• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Får nog stämma in i kören att 556 är fantastisk för pengen. Har i stort sett varit OWG sedan den landade hemma hos mig.
IMG_20200207_154215__01.jpg
Är 556 tegimenterad eller ytbehandlad som en del andra modeller ?

Lång frånvaro från tråden och har under en period undrat vad jag ska testa härnäst. Har avverkat 556 och 104 så nu ville jag ha någonting hårdare. Men med smala handleder är jag lite för feg att gå på U-modellerna så blev denna.
IMG_20200207_225212-01.jpeg

Ni får ursäkta en trist bild men ljuset är inte med mig :p Klockan känns väldigt JAG iaf, precis som de andra Sinn jag ägt :)

Ezm3

Lång frånvaro från tråden och har under en period undrat vad jag ska testa härnäst. Har avverkat 556 och 104 så nu ville jag ha någonting hårdare. Men med smala handleder är jag lite för feg att gå på U-modellerna så blev denna.

Ni får ursäkta en trist bild men ljuset är inte med mig :p Klockan känns väldigt JAG iaf, precis som de andra Sinn jag ägt :)

Ezm3
Mycket bra! Gillar den modellen skarpt, ägde den för något år sedan och skulle lätt kunna tänka mig en sån igen! :)

Ezm3
Snyggt! Riktigt trevlig den där. Grattis!

För lite mer än 2 år sedan så vann jag Sinnlotteriet som @Moorflax styrde, då fattade jag inte alls grejen med klockan när den väl landade (läs: hål i huvudet:banghead:) men nu kan jag inte få sinn ur skallen och dinkan jag vann va ju tvärfräsch!
3573CF8A-BF24-43DE-951A-9B273E23D8A3.jpeg

DDCE387A-3AE2-48AA-950A-9137FDA4A278.jpeg

Får bli en Sinn inom en snar framtid så man dessutom får en legitim anledning att hänga i en av de trevligaste trådarna på forumet:)

För lite mer än 2 år sedan så vann jag Sinnlotteriet som @Moorflax styrde, då fattade jag inte alls grejen med klockan när den väl landade (läs: hål i huvudet:banghead:) men nu kan jag inte få sinn ur skallen och dinkan jag vann va ju tvärfräsch!
3573CF8A-BF24-43DE-951A-9B273E23D8A3.jpeg

DDCE387A-3AE2-48AA-950A-9137FDA4A278.jpeg

Får bli en Sinn inom en snar framtid så man dessutom får en legitim anledning att hänga i en av de trevligaste trådarna på forumet:)
Vilken vinst! Ett fullset med doppla extraband, svart tag, serviceetui och hela tjottaballongen!

Blev det försäljning?

Dum fråga kanske men vad är det för skillnad på 103 st vs 103 st sa?
:)

Edit: Är det glas och vridring? Verket är väl samma?

Senast ändrad:
Dum fråga kanske men vad är det för skillnad på 103 st vs 103 st sa?
:)

Edit: Är det glas och vridring? Verket är väl samma?
Precis, det är safirglas och countdown bezel på St Sa, även glasbaksida. Detta gör den 17 mm tjock istf 15,5 mm.

Verket torde vara Valjoux 7750 än så länge, man håller på att byta ut till Selitta allteftersom de tar slut.

Tillbaka
Topp