• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Ni får ursäkta en trist bild men ljuset är inte med mig :p Klockan känns väldigt JAG iaf, precis som de andra Sinn jag ägt :)
Postar bara en omotiverad bild på min EZM3, bara för att!

Nej, det är ingen trist bild, och jag skulle vilja påstå att ljuset är riktigt bra, skapar en dramatisk underton som matchar potentialen hos EZM3.
Och nej, det finns inga 'omotiverade bilder' på EZM3. Det vore en självmotsägelse.
Skärpning på er ;)
Och ha en trevlig helg allihop!

Men eeeeehmm, om någon tröttnat på sin U1 så är ju ett tips att PMa mig för en lösning vetja:cigar:.
Nja behöver allt utvärdera nån vecka till eller så men grym e den:D
IMG_20200208_190708.jpg

Tjenare! Var inne på Eriksons i helgen och hade en mkt trevlig provstund av diverse Sinnar. Bland annat 356, som jag inte trodde skulle tilltala mig så mkt som den gjorde. Det är nåt särskilt med plexiglas alltså!

Tyvärr hade de dock inte 856 inne, vilket var huvudanledningen till besöket från början... är det någon med en 856:a (gärna UTC) som skulle vilja dela med sig av intryck och/eller bilder? :)

Tjenare! Var inne på Eriksons i helgen och hade en mkt trevlig provstund av diverse Sinnar. Bland annat 356, som jag inte trodde skulle tilltala mig så mkt som den gjorde. Det är nåt särskilt med plexiglas alltså!

Tyvärr hade de dock inte 856 inne, vilket var huvudanledningen till besöket från början... är det någon med en 856:a (gärna UTC) som skulle vilja dela med sig av intryck och/eller bilder? :)
Här är min "bedömning": https://klocksnack.se/threads/sinn-856-s-utc.29102/
:)

Behöver man alltså två st nycklar för att ta bort en länkbito_O? Fan va dumt:mad:
Nej, det är bra. Billigare att köpa en ny skruv med "mutter" än att köpa ny länkbit om det blir gängpaj.
Sinn skickar ju alltid med verktyg också så det är inga problem om man inte super bort innehållet i lådan.
Lite bökigt dock att hålla emot ibland kan jag hålla med om, men idén gillar jag. Som grädde på moset är länken också symmetrisk, iom skruvar på bägge sidor.

Nej, det är bra. Billigare att köpa en ny skruv med "mutter" än att köpa ny länkbit om det blir gängpaj.
Sinn skickar ju alltid med verktyg också så det är inga problem om man inte super bort innehållet i lådan.
Lite bökigt dock att hålla emot ibland kan jag hålla med om, men idén gillar jag. Som grädde på moset är länken också symmetrisk, iom skruvar på bägge sidor.
Tyvärr saknar jag just det verktyget till länken (fanns ej med när jag köpte klockan beggad). Hade hellre sett en annan lösning där skruven hade haft en fast position eller hur man nu ska förklara i länken så endast ett verktyg hade behövts. Inget världsproblem i det stora hela dock, jag köper en till insexnyckel bara:)

Tyvärr saknar jag just det verktyget till länken (fanns ej med när jag köpte klockan beggad). Hade hellre sett en annan lösning där skruven hade haft en fast position eller hur man nu ska förklara i länken så endast ett verktyg hade behövts. Inget världsproblem i det stora hela dock, jag köper en till insexnyckel bara:)
Du kan använda en torx (T6) också. :)

Tillbaka
Topp