
Det stämmer. Valjoux 7750 bas.Fast det kanske inte är samma verk i våra. Är din automat? Min är manuell, men fick för mig att din också är det? @Sebastard din är en automatare va?
Vad kostade det? Lite PR skadar inte.Min är Servad av Daniel på ahlens ur i Örebro och nollställer finfint. Gjorde den iofs innan service också
Vet inte riktigt faktiskt, sålde klocka till honom billigt och fick några service för det men dom håller nog rimliga priser. Testa ring och kika. Om du får prata med honom så kan du hälsa från mig så han tar extra väl hand om denVad kostade det? Lite PR skadar inte.
Min är också manuell.
Inom vilket spann ska en Ezm3 hålla sig tidsmässigt?
Läckert, inte ofta man får se den pjäsen