C
Coach
Guest
Är 556 tegimenterad eller ytbehandlad som en del andra modeller ?Får nog stämma in i kören att 556 är fantastisk för pengen. Har i stort sett varit OWG sedan den landade hemma hos mig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är 556 tegimenterad eller ytbehandlad som en del andra modeller ?Får nog stämma in i kören att 556 är fantastisk för pengen. Har i stort sett varit OWG sedan den landade hemma hos mig.
Nix, ingen ytbehandling, bara borstad.Är 556 tegimenterad eller ytbehandlad som en del andra modeller ?
Duger gott det. Borstat är trevligt.Nix, ingen ytbehandling, bara borstad.
Den är fortfarande OHPF.https://klocksnack.se/threads/sinn-556i.127401/
Den gick snabbt. Kan man väl förstå till det priset. Lite dålig koll men borde man inte kunna ta lite mer än 7.5? Såg ju fin ut.
Samma här (i biltvätten).Får nog stämma in i kören att 556 är fantastisk för pengen. Har i stort sett varit OWG sedan den landade hemma hos mig.
Finelänken är kanonskön! Ska packa upp mitt paket snartTillbaka i tråden efter nått års frånvaro. Samma ref som förra gången men på länk denna gång och måste säga att jag är positivt överraskad över hur bra länken är
Mycket bra! Gillar den modellen skarpt, ägde den för något år sedan och skulle lätt kunna tänka mig en sån igen!Lång frånvaro från tråden och har under en period undrat vad jag ska testa härnäst. Har avverkat 556 och 104 så nu ville jag ha någonting hårdare. Men med smala handleder är jag lite för feg att gå på U-modellerna så blev denna.
Ni får ursäkta en trist bild men ljuset är inte med mig Klockan känns väldigt JAG iaf, precis som de andra Sinn jag ägt
Ezm3
Första intrycket är mycket bra! Nästan lite väl bra.Mycket bra! Gillar den modellen skarpt, ägde den för något år sedan och skulle lätt kunna tänka mig en sån igen!
Snyggt! Riktigt trevlig den där. Grattis!Lång frånvaro från tråden och har under en period undrat vad jag ska testa härnäst. Har avverkat 556 och 104 så nu ville jag ha någonting hårdare. Men med smala handleder är jag lite för feg att gå på U-modellerna så blev denna.
Ni får ursäkta en trist bild men ljuset är inte med mig Klockan känns väldigt JAG iaf, precis som de andra Sinn jag ägt
Ezm3
Tack nångång ska det väl testas någon form av kronograf ocksåSnyggt! Riktigt trevlig den där. Grattis!
Verkligen! Extra plus till Sinn för enkelheten när det kommer till justering.Finelänken är kanonskön! Ska packa upp mitt paket snart
Vilken vinst! Ett fullset med doppla extraband, svart tag, serviceetui och hela tjottaballongen!För lite mer än 2 år sedan så vann jag Sinnlotteriet som @Moorflax styrde, då fattade jag inte alls grejen med klockan när den väl landade (läs: hål i huvudet) men nu kan jag inte få sinn ur skallen och dinkan jag vann va ju tvärfräsch!
Får bli en Sinn inom en snar framtid så man dessutom får en legitim anledning att hänga i en av de trevligaste trådarna på forumet
Ja jag flippade den rätt fort, hamnade tack och lov hon en medlem här på forumet som uppskattade och redan hade en samling SinnVilken vinst! Ett fullset med doppla extraband, svart tag, serviceetui och hela tjottaballongen!
Blev det försäljning?
Precis, det är safirglas och countdown bezel på St Sa, även glasbaksida. Detta gör den 17 mm tjock istf 15,5 mm.Dum fråga kanske men vad är det för skillnad på 103 st vs 103 st sa?
Edit: Är det glas och vridring? Verket är väl samma?
Ingen aning faktiskt! Blev positivt överraskad när jag såg den. Vi får nog invänta äkta Sinn-expertis på den frågan.Vad innebär den svarta taggen? Har koll på rolextags men är det något liknande med Sinn?
Grym!!Tillbaka i tråden efter nått års frånvaro. Samma ref som förra gången men på länk denna gång och måste säga att jag är positivt överraskad över hur bra länken är
Tack för hjälpen, st ligger högt upp på vill ha listan nuPrecis, det är safirglas och countdown bezel på St Sa, även glasbaksida. Detta gör den 17 mm tjock istf 15,5 mm.
Verket torde vara Valjoux 7750 än så länge, man håller på att byta ut till Selitta allteftersom de tar slut.
Vad kör dom för färg nuförtiden då?Ingen aning faktiskt! Blev positivt överraskad när jag såg den. Vi får nog invänta äkta Sinn-expertis på den frågan.
De tre Sinn jag köpt, varav två st nya från AD, har inte haft någon sådan tag över huvud taget!Vad kör dom för färg nuförtiden då?
Kommer faktiskt inte ihåg årtal på den jag hade
Okej, ska försöka läsa på liteDe tre Sinn jag köpt, varav två st nya från AD, har inte haft någon sådan tag över huvud taget!
Tröttnat på U1?!Men eeeeehmm, om någon tröttnat på sin U1 så är ju ett tips att PMa mig för en lösning vetja.